Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

VIJEĆE EU I EUROPSKI PARLAMENT U NESUGLASJU OKO PRORAČUNA EU ZA 2020.


KOMISIJA PREDLOŽILA 168,3 MILIJARDE EURA OBVEZA, A PLAĆANJA 153,6 MILIJARDE





Priopćenje Vijeća 23.10.2019.

Vijeće je obavijestilo Europski parlament da ne može prihvatiti sve amandmane na proračun EU-a za 2020. koji su danas usvojeni na plenarnoj sjednici Parlamenta.
Time se pokreće trotjedni postupak mirenja, koji počinje 29. listopada. Vijeće i Parlament morat će postići dogovor do 18. studenoga.
Drago mi je što Vijeće i Parlament dijele mnoge prioritete u vezi s proračunom za sljedeću godinu. Okosnicu tih prioriteta čine otvaranje radnih mjesta, borba protiv klimatskih promjena, rješavanje važnih pitanja iz područja sigurnosti i migracija te pridavanje posebne pozornosti mladima. Zahvaljujući tome imamo dobru osnovu za postizanje dogovora o proračunu s odgovarajućim razinama financiranja za različite programe i područja, uz oprezan i realističan pristup i u najboljem interesu europskih poreznih obveznika -Kimmo Tiilikainen, državni tajnik u finskom ministarstvu financija i glavni pregovarač Vijeća za proračun EU-a za 2020.

U nacrtu proračuna za 2020. Komisija je predložila da obveze iznose ukupno 168,3 milijardi eura, a plaćanja 153,6 milijardi eura.
U stajalištu Vijeća donesenome 3. rujna ukupne obveze iznose 166,8 milijardi eura, a plaćanja 153,1 milijardu eura, što je 1,5 milijardi eura odnosno 0,5 milijardi eura manje u odnosu na prijedlog Komisije. Stajalište Vijeća ipak predstavlja povećanje obveza od 0,6 % i povećanje plaćanja od 3,3 % u odnosu na izglasani proračun za 2019.
Parlament traži da se ukupne obveze povećaju na 171 milijardu eura, a plaćanja na 159,1 milijardu eura. Tim se stajalištem premašuju gornje granice utvrđene višegodišnjim financijskim okvirom EU-a za razdoblje 2014. – 2020.
Sljedeći koraci
Odbor za mirenje sastat će se 4. i 15. studenoga. Vijeće će se sastati 15. studenoga kako bi predsjedništvu dalo smjernice za pregovore s Parlamentom. Ako se dogovor ne postigne do kraja razdoblja mirenja 18. studenoga, Komisija mora predstaviti novi nacrt proračuna za 2020.



VIJEĆE POSTIGLO DOGOVOR O REVIZIJI EU-a ZA EMISIJE CO2 IZ BRODOVA

Priopćenje 25.10.2019.

EU nastoji smanjiti birokraciju za brodovlasnike, no ujedno i očuvati visoke standarde praćenja emisija CO2 iz pomorskog prometa.
Veleposlanici i veleposlanice država članica EU-a danas su postigli dogovor o stajalištu o prijedlogu kojim se postojeća pravila EU-a ažuriraju i djelomično usklađuju s globalnim sustavom Međunarodne pomorske organizacije (IMO) za prikupljanje podataka o potrošnji loživih ulja na brodovima.
Sektor pomorskog prometa mora postati energetski učinkovitiji i trošiti manje goriva kako bi doprinio ostvarenju naših klimatskih ciljeva. Želimo da poduzeća i javnost znaju koliko goriva troši svaki brod. Tako ćemo moći usporediti emisije brodova i odabrati one energetski učinkovitije, čime će se ostvariti koristi za okoliš. Razmišljamo i o budućnosti, te stoga od Komisije tražimo da preispita tu uredbu, uzimajući pritom u obzir novostečena iskustva -Krista Mikkonen, finska ministrica okoliša i klime.

