VLADA PODRŽAVA ODRŽIVU BRODOGRADNJU
Algoma Intrepid brod je sagrađen u brodogradilištu 3. Maj u Rijeci i isporučen 29. rujna kanadskom vlasniku. Nosivost broda za prijevoz rasutih tereta je 24.900 tona, dug je 198 i širok 23,77 metara, a cijena mu je 36,5 milijuna dolara, što se plaća na primopredaji prema ugovoru koji je potpisan s kanadskom kompanijom Algoma Central Corporation.
Brod Algoma Intrepid isporučen naručitelju u dogovoreno vrijeme, čime su
izdana državna jamstva, vraćena u državni proračun.
Za gradnju ovog broda Vlada RH je riječkom brodogradilištu izdala državna jamstva 4. rujna 2019. godine da bi riječko brodogradilište moglo dobiti kredit za završetak ovog broda u iznosu od 26 milijuna eura. Riječko brodogradilište će primljenim novcem od broda zatvoriti kredit kod HBOR-a, a državi se vraćaju jamstva. Algoma Intrepid drugi je brod koji je brodogradilište 3. Maj sagradio i isporučio kanadskoj tvrtki. Kompanija Algoma Central Corporation je željela graditi seriju od pet brodova u rijčkom brodogradilištu, ali su za četiri broda ugovori morali biti raskinuti, radi krize 2018. koja je nastupila u brodogradilištu. Isporuka ovog broda za rasute terete bio je svojevrstan test za riječko brodogradilšte, koje se prije svega odnosi na rokove gradnje i isporuke broda. Brodari su test uspješno položili, te kao pouzdani i točni u rokovima očekuju još naruđbi u gradnji brodova od iste kompanije potvrdio je direktor 3. Maja Edi Kučan.
ODRŽIVA BRODOGRADNJA
Na svečanosti porinuća broda bio je i hrvatski premijer Andrej Plenković te ministar mora prometa i infrastrukture Oleg Butković. "Zaista sam zahvalan i ponosan na sve brdograditelje u 3. Maju da su u cijelosti ispunili svoja i naša očekivanja, a to je da je brod dovršen u roku te da će jamstva koja su dana i HBOR-ov kredit biti vraćeni od prodaje ovoga broda", naglasio je premijer Plenković. Rekao je da je primopredaja broda veliki uspjeh, kao i potvrda rada, znanja i entuzijazma svih koji su radili na njemu, da je to i potvrda da 3. Maj, nakon teškog razdoblja krize u brodograđevnom sektoru u Rijeci i Puli, ima snage za dovršetak važnog i kvalitetnog projekta u dogovorenom roku.
Podsjetio je da je Vlada tijekom krize u brodogradilištima u Rijeci i Puli isticala da će rješavanje pitanja brodogradnje i njenog kontinuiteta sagledavati na način da potvrdi da nije odustala od brodogradnje, te da će podržati rješenje koje će, s jedne strane, omogućiti stvaranje preduvjeta za pokretanje proizvodnje i završetak započetih brodova, a s druge strane smanjiti gubitke za državu. Dodao je da sofisticiranost hrvatske brodogradnje, mogućnost da se u Hrvatskoj gradi samoiskrcavajući brod za rasute terete, kao i polarni kruzer Scenic Eclipse koji je izgrađen u Uljaniku, ohrabruje Vladu da nastavi s odgovornom politikom kojom na mudar način pokušava oživjeti brodogradnju i u Puli.'' Svjesna da je 800 zaposlenika 3. Maja i oko 250 kooperanata uložilo svoj rad, vrijeme, znanje i trud u ovaj brod, Vlada će na tragu ovog uspješnog projekta nastaviti davati podršku 3. Maju i drugim hrvatskim brodogradilištima, pod okolnostima koje će ovakve brodove i brodograđevnu industriju činiti isplativom, na tržišnim osnovama, ali ne na štetu državnoga proračuna'', istakao je predsjednik Vlade te čestitao i zaželio puno uspjeha u daljnjem radu svim radnicima u brodogradilištu 3. Maj. Premijer je zaključno rekao da je ovaj brod - Algoma Intrepid - potvrda hrvatske politike za održivom brodogradnjom. ( M.Zouhar Zec )
Post je objavljen 01.10.2020. u 05:19 sati.