U jeku predizborne kampanje koja u Hrvatskoj traje, a uoči izbora koji će se održati 16. svibnja, kampanjom „Lokalni mediji građanima, ne šerifima“ Hrvatsko novinarsko društvo i Sindikat novinara Hrvatske žele naglasiti važnost lokalnih medija, upoznati javnost i političke strukture s problemima i atmosferom u kojoj novinari rade. Svrha je pronaći bolji model financiranja i neovisnog rada lokalnih medija. „Na večerama se odlučuje o kome i čemu će se pisati, a o kome ili čemu neće. Tamo se odlučuje i o sudbinama nas novinara, a po naredbi tih šerifa, novinare se miče s bitne teme, miče ih se s rubrike, a na kraju dijele se i otkazi.“
U gornjoj je rečenici sažeto zabrinjavajuće iskustava novinara i novinarki koji rade u lokalnim medijima. Kampanjom uoči lokalnih izbora cilj je upozoriti na probleme u tim medijima i na nužnost definiranja novih modela za funkcioniranje i financiranje lokalnih medija. Rasprave će biti moguće pratiti na društvenim mrežama SNH i HND na Facebooku i Twiteru .
Poznato je da su lokalni mediji danas uglavnom ovisni o financiranju iz jedinica lokalne samouprave i to najčešće u sasvim netransparentnim “oglašivačkim” transakcijama, što često rezultira žrtvovanjem neovisnosti. Postoji li izlaz? To je cilj pokušati saznati u kampanji, anketirajući kandidate na predstojećim lokalnim izborima te tražeći odgovore na pitanja o transparentnom i neovisnom funkcioniranju lokalnih medija.
Plan je na kraju kampanje organizirati središnji panel u Novinarskom domu u Zagrebu, na kojem će biti razgovora s medijskim stručnjacima o provedenim debatama i odgovorima političkih stranaka. Voditelji lokalnih debata uključit će se Zoomom na događaj i izvijestiti o zaključcima rasprava održanih na njihovom mediju.