Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

AUDIOVIZUALNI SEKTOR I INFORMATIVNI MEDIJI ČINE GODIŠNJI PROMET OKO 193 MILIJARDE EURA U EU



OPORAVAK I TRANSFORMACIJA EUROPSKIH MEDIJA





Vijeće EU je 18. svibnja odobrilo zaključke Vijeća EU na temu „Europski mediji u digitalnom desetljeću: akcijski plan za potporu, oporavak i transformaciju“ europskog medijskog sektora.
Detaljnije pogledati na linku :


https://data.consilium.europa.eu/doc/document/ST-8727-2021-INIT/hr/pdf

Audiovizualni sektor i sektor informativnih medija važni su gospodarski akteri čiji godišnji promet prema procjenama Europske komisije iznosi 193 milijarde eura. Oba su sektora zahvaćena negativnim posljedicama krize uzrokovane bolešću COVID-19. Prihod od oglašavanja pao je za više od 20 %, a europska kina zabilježila su ogromne gubitke. Stoga su države članice pozvane da iskoriste Mehanizam za oporavak i otpornost, financijski instrument EU-a za razdoblje nakon krize, i ulažu u ubrzanje digitalne transformacije i zelene tranzicije sektora informativnih medija i audiovizualnog sektora.
„Uloga koju informativni mediji i audiovizualni sektor imaju u pružanju točnih informacija i zabave vrlo je važna za demokratsku raspravu i kulturnu raznolikost u Europi. No mediji i audiovizualni sektor suočavaju se s ogromnim izazovima koji proizlaze iz promjena navika gledatelja i gubitka prihoda od oglašavanja. Zbog bolesti COVID-19 oba su se sektora našla pod dodatnim pritiskom. U zaključcima koje smo danas usvojili izneseni su jasni koraci kako bismo im pomogli da se brzo oporave od krize i iz nje iziđu snažniji“ izjava je portugalske ministrica kulture Graca Fonseca.Ministri i ministrice usto pozivaju da se ulože napori u osiguravanje lakšeg pristupa audiovizualnog sektora europskim i međunarodnim tržištima i publici. Kako bi se potaknuo optjecaj europskih sadržaja u Europi i na međunarodnoj razini, treba olakšati suradnju u proizvodnji i distribuciji. Ključnu ulogu ima i podupiranje prekogranične suradnje aktera na audiovizualnom tržištu.

Akcijski plan sadržava niz inicijativa za potporu audiovizualnom sektoru i sektoru informativnih medija. Planiranom inicijativom MEDIA INVEST osigurat će se 400 milijuna eura za potporu ulaganjima u audiovizualni sektor. Informativnim medijima koristit će zajmovi i ulaganja u okviru inicijative NEWS. Medijska će se poduzeća moći služiti interaktivnim digitalnim alatom za pronalazak najprikladnijeg programa financijske potpore.
Zaključci se nadovezuju na akcijski plan koji je Komisija predstavila 3. prosinca 2020. U njemu je izneseno deset konkretnih mjera usmjerenih na tri područja aktivnosti, kojima se medijskom sektoru želi pomoći u oporavku i transformaciji te osnaživanju europskih građana i poduzeća.



Post je objavljen 21.05.2021. u 11:17 sati.