Dolazak u "malu zemlju za veliki odmor" nije uvijek jednostavan. Nekad sam
to radio autom, ali već dulje vrijeme uglavnom avionom, pa ovisim o povoljnim
cijenama karata. U ljeto, Split (Resnik) je često najpovoljniji-ove godine
sam ostao ugodno iznenađen novim izgledom te zračne luke.
Ako doletite na Resnik kasno navečer, najsmislenije je ostati na noć u
Trogiru. Za mene je to najugodnija prolazna destinacija, taman za večeru
i laganu šetnju nakon nje, i doručak i jutarnju kavu prije polaska dalje.
Ugodno je prenoćiti na čiovskoj strani (jesan ja bodul ili nisan!) i spustiti se na kavu
do grada, koji je klasika:
Kad se ima "svoj" otok, često se zanemaruje druge. Kad se jednom dođe
doma, nema se želje micati dalje. Dakle, ako se želi vidjeti i nešto
drugog, najbolje je to napraviti na početku. Ovaj puta, ideja je bila
baciti pogled na najudaljenije otoke: Lastovo, Korčulu.
Tokom sezone, ugodan način premiještanja na moru je brodicom, pa smo
od Trogira do Splita prošli brodom, i dalje do Lastova katamaranom.
U dvadesetak godina otkad sam bio tamo, Lastovo se nije promijenilo.
Meni se to sviđa:
Isto važi za Skrivenu Luku-koja mi se čini još skrivenija. Možda jer smo
došli brdskom stazom iz Lastova:
Bio je tek početak rujna, a bili smo jedini turisti bez brodice, u podne
lijepog ponedjeljka bili smo jedini kupači!
Kava mi je nešto željela reći?
Brod do Vele Luke i autobusom preko cijelog otoka. Vrijedi proći tih
42 km, dobije se dobar uvid u život na otoku. Obradovalo me što sam vidio da
je u Blatu i okolnim mjestima u unutrašnjosti otoka gužva, mjesta su živa,
aktivna, polja i vinogradi obrađeni...radišni ljudi, ne žive samo od turizma,
nadam se da dobro mogu živjeti od svog rada, zaslužili su!
Korčula, daleka i nimalo sama, puna je bila turista raznijeh masti. Ugodna za
provesti noć i dan, prošetati i malo se nadisati velosvjetskog zraka. Gužva
skoro dubrovačkog tipa, ne treba više reklamirati ovaj grad, veća gužva bi ga
uništila!
Brodicom smo se vratili do Splita. Linija Dubrovnik-Korčula-Hvar-Bol na
Braču-Split se čini i te kako isplativa, čak i van špice sezone.
Jedna stvar koja mi se čini nevjerojatnom je da se u Lijepoj Njihovoj
ne da s Južnog na Sjeverni Jadran. Treba preko davnih vladara, Italije. Očito
su naši velmože oštro podijelili zaradu s Jadrana među sobom, pa je npr. između
Splita i Zadra crna rupa, osim ako imate svoju jahtu. Nitko mi ne može reći
da bi održavanje brodske linije Rijeka-Dubrovnik bar tokom sezone bilo
neisplativo, ne vjerujem! Ili bar Zadar-Split. Svim vlastodršcima, osim ovim
našim domaćim lopovima, se to i te kako činilo isplativim čak i
parobrodom-paradoksalno je da se to moglo za moga pradida i dida koristiti, a
ja malo morgen! Ako je Jadroliniji premalo zarade i ne mogu državu uvjeriti da
je to potpuno neisplativa linija i država im ne želi dati debeloguznu
dotaciju kao za druge otoke, dajte to norvežanima ili marokancima, kinezima
ili marsijancima u koncesiju, dovest će oni svoje brodove i radnike, isplatit
će im se sigurno.