Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

ZAŠTO NITKO NE DAJE JAVNU PODRŠKU UČITELJIMA U NJIHOVOJ BORBI ZA KOEFICIJENT?



ZAR SE DRUŠTVENE SKUPINE BOJE ISKAZATI PODRŠKU UČITELJIMA ?

Kako je moguće da nitko u Hrvatskoj nije stao na stranu učitelja i dao im podršku u borbi za njihovu veću plaću i za koeficijent 6,11? Učitelji su zbog toga 28 dan u štrajku i drugi je dan da je štraj proglašen u cijeloj Hrvatskoj, što će biti do kraja štrajka. Tko još nezna i nije informiran da učitelji traže veći koeficijent? I nijedna politička stranka, nijedna civilna Udruga, nijedan drugi sindikat nije održao konferenciju za novinare i poručio Hrvatskoj javnosti da je na strani učitelja, i da želi od hrvatska Vlada u čiji proračun uplačuje doprinose s osnove plače, da učiteljima bude prihvaćen I povećan koeficijent koji traže . Nijedan Intelektualac, znanstvenik, nijedan predsjednički kandidat nijedan pojedinac, ljudi iz nijedne grupe djelatnosti nisu sazvali konferenciju za novinare i poslali priopćenje u svoje ime nekom elektroničkom mediju koji će to registrirati i objaviti u kome bi bilo istaknuto - da je na strani učitelja koji traže ono što im pripada. A što je s Hrvatskom akademijom znanosti I umjetnosti? Akademici, ljudi koji su mnogo učili I obrazovali se koji znaju koliko su učitelji važni, – šute kao da ne žive u Hrvatskoj. Zašto je Hravtska društvo bez javne solidarnosti? Ljudi su solidarni kada treba anonimno u svom stanu okrenuti broj telefona kako bi se u nekoj humanitarnoj akciji prikupio novac. Ali zašto te solidarnosti nema za učitelje, sada kada je to potrebno?

Učitelji zavređuju koeficijent 6,11 zato što je process prenosa znanja u školi kompleksan. Nijedno zvanje kao učiteljsko ne zahtijeva da učitelj za svaki dana nastave prethodno napravi pripremu. Ta je obveza iznad svih drugih njegovih privatnih obveza . I tako svaki dan, svaki mjesec tijekom školske godine. A u ciklusima sam mora prolaziti edukaciju. Učitelji su tijekom povijesti u svim kulturama I u svim državama bili važni i cijenjeni. Zašto nisu danas cijenjeni u Hrvatskoj od aktualne Vlade? Zalužuju kao nijedno drugo zvanje poseban status . Oni su prenosnici znanja na djecu, koje u svakoj obitelji znače – budućnost. Zato Vlada RH, na čelu s premijerom koji šuti o zahtijevima učitelja koeficijent treba povisti na 6,11 koji učitelji traže.
Zašto vlada takva informacijsko - medijska tišina od strane javnosti – kada je o učiteljima riječ. Zar u hrvatskom društvu vlada strah od aktualne Vlasti, pa se društvene skupine boje iskazati podršku učiteljima ? Ali čiju djecu ti učitelji koji se sada bore za svoja egzistencijalna prava, uče ako ne upravo od svih koji sada šute i- čekaju da štrajk završi. U Hrvatskoj školu pohađa 463.000 učenika.
Treba podsjetiti da nitko iz Vlade s učiteljima nije razgovarao prvih 17 dana štrajka. Umjesto samo učiteljima koeficijenta 6,11 premijer je svim javnim službama ponudio povećanje plaće 6,12 posto po modelu 2 plus 2 plus 2. No 6,12 posto učitelji na svom referedndumu nisu prihvatili.

Margareta Zouhar Zec


Post je objavljen 20.11.2019. u 15:53 sati.