Kod Gurdžieva vrlo često, ili relativno često, naletim na rečenice koje me naprosto prožmu i osvoje i to, očito, zato jer se potpuno poklapaju s mojim unutrašnjim načinom funkcioniranja, zaključivanja i primjećivanja, a posebno i zato što piše jednim vrlo ležernim, iako često brutalnim stilom, koji i meni odgovara u pisanju. Ponekad se naprosto automatski nasmijem, kao što je bio slučaj s nekim dijelovima iz ulomaka koje ću navesti. Oni se događaju nakon što se G. oporavljao od automobilske nesreće, u kojoj je skoro poginuo i koja mu je pokvarila brojne projekte i planove koji su bili u tijeku. Godina je 1932.
"Sjedeći jedne večeri u Cafe de la Paix, poznatom u to vrijeme među strancima, nekolicina mojih prijatelja i ja razmatrali smo razna pitanja.
Između ostalog, spomenut je i tada vrlo popularan film Dva brata, i jedan od mojih prijatelja ja predložio da pođemo i pogledamo taj poznati film koji je prikazivan u kinima posebno uređenim za to.
Odlučismo poći svi, budući da je kino bilo sasvim blizu, te pođoh i ja, iako s velikom mukom.
U kinu je bila nevjerojatna gužva, bilo je teško doći do karata, ali jedan od mojih prijatelja se dosjetio to riješiti tako što je, očigledno, platio astronomsku cijenu.
Ne smatram neophodnim ovdje ponoviti sadržaj te gluposti, koja je tada bila "događaj" sezone, ali moram reći da sam, sjedeći u toj dvorani punoj ljudi, koji su zbog loše ventilacije bili prisiljeni udisati težak zrak, budući da nisam bio u stanju izaći, bio naprosto prisiljen gledati taj film i to gledati s naporom, budući da fokus mog vida još nije bio uspostavljen, te sam zato morao gledati različite objekte čas jednim, čas drugim okom, i neprekidno me uzrujavao taj besmisleni "pomodni blef", čija je popularnost bila uvjetovana instinktom stada koji danas prevladava među ljudima.
Po završetku ovog, kako bih rekao, "hipnotičkog procesa", vratio sam se u Cafe de la Paix, koji je kasnije postao moj pariški "ured", i, pošto sam postupno povratio mir, počeo sam smišljati u glavi vlastiti scenarij, kasnije nazvan Tri brata.
"Pariz
1933.
Zadatak prve serije
Nemilosrdno, bez i najmanjeg kompromisa, s korijenom iščupati iz procesa čovjekovog mišljenja i osjećaja sve prethodne, vjekovima ukorijenjivane poglede i vjerovanja o svemu što postoji u svijetu."
Post je objavljen 05.12.2019. u 08:22 sati.