SMANJEN BROJ OGLASA ZA UGOSTITELJA, KUHARA I SERVISERA
Prema desezoniranim podacima, indeks OVI, a Online Vacancy Index OVI je mjesečni indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu Zagreb u suradnji s portalom MojPosao, je u veljači zabilježio pad od -0,8 posto u odnosu na prethodni mjesec, što je pogoršanje u odnosu na siječanj kada je indeks porastao za 0,3 posto na mjesečnoj razini. Pad je još izraženiji na godišnjoj razini, jer -4,1 posto ostvarenih u odnosu na veljaču prošle godine predstavlja prvo smanjenje indeksa u veljači zabilježeno u posljednjih osam godina. Ipak, nakon što je u sva četiri tromjesečja prošle godine indeks padao u odnosu na prethodno tromjesečje, sudeći prema desezoniranim podacima za prva dva mjeseca ove godine, blagi rast na kvartalnoj razini izvjestan je u prvom tromjesečju ove godine.
Prodavač, kuhar i konobar i dalje su najtraženija zanimanja, iako su sva tri u veljači zabilježila smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini. Najveće apsolutno smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini u veljači je zabilježeno u zanimanjima hotelijer ugostitelj, kuhar i serviser, dok je najveće povećanje opaženo kod zidara, inženjera građevine, knjigovođa te u sektoru financija. U odnosu na veljaču 2019. godine, značajnije se smanjio udio oglasa u kojima se tražila srednja stručna sprema (s 33,4 na 29,3 posto), dok je istovremeno udio oglasa u kojima se tražilo visoko obrazovanje ostao nepromijenjen, na 8,4 posto. U skladu s trenutnim uvjetima na hrvatskom tržištu rada, udio oglasa u kojima se nudi ugovor na neodređeno porastao je s 38,5 na 42,3 posto, dok se udio oglasa u kojima se nudio ugovor na određeno u godinu dana smanjio s 44,6 na 41,2 posto.
Što se geografske raspodjele poslova tiče, broj oglasa zabilježio je smanjenje u jadranskim regijama, na sjevernom Jadranu za čak -17,2 posto te za -9,5 posto na južnom Jadranu. Kontinentalni dio Hrvatske zabilježio je povećanje broja oglasa, pri čemu je iznenađujuće prednjačila istočna Hrvatska s godišnjom stopom rasta od 4,7 posto. Najveći pozitivan doprinos rastu broja oglasa u istočnoj Hrvatskoj dali su oglasi za zidare, ekonomiste, referente i kuhare. S obzirom na to da na središnju Hrvatsku otpada 53 posto svih oglasa, ta je regija u veljači imala najveći pozitivan doprinos u godišnjoj promjeni vrijednosti indeksa od 0,6 postotnih bodova.
Post je objavljen 03.03.2020. u 23:57 sati.