Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

KAVANA QUEEN

VEČERA IZ KNJIGE NARUDŽBI

Novinari na festivalu FRA MA FU kroz tri dana boravka u gradu Daruvaru imali su više sponzora, Jedan od njih bio je restoran, točnije Kavana Queen u ulici Petra Svačića 14. U Queenu je bila večera i piće u subotu 21. rujna.

A po dolasku u kavanu,vidimo interijer dobro izgleda i kavana je velika .Tu je Galerija i velika terasa Drugim riječima ovdije može stati mnogo gostiju. I čekajući konobara koji mora doći za naša dva stola koja smo spojili, u jednom trenutku ustajem i odlazim za šank – jer želim razgovarati. Primeijetila sam odmah da tu poslužuju tri vrlo zgodna mlada konobara, uredna izgleda i vrlo brza koraka. Iz prostora šanka gdje svako mola netko od tih zgodnih frajera priprema tacnu s pićem za goste ulazi se u kuhinju iz koje se nosi upravo pripremljeni tanjuri i plate sa naručenom hranom. Dok jedan od njih toči i slaže piće prilazim šanku kažem da sam iz grupe novinara koji su ovdije na večeri i tražim gazdu lokala ili nekog odgovornog .
Mladi konobar kaže: - ja sam gazda, izvolite recite i nasmiješi se
- Vi ste gazda, tako mlad?- kažem s čuđenjem. On se srdačno nasmiješi i kaže – Nekad je ovaj lokal vodila moja mama, ali ja sam to preuzeo i sve vodim, mama sada ne živi ovdije.

Dražen Leš

Zahvalna sam mu što je ozbiljno shvatio moje pitanje i što odmah ozbiljnoi razgovaramo.
- Zanima me kakva je preporuka, što je predviđeno da bude meni za novinare koji su u grad Daruvar došlu na festival FRMA FU - pitam
- Ništa nije strogo zadano, Vi naručujete iz knjige naruđbi kao i svi gosti , rečeno je samo da budete skromniji u izboru.
- Stvarno, naručujemo iz knjige jela po naruđbi? A tko je to rekao, pitam.
- Iz Uprave Grada su nam rekli da će novinari biti tu na večeri – kaže zgodan konobar koji je rekao da je gazda.
- A kakvo je Vaše lijepo ime – pitam tada.
- Jas am Dražen Leš (34)– kaže mladić pružajući mi ruku, ali dodaje, nemam vremena, oprostite i brzim koracima ode van na terasu noseći tacu s pićima koje su gosti naručili.
Odem do društva za dva stola s kojima sam sjedila te svi počnemo gledati knjigu menija Kavane Queen. Ovo je zadnja veceru u Daruvaru, jer narednog dana prije večere odlazimo svojim kućama, u Zagreb, Viroviticu, Beograd, Sarajevo. Gosti na FRA Ma Fu bili su i novinari iz susjednih zemalja. Sjedili su tu dugogodišnji novinar Vjesnika, sada pisac proze i romana Stjepo Martinović sa šeširom iz Argentine na glavi kojeg nije skinuo ni za ručkom ,spiker hrvatskog radija Madunić, novinar i svojevremeno tajnik HND-a Mario Bošnjak,Sandra Pocrnić nekad novinarlka a sada u ulozi direktorice izdavačke kuće Beletra, u čijem je svojstvu Sandra i stigla na FR MA FU jer je naš bivši kolega novinar Stjepo, tu predstavio svoj roman na 292 strane “ Kornelija broji oblake “štampan ove godine. Bila je tu i voditeljica poznate radisjke emisije “Slušaj kako zemlja diše “ novinarka Lidija Komes , moja malenkost i straija gospođa novinarka Jadranka. Upoznale smo se još na terasi Špice u kafiću pored Turističke zajednice grada Daruvara, ali moram iskreno treći da sam joj zaboravila prezime. Mi žene odlučile smo večerati svaka po Bečki odrezak koji stoji 40 kuna, s pomfrijem te salatom, a muške kolege će večerati platu kojoj je cijena oko 150 kuna. Zaključili smo da je to s obzirom što sve jela po naruđbi mogu biti- pristojno. Samo su cijene piza niže, ali nismo bili raspoloženi da večeramo pizu nakon subotnjeg popodneva u kojem su održana četiri okrugla stola s novinarskim temama.

Marko

Primjetim da se gazda Dražen vratio s terase, otišao u kuhinju predati naruđbu te toči piće. Ponovo dolazim razgovarati.
- Kako je u Daruvaru raditi - pitam ga – ima li vaša kavana gostiju da vi i zaposleni možete živjeti?
- Dobro je sada. Ali negdje 2013.2014. tako, bilo je jako teško. Nisam imao čime kupiti robu, napuniti frižider. Sječam se dana kada sam kupovao gajbu, dvije, piva. Bilo je užasno teško, sada je dobro. Ali mi sada u ovom restoranu radimo sve : vjenčanja, rođendane, svadbe za 150 gostiju, dopodne kuhamo gablece, imamo a la cart, samo ne pečemo kolače i torte. I sada ima perioda kada ima manje posla, ali sada je to za izdražati.
- -Pitam Vas to stoga što mi se čini da i niste tako skupi kada se pogleda knjiga naruđbi.
- I ja mislim da nismo tako skupi. Ali pazim da mi personal ima dobru plaču- kaže gazda Dražen i nastavlja. Bio sam ove godine nekoliko dana na moru sa malom kćerkicom i suprugom na Braču. I mogu reči da je jako skupo otiči na more. Jedan ručak, ja I žena kao na odmoru smo , 800 kuna, pa tko to može platiti. Ja ima restoran i tu ipak zarađijem, pa mi je skupo.
- Čula sam od više ljudi ovoga ljeta da im je strašno skupo bilo na nekim destinacijama na Jadranu. A čitala sam da ministar turizma Cappeli kaže da država neće poduzimati ništa da bi sankcionirala one koji užasno skupo naplaćuju hranu i piće na Jadranu tijekom ljeta. Čini mi se to lošom odlukom ministra i Vlade. Pa inspekcija bi trebala biti nadzor u restoranima koji bi te apsurdno visoke cijene hrane I pića stavio u neki okvir dozvoljenog - kažem.
- Preko ljeta bila je tu u gradu na Trgu neka fešta, dan grada ili nešto i ja sam izašao sa pičem i hranom i pekli smo janjetinju . Meni radi deset konobara vani, ljudi bacaju novce kada ne mogu dočekati da im blokiram i dođe mi inspekcija u 22 sata navečer – kontrolira blagajnu i novac i imam viška 130 kuna. Netko nije blokirao kilu janjetine ili nešto tako, nije stigao, što i nije čudno kada radiš vani. I mene inspekcija kazni sa 30.000 kuna – priča Dražen Leš. Izražavam čuđenje za takav postupak inspekcije po kažem
- Valamar je najbolja po ulaganju hotelsko turistička tvrtka u Hrvatskoj. Kada ćete imati vremena otiđite u Rabac da vidite kako je Valamar sagradio svoje ljetovalište , i u okolici njegovih objekata koji čine ljetovalište nema trgovine. U tom ljetovalištu je i hotel za obitelji s djecom. No holeli blizu plaže iImaju dva tri svoja punkta pored hotela da se s plaže može doći pojesti, a ni onda vam ne treba novac jer na ruci imate narukvicu po čijoj se boji zna da li vam je ovaj obrok uračunat.Ali trgovine su na pola sata hoda od ljetovališta. To je ovako jedna novotarija u hrvatskom turizmu. To je za one koji mogu platiti – I za one koji se žele prepuste odabiru hotelske kuće što ćete jesti I piti kada ste na odmoru.Meni jei zanimljivo znati što sve postoji - jer se trendovi mijenjaju- govorim ja.

Adriano i Dražen
- - I dok smo Dražen i ja razgovarali do šanka su više puta došla još dva zgodna konobara, Marko i Andriano .Marko je nasmijan, Andriano se doima šutljiv i samo je rekao – nemam vremena.
- - Blago vašim djelatnicima s vama,vi ste dobri i sigurno im je lijepo imati dobrog šefa i gazdu- kažem.
- Da, ali nemogu uvijek biti dobar.Imam ukupno 15 zaposlenih. Evo nedavno sam jednoj djelatnici dao momentalni otkaz. Dođe tjedan kada imamo jako puno posla i ona želi slobodan dan baš u tom tjednu. I dogovorim nekako sve da drugi rade umjesto nje, a ona u taj slobodan dan ode na neki bazen slika se šalje preko fejsa slike ovoj koja radi umjesto nje. Znate kakva je to situacija- kaže. I dao sam joj momentalni otkaz.
- Bilo je vrijeme da se maknem od šanka I prestanem razgovarati. Dražen je došao do naša dva stola uzeo naruđbu i u 22.20 poslužio nas narućenom večerom. Doduše nismo za stol sjeli rano, već iza 21 sat.
A moji čitatelji u dane odmora mogu otići s prijateljima ili obitelji u Daruvar u kavanu Queen, dobro i jeftino jesti, otići do Zdravljaka Orijent na kolače i sladoled,a ujutro i na burek, onda razgledati park u kojoj je termalna voda, kupke, Gola žena kipara Augusta Augustinčića, pivovara koja proizvodi Staročeško pivo i pivo 5.element koje vole mlađe generacije.
Zouhar Zec Margareta

Post je objavljen 24.09.2019. u 12:59 sati.