NAJAVA KUPNJE NOVIH VLAKOVA!
Radovi na obnovi željezničke pruge Zagreb Zapadni kolodvor-Savski Marof započeli su u svibnju ove godine, a ministar mora prometa i infrastrukture Oleg Butković je radove obišao 27. kolovoza s predstavnicima HŽ Infrastrukture, izvođača radova tvrtke Swietelsky te predstavnicima općine Brodovec i grada Zaprešić.
Vrijednost obnove pruge Zagreb Zapadni kolodvor-Savski Marof je gotovo 366 milijuna kuna (bez PDV-a), od čega se veći dio financira iz kredita Svjetske banke, odnosno Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD).
Ugovor o radovima potpisala je HŽ Infrastruktura u veljači ove godine s hrvatskom podružnicom austrijske tvrtke Swietelsky, s rokom izvođenja od 27 mjeseci od dana sklapanja ugovora. Pruga bi 2022. godine trebala biti završena.
Dionica pruge Savski Marof - Zagreb Zapadni kolodvor, ukupne dužine 18 kilometara, najfrekventniji je željeznički pravac u Hrvatskoj, jer njime u prosjeku dnevno prijeđe oko 160 vlakova. Ta je pruga na koridoru RH1, koji je prometno vrlo važan za međunarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz.Obnova će povećati razinu sigurnosti brzinu vlakova na 120 kilometara na sat, a bit će veća i nosivost pruge, dok bi se troškovi održavanja pruge trebali smanjiti.U blizini se obnavlja i pruga na relaciji Zaprešić-Zabok, čija obnova stoji oko 900 milijuna kuna .
Ministar Butković je najavio nastavak ulaganja u željeznicu i u idućima godinama, a idući tjedan bit će potpisan i ugovor za nabavu 22 nova vlaka za HŽ Putnički prijevoz, čija je vrijednost više od milijardu kuna.I time će, uz sve infrastrukturne investicije, Hrvatska kroz nekoliko godina dobiti moderan željeznički sustav kakav treba imati, kazao je ministar Oleg Butković, dodajući kako je dobro što se krenulo i s natječajem za prvu dionicu nizinske pruge do Rijeke Hrvatski Leskovac-Karlovac, za što su osigurana sredstva i očekuje da će se do kraja ove godine biti izabran izvođač.
Post je objavljen 28.08.2020. u 05:26 sati.