Brodovlasnici su od 2019. obvezni provoditi praćenje i izvješćivanje u okviru dvaju sustava: Uredbe o MRV-u (praćenje, izvješćivanje, verifikacija) i globalnog sustava IMO DCS (sustav prikupljanja podataka IMO-a). Vijeće se slaže s time da se djelomičnim usklađivanjem definicija, parametara i planova praćenja te obrazaca za praćenje iz Uredbe o MRV-u doprinosi smanjenju administrativnog opterećenja za brodarska društva i nacionalna tijela te se olakšava ispunjavanje obveza izvješćivanja u okviru tih dvaju sustava.
Međutim, Vijeće smatra da bi praćenje prevezenog tereta i izvješćivanje o njemu i dalje trebali biti obvezni. Te informacije doprinose stvaranju jasnije slike o energetskoj učinkovitosti brodova. Komisija je predložila da izvješćivanje o prevezenom teretu postane dobrovoljni element.
Vijeće je dodalo i odredbu kojom se od Komisije traži da preispita funkcioniranje Uredbe.
Dogovor koji su veleposlanici i veleposlanice država članica EU-a danas postigli na sastanku Odbora stalnih predstavnika znači da je Vijeće spremno započeti pregovore s Europskim parlamentom. Europski parlament još nije donio stajalište o tom prijedlogu.
Poveznica na cjeloviti tekst stajališta Vijeća dodat će se ovom priopćenju za medije za nekoliko dana.


KONTEKST

Svjetski pomorski promet proizvodi znatne količine emisija stakleničkih plinova i zbog potrošnje fosilnih goriva doprinosi klimatskim promjenama. Procjenjuje se da emisije iz međunarodnog pomorskog prometa čine oko 2–3 % ukupnih globalnih emisija stakleničkih plinova, što je više od emisija bilo koje države EU-a. Da je sektor pomorskog prometa država, po količini emisija bio bi šesti na svijetu.
Na razini EU-a emisije CO2 iz pomorskog prometa od 1990. do 2008. povećale su se za 48 %. U 2015. pomorski je promet bio odgovoran za 13 % ukupnih emisija stakleničkih plinova EU-a iz prometnog sektora.
Vijeće i Europski parlament donijeli su 2015. takozvanu Uredbu o MRV-u, kojom su prvi put određena pravila za praćenje i verifikaciju emisija CO2 iz pomorskog prometa te za izvješćivanje o njima. Brodarska društva moraju podnijeti izvješća o svojim godišnjim emisijama CO2 i drugim relevantnim informacijama povezanima s putovanjima njihovih brodova u luke Europskoga gospodarskog prostora (EGP) i iz njih, što obuhvaća i emisije CO2 iz tih brodova u lukama. To se odnosi na brodove čija bruto tonaža prelazi 5000 tona, dok se na manje brodove ta pravila ne primjenjuju. Praćenje potrošnje goriva, emisija CO2 i energetske učinkovitosti započelo je 2018., a brodarska su društva prvo izvješće o emisijama morala podnijeti 2019.
Kada jer riječ o globalnoj razini, Međunarodna pomorska organizacija (IMO) donijela je 2016. pravni okvir za globalni sustav prikupljanja podataka (DCS) o potrošnji loživih ulja na brodovima. Obveze praćenja u okviru sustava IMO DCS na snazi su od 2019., a prva se izvješća trebaju podnijeti 2020. Stoga od siječnja 2019. brodovi koji obavljaju pomorski prijevoz povezan s EGP-om moraju ispunjavati zahtjeve u pogledu praćenja i izvješćivanja koji proizlaze iz Uredbe EU-a o MRV-u i one koje proizlaze iz globalnog sustava IMO DCS.
S obzirom na to, glavni je cilj aktualnog prijedloga izmijeniti Uredbu EU-a o MRV-u kako bi se na odgovarajući način uzeo u obzir novi globalni sustav IMO DCS i kako bi se, koliko je to moguće, pojednostavnilo i smanjilo administrativno opterećenje za poduzeća i uprave, pri čemu ciljevi Uredbe EU-a o MRV-u ostaju isti.



Post je objavljen 26.10.2019. u 10:57 sati.