Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/pitamzaprijatelja

Putovanja iz fotelje

Obožavam otkrivati stvari po svijetu, ali imam problem s putovanjima. Zapravo, imam više problema s putovanjima.

Prvi je, logično, financijske prirode sretan Nemam mamu koja bi mi plaćala putovanja na karipske otoke, a nisam uspio dovoljno zarađivati da bih si bez problema priuštio takva putovanja. Tako da ništa od putovanja oko svijeta... Novac uvijek ode na neke druge stvari koje su važnije.

Drugi problem je vezan uz baš samo putovanje. Nemam volje negdje otići na par dana. Ako bih otkrivao neki grad ili državu, trebalo bi mi mjesec ili dva najmanje. Da stignem sve u miru obaviti i razgledati, a ne da imam sat vremena tu, ili dva sata tamo. A još manje imam volje otići na jednodnevno "selfie" putovanje. Kad mi je žena počela raditi kao turistički vodič, zvala me na jednodnevne izlete po bližoj okolici. Ali, kad bih se sjetio da se moram probuditi u 4h ujutro, da se moram spremiti, drndati u autobusu satima da bih bio par sati u Beču npr., opalio nekoliko selfija, vidio par stvari u gradu, i onda se vukao u busu satima nazad... Nije to za mene...

Treći problem s putovanjima je organizacijske prirode. Gdje se smjestiti da je apartman kvalitetan, ne preskup, a na dobroj lokaciji. Ne pada mi na pamet spavati na kauču nekome u stanu, ili si naći nekakav stan s nekim preko interneta, pa kad on ili ona imaju "obaveze", ja moram biti vani negdje. Jedna djevojka mi je ispričala priču o njenoj cimerici koja je dovodila frajere u stan u kojem su bili skupa, pa je ona morala biti van stana po nekoliko sati u određenim satima. Ne, hvala...

Ako idem negdje, volim svoj mir, i volim imati vremena. Ako nemam to, onda radije ne idem. I tako sam svoju znatiželju s vremenom naučio zadovoljiti gledanjem dokumentaraca i videa na YouTubeu. Jedna kolegica blogerica mi je predložila da pišem tekstove o tome, pa je ovaj tekst prvi koji pišem zahvaljujući njenom prijedlogu.

Željeznice, pa još kad su neobične, jako me zanimaju. Kako izgledaju putovanja u njima, što se vidi iz neobične perspektive, a volim vidjeti i što su ljudi napravili u svijetu. Postoje mnogi dokumentarci o vlakovima i putovanjima, ali sam odlučio krenuti u tu priču s YouTube Videima. Neke od ovih "željeznica" i nisu baš željeznice u klasičnom smislu.

Wupperthal, najzeleniji grad u Njemačkoj, smjestio se u dolini rijeke Wupper. S obzirom na činjenicu da je sam grad "uzak i dugačak", morali su smisliti nekakav način gradskog prijevoza da rasterete prometnice. Zbog same rijeke koja prolazi kroz cijeli grad, i zbog okolnog reljefa, trebalo je smisliti nešto jedinstveno. Rješenje problema: Wuppertaler Schwebebahn, viseća željeznica.

Wuppertaler Schwebebahn

Pilatusbahn je planinska željeznica u Švicarskoj, najstrmija na svijetu s najvećim nagibom od 48%. Koliko je to strmo, najbolje govori slika vagona sretan

Pilatusbahn

Za kraj ovog teksta sam ostavio dvije najstrmije uspinjače/željeznice u Europi. I one se nalaze u Švicarskoj.

Gelmerbahn

Gelmerbahn je bila najstrmija uspinjača do 2017. godine, kad je Stoosbahn puštena u promet.

Stoosbahn

Stavio sam ispod svake slike i linkove na YT videe snimane na putovanjima tim željeznicama, pa možda i vi otputujete na par minuta iz fotelje, ili na poslu.

Sretan put,

Mladen Bomoštar

Post je objavljen 23.10.2019. u 19:11 sati.