Ljudi žive automatski i po principu "zdravo za gotovo". Osnovni izvor informacija mnogima su - reklame. Dok tako zavaljeni sjede u foteljama, tupo gledajući svoj omiljeni tv program, reklamna industrija radi tisuću na sat, jer točno tu ih želi, u foteljama pred tv ekranima, da im napuni glave besmislicama svih vrsta, kako bi gledatelji-kupci već sutra u trgovini ubacivali u svoja kolica svu silu bedastoća. Mnogi ljudi će ponosno i uvjereno izjavljivati kako ne vjeruju reklamama i da one na njih nemaju utjecaj. Ali to su gluposti. Reklamna industrija ne mari za takve izjave, može se na njih tek podsmjehnuti. Zašto? Jer reklame djeluju na nesvjesno, ljudi ni ne znaju što sve rade pod utjecajem onoga s čime ih se kljuka. To je kao jedna vrsta hipnoze.
Većina ljudi nema pojma, kao što ni ja nisam imao do prije nekoliko mjeseci, kako u osnovi funkcionira mliječna industrija. Ovdje je naglasak na industrija. Ogromna, enormno profitna, nemilosrdna, beskrupulozna industrija, koja ne preza ni pred čim kako bi očuvala samu sebe ne pitajući za cijenu.
Krava (ovca, koza itd.) ne daje mlijeko "tek tako", da bi ljudi imali mliječni doručak ili elementaler u sendviču ili štogod mliječno. Kravu to ne zanima. Nju zanima da nahrani svoje malo tele i zbog te svrhe ju je priroda opskrbila mlijekom i to isključivo u periodu nakon što donese tele na svijet. To mlijeko je, dakle, namijenjeno kravinom djetetu, odnosno krava nema mlijeko ako nije majka. Kada se pojavi tele, ljudi da odvajaju od krave i iz nje izvlače mlijeko koje koriste na bezbroj načina, koje pakiraju u ambalažu pod nazivom "happy cow" i slično. Međutim, nitko nije nesretniji ni očajniji od majke koju se odvoji od djeteta, ni od djeteta koje se odvoji od majke. Ljudi koji tome svjedoče, ostaju zaprepašteni. Zato se kravu ponovo i ponovo, nasilno oplođuje kako bi mogla davati mlijeko i čim se pojavi tele, ono se potpuno nemilosrdno odvaja od majke. Prosječni čovjek nema pojma o tome. On misli (ili bolje reći, ništa ne misli, da se ne optereti previše) kako je ta krava s naljepnice na proizvodu zaista sretna jer njemu brižnom omogućuje navodno kvalitetnu i neophodnu hranu, nezamjenjivu s bilo čim drugim. Sve to su, razumije se, najobičnije gluposti. Uz malo istraživanja se može doći do pravih informacija i stanja stvari. Još do prije nekih pola godine nisam imao pojma o tome, iako sam ponekad znao zastati nad tim sirom kojeg jedem i ponešto se, kao, zapitati od kuda on dolazi, kako se radi itd. Kada sam se informirao (valjda je tada sazrijelo vrijeme za mene, kao što izgleda da za većinu nikad neće sazrijeti) i jasno shvatio kako to sve funkcionira, momentalno sam izbacio sve mliječno iz prehrane (jaja također, to je priča za sebe). Još uvijek, skrušeno i ne bez ponešto srama, priznajem da u moj sustav ponekad uđe nešto tog porijekla, preko raznih kupovnih proizvoda u koje su mlijeko i jaja neizbježno, rekao bih kulturološki i na temelju potpunog zanemarivanja poznatih znanja i spoznaja, ukomponirani. Poradit ću i na tome, ali već sada sam u kratkom vremenu dogurao daleko po tom pitanju i osjećam se izvanredno.
Stranica "veganuary" je informativna po tom pitanju, a i lako se progugla o ovim važnim temama.
Post je objavljen 29.01.2020. u 07:56 sati.