Nekim slučajem sačuvao sam primjerak „Astro magazina“ iz 2004., u kojem je intervju sa nedavno oformljenim bendom 'Saša, Tin i Kedžo'. Isto pitanje je postavljeno svoj trojici, tj. koga na estradi najviše cijene. Sva trojica jednoglasno su rekla: „Olivera“. Zbog njegove ogromne popularnosti, znam da se mnogi pitaju, što je Oliver bio u prethodnoj inkarnaciji. (On je bio i omiljeni pjevač mojeg oca. Zanimljivo je da kada sam mu puštao muziku sa CD-a iz 20tih i 30tih godina, nije reagirao negativno, naprotiv te su mu se pjesme sviđale, pa pretpostavljam da je i on bio Amerikanac u prošlom životu.) Nije valjda da je i Oliver bio Amerikanac, reći će neki.
No, odgovor je potvrdan (ne možemo više reći zapanjujući, jer je već sasvim očito da je Hrvatska, da tako kažem, „mala zemlja za velike inkarnacije“). Međutim, Oliver u prethodnoj inkarnaciji nije bio pjevač već skladatelj. Da, upravo on je bio autor velikog hita „Smoke Gets in Your Eyes“ iz 1934. godine, kojeg su u originalu izvodili Paul Whiteman Orchestra (odnosno sada Nenad Belan i Đavoli/Fiumens), a poslije imali 'cover' (i američki No.1) „The Platters“. U toj se inkarnaciji Oliver zvao Jerome Kern. Napisao je također veliki hit „A Fine Romance“ (1936) kojeg su izvodili u duetu Fred Astaire i Ginger Rogers. A i niz drugih hitova „The Song is You“ (1932) primjerice, kojeg je snimio Frank Sinatra.
Kern je bio rođeni Njujorčanin i pisao je glazbu za desetke brodvejskih musicala, kao i za filmove. I dan-danas se povremeno na Broadwayu izvodi njegov musical-remek djelo „Show Boat“. Njegove songove su pjevali mnogi poznati pjevači/glumci od kojih su neki inkarnirani u Hrvatskoj. Primjerice Angela Lansbury, Billie Burke (sada Tatjana Matejaš Tajči). U filmu snimljenom prema njegovom musicalu „The Cat and the Fiddle“ nastupila je Jeanette Macdonald (odnosno sada Maja Vučić). U filmu iz 1942. „You Were Never Lovelier“, a u filmu „Cover Girl“, pored nje je još nastupio i Gene Kelly. za koji je napisao muziku nastupila je Rita Hayworth (sada Lora Bešvir). Njegove su songove još izvodili Judy Garland [Katy Micucci], Kathryn Grayson, June Allyson, Lena Horne, Dinah Shore, Frank Sinatra...
Jedan od njegovih glavnih suradnika bio je Oscar Hammerstein II (odnosno Zdenko Runjić) i niz musicala su napisali zajedno. Među poznatim Hammerstein-ovim songovima su primjerice „Indian Love Call“, „Rosemary“ „Oklahoma“ ili „Some Enchanted Evening“. Zanimljivo je da je njegov song „Happy Talk“ obradio Captain Sensible iz punk grupe The Damned, te došao s njom na sam vrh britanske top liste.
Može se naslutiti da je Oliver imao u sebi također latentne sposobnosti komponiranja, međutim nije imao ni potrebe za to, jer je imao za suradnike – upravo njegove kolege iz prošlog života. Dakle, najprvo je to bio Zdenko Runjić, koji je u prošlom životu bio jedan od najuspješnijih američkih skladatelja, a potom Gibonni (u prethodnoj inkarnaciji Walter Donaldson); kao i Oliver i on je u prošlom životu bio među 10 najboljih američkih skladatelja prve polovine prošloga stoljeća.
Kao i Kern, i Donaldson je bio rođeni Njujorčanin. Bio je poznat kao kompozitor, a povremeno je bio i tekstopisac. Komponirao je mnoge hitove. Između 1925. i 1930. imao je čitav niz hitova na samom vrhu američke top liste, koje su kasnije, 50tih i 60tih, doživjele 'covere' od strane raznih pjevača. Tako je „Yes Sir! That's My Baby“ obradio Ricky Nelson, „My Blue Heaven“ Fats Domino, „Love Me or Leave Me“ Doris Day, „My Baby Just Cares For Me“ Nina Simone, a „You're Driving Me Crazy“ The Temperance Seven.
Yes Sir! That's My Baby - Gene Austin (1925)
My Blue Heaven - Gene Austin (1927)
Love Me or Leave Me – Ruth Etting (1928)
My Baby Just Cares For Me – Eddie Cantor (1928)
You're Driving Me Crazy! (What Did I Do?) - Guy Lombardo (1930)
Da rezimiramo: Hrvati su u svojim prethodnim inkarnacijama imali apsolutnu dominaciju na američkim top listama 20tih godina, a djelomično i u 30tim godinama prošlog stoljeća. Jer, ovo do sada otkriveno - još nije sve. No, sačuvajmo nešto i za slijedeće nastavke...
Post je objavljen 13.07.2020. u 07:56 sati.