Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

POTPISANA SREDSTVA ZA 21 NOVI VLAK!


PROSJEČNA STAROST HRVATSKIH VLAKOVA JE 40 GODINA !

Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava, temeljem kojeg će se financirati nabava 21 elektromotornog vlaka za HŽ Putnički prijevoz iz EU operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.- 2020., 21.rujna su potpisali Oleg Butković ministar mora, prometa i infrastrukture, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić i ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje Tomislav Petric.Troškovi projekta iznose 1,03 milijarde kune, a 85 posto ili 880 milijuna kuna financirati će se bespovratno iz kohezijskog fonda EU. Državni proračun RH platiti će 15 posto. HŽPP će vozni park modernizirati s 11 gradsko-prigradskih i 10 regionalnih vlakova.


Potpisivanje ugovora

Novi vlakovi bit će niskopodne kompozicije, a postizat će brzinu od 160 kilometara na sat. Vlakovi će u regionalnom prijevozu imati kapacitet od 200 sjedećih i 200 stajaćih mjesta, a u gradsko-prigradskom oko 130 sjedećih i 380 stajaćih mjesta. Bit će opremljeni rampama za ulazak i izlazak osoba s invalidskim kolicima, prostorom za bicikle, a kompletan putnički prostor bit će pod videonadzorom. Putnici će imati i besplatan pristup internetu.
"Ovo je nastavak kontinuiranog ulaganja u željezničku infrastrukturu i u prometnu infrastrukturu, čiji je investicijski ciklus preko 20 milijardi kuna. Od velikih infrastrukturnih projekata tu je Pelješki most, veliki željeznički projekti, luke, nabavke novih vlakova i sl. U idućih desetak godina će se, kada je riječ o prometu, uglavnom ulagati u željeznicu. Danas su ta ulaganja negdje oko 1,5 milijardi eura, velikih projekata koje se grade i koji su u pripremi", istakao je ministar Butković.
Ministar je rekao da je još 2019. godine pokrenut proces nabave novih vlakova te da će prvi doći, u srpnju 2021. godine, a do kraja 2024. godine biti će oko 60 posto obnovljenog voznog parka HŽPP", rekao je resorni ministar Butković. Istaknuo je da je smisao cijelog procesa da vlakovi brže voze te da u idućim godinama Hrvatska ima moderan željeznički sustav uz bok europskih zemalja. Butković je rekao da HŽ Infrastruktura realizira velike projekte, no da ima i prostora za restrukturiranje, kao i u HŽ Putničkom prijevozu Po njegovim riječima, Cargo je u najtežoj situaciji, ali traže se rješenja da se stabilizira situacija i da se krene prema pronalasku strateškog partnera. Željeznica će, po njemu, imati zeleno svjetlo za privlačenje novca iz EU Fonda za oporavak.
Predsjednik Uprave HŽPP Ukić je kazao da bi vlakovi za koje se potpisuje ugovor mogli biti u prometu do godine 2023., rekavši da je trenutno prosječna starost hrvatskih vlakova 40 godina. Naveo je i da će se navedenim projektom bitno podići udobnost putovanja, jer bi svi ovi vlakovi trebali biti visoko komforni i klimatizirani.
Inače, prosječna komercijalna brzina hrvatskih vlakova danas je 45 kilometara na sat, dok je u sličnim europskim zemljama ta brzina od 68 do 70 kilometara na. Ministrica regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Tramišak istaknula je da je u programskom razdoblju 2014. - 2020. godina iz Operativnog programa konkurentnosti i kohezija osigurano više od 10 milijardi kuna za promet, povezanost i mobilnost, te da je najveći dio toga novca namijenjen za infrastrukturu željeznice.



Post je objavljen 22.09.2020. u 11:38 sati.