Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

NOVCA IMA, A OBNOVA ZAGREBA IDE VRLO SPORO!


MOŽE LI OBNOVA I DALJE IĆI PO MODELU –
ZA TRI RUŠENJA ,10 NATJEČAJA JAVNE NABAVE?


Obnova grada i okolice točnije Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske te Zagrebačke županije
neopisivo sporo ide, a da nikome do sada nije baš jasno zašto taj posao rušenjaa neupotrebljivih kuća i zgarada za stanovanje ide tako sporo. Potres je bio 22.3.2020. a prva kuća javno srušena za koju je Odluka stigla od Fonda za obnovu srušena je tek 9. 5.ove godine. Dvije naredne kuće srušene su tri dana kasnije. Zašto tolika sporost rušenja objekata koji
više nisu za stanovanje?
Doduše, najprije je stizalo malo zahtijeva za obnovu, jer su bili veoma komplicirani, a onda je Ministarstvo prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine otvorilo ured gdje su građani uz pomoć stručnog administratora mogli lakše doći do rješenja svojih nedoumica u popunjavanju i podnošenju zahtijeva. No taj problem podnošenja zahtjeva stoji još uvijek i možda bi zahtjeve trebalo rješavati kao u Sisačko-moslavačkoj županiji gdje su građanima na terenu u popunjavanju obrazaca pomagali mobilni timovi.
Čak i novca za obnovu ima jer je Hrvatskoj za otklanjanje posljedica razornog potresa, iz ožujka 2020. dodijeljena 5,1 milijarda kuna pomoći iz Fonda solidarnosti EU-a. Ali tu je nova nepovoljna okolnost - jer rok za iskorištavanje tih financijskih sredstava, namijenjenih za obnovu javnih zgrada, je mjesec lipanj 2022. godine. Čak 11 200 zahtjeva za obnovu je u resornom Ministarstvu i treba ih obraditi. Do Fonda za obnovu je došlo, prema riječima direktora Fonda za obnovu Damira Vanđelića, samo 18 odluka, tri su bile za uklanjanje zgrada, a 15 je za isplatu novčanih naknada.Uskoro će biti gotove još tri Odluke za rušenje, koje će prema njegovim riječima biti odmah realizirane.

ZA RUŠENJE TRI KUĆE 10 NATJEČAJA NABAVE?

No čini se da je glavni problem obnove u raspisivanj javnih natječaja koji iako idu
u elektronočkom obliku zahtijevaju mnogo vremena.
Željka Mutnjaković-Prebeg, direktorica Službe za tehničko-financijsku kontrolu usluga projektiranja i revizije, istaknula je novinaru Hine 11. lipnja 2021.da je za realizaciju tri dostavljene odluke o uklanjanju potresom uništenih obiteljskih kuća organizirano više natječaja. Gospođa Mutnjaković- Prebeg je doslovno rekla:
"Za uklanjanje odnosno rušenje tri srušene kuće organizirali smo ukupno 10 natječaja nabave od čega su tri natječaja za izvođenje radova uklanjanja obiteljskih kuća, tri natječaja za stručni nadzor, tri za operativne koordinatore i jedan za tehničko-financijsku kontrolu projekata. Uz provedbu uklanjanja potpisana su tri ugovora za izvođenje radova, putem postupka nabave, dok su ugovori za usluge stručnjaka potpisani putem donacija: tri za stručni nadzor, tri za operativnog koordinatora, jedan za tehničko-financijsku kontrolu projekta te jedan za reviziju - kontrolu projekta", nabrojala je Željka Mutnjaković-Prebeg te dodatno pojasnila i postupanje Fonda po privremenim odlukama i zaključcima resornog Ministarstva.
Saša Miroslavić, direktor Službe za pripremu dokumentacije za javnu nabavu, u izjavi novinaru Hine rekao je da su od travnja do danas objavljena 104 postupka nabave za tehničko-financijske kontrole, operativne koordinatore, usluge projektiranja, izvođenje radova i stručni nadzor. Sve te nabave, pojasnio je, provode se javnom objavom u Elektroničkom oglasniku javne nabave RH, a zbog dodatnog informiranja javnosti poveznice svih nabava objavljuju se i na stranicama Fonda gdje su zbog preglednosti nabave grupirane prema vrsti usluge koja se nabavlja.
"84 postupka smo završili, od toga smo izvršili odabir u 44 slučaja, a 40 slučaja smo poništili. Postupci se provode elektroničkim putem, a ovisno o uvjetima postupka se provode e-dražbe", kazao je Saša Miroslavić podsjetivši da su prije toga provedena i četiri prethodna javna savjetovanja za uspostavu dinamičkog sustava javne nabave vezana uz aktivnosti iz programa mjera kao što su usluge operativne koordinacije, usluge kontrole projekta, usluge tehničko financijske kontrole i usluge projektiranja.

Sporost realizacije obnove dovesti će do toga da novac iz Fonda solidarnosti EU neće biti potrošen, a ne obnovljeno od potresa će ostati tisuće objekata. Direktor Fonda za obnovu, Vanđelić i Ministar prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, Horvat moraju naći riješenje za taj prvorazredan problem.

Margareta Zouhar Zec


Post je objavljen 21.06.2021. u 10:36 sati.