Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

REZULTATI TURIZMA U PRVIH ŠEST MJESECI 2019.



TURIZAM POZITIVNO RASTE




U prvih šest mjeseci Hrvatska je zabilježila 6,88 milijuna turističkih dolazaka, i 26,26 milijuna noćenja . Time je turistički promet u prvih šest mjeseci 2019. veći u odnosu na isto razdoblje 2018. godine u dolascima za 6,39 % , a u noćenjima za 3,02%. To je najvažnija poruka ministra
turizma u Vladi RH Garia Cappellia i direktora Hrvatske turističke zajednice mr. Kristijana Staničića s konferencije za novinare koju su održali 9.srpnja u Ministarstvu turizma . Strani turisti su ostvarili 5,85 milijuna dolazaka - što je više za 6 %, i 22,93 milijuna noćenja, što je više za 3 % . Ostalo otpada na domaće turiste. No porast je zabilježen i u dolascima u turističke destinacije i domaćih, dakle hrvatskih, gostiju i to za 6 %, te u noćenjima za 4% .



S lijeva: Glasnogovornica Ministarstva turizma te ministar turizma u Vladi RH Gari Cappelli i direktor Hrvatske turističke zajednice mr. Kristijan Staničić

Predstavljajući prezentaciju turističkog prometa mr.Kristijan Staničić je ponovio da je tijekom prvog polugodišta 2019. godine zabilježen je pozitivan turistički promet u dolascima za 6,39 % u noćenjima za 3.02%.” Kada govorimo o smještajnim kapacitetima, RH je 30. lipnja raspolagala s 1.18 milijuna ukreveta u komercijalnom smještaju. U odnosu na prethodnu godinu riječ je o rastu volumena smještajne ponude od 4,02% odnosno 47.000 novih kreveta. Najveