Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/makedopgreatagain

Marketing

The Corporation(2003.)

Dokumentarni film „The Corporation“ redatelja Marka Achbara i Jennifer Abbott
prikazuje razvoj i značaj korporacije od prvih osnovanih korporacija do danas, odnosno 2003. godine kad je snimljen. Kroz više desetaka intervjua s izvršnim direktorima korporacija iz različitih industrija, marketinškim stručnjacima, psiholozima, filozofima, akademicima i ostalim stručnjacima iz različitih područja, među kojima su Noam Chomsky, Naomi Klein, Milton Friedman, Howard Zinn, Vandana Shiva i Michael Moore, daje uvid u segmente života ljudi na koje korporacija u modernom svijetu ima utjecaj. U filmu je prikazana moć koju korporacije imaju nad pojedincem, društvom i okolišem, te su u tu svrhu prikazane brojne potresne i šokantne scene koje za cilj imaju osvijestiti gledatelje i potaknuti ih na promišljanje i raspravu. Film u središte razmatranja stavlja višedimenzionalni sukob između ekonomskog profita i dobrobiti zajednice, sadašnjih i budućih generacija, očuvanja okoliša i eksploatacije, tržišta i politike, moći i odgovornosti, zakonskih i moralnih normi, interesa vlasnika, zaposlenika, kupaca i ostalih dionika. Iako smo mi kao tim svjesni moći i utjecaja koje moderne korporacije danas imaju, film nas je prilično potresao i upoznao s nekim primjerima iz poslovne prakse za koje do sad nismo znali. Upravo zbog problema istaknutih u ovom filmu, smatramo kako je društvena odgovornost poduzeća sve važniji aspekt suvremenog poslovanja te nam je drago da na studiju poslovne ekonomije imamo mogućnost slušati kolegij na tu temu i upoznati kolege koji taj aspekt poslovanja također smatraju važnim.

Smatramo da je trenutnu situaciju jako teško promijeniti zbog toga što većina velikih korporacija danas jednostavno ne mari za društveno odgovorno poslovanje. Želja za ostvarenjem profita, stjecanjem konkurentske prednosti i zauzimanjem boljeg položaja na tržištu prevelika je da bi se tom problemu pristupilo brzo i efikasno, odnosno na način koji ova situacija zahtijeva. Smatramo da današnje velike korporacije samo djelomično brinu o problemu društvene odgovornosti te ne žele dublje i na primjeren način poraditi na tome zato što je takav način rada jako duboko u svih njihovim razinama obavljanja posla te bi cijelo prebacivanje poslovanja na društveno prihvatljivi način za njih bilo preskupo i neučinkovito. Mislimo da se srž problema ne mijenja, nego da se javnosti prikazuju samo mali koraci ka poboljšanju koji su, pogledamo li širu sliku poslovanja, zanemarivi.

Završili bismo svoj prvi post u želji i nadi da ćemo kroz semestar zajedno i jedni od drugih puno toga naučiti na temu društveno odgovornog poslovanja, te da ćemo isto znati primijeniti kada u svojoj karijeri dođemo na pozicije moći.


Post je objavljen 12.10.2020. u 19:30 sati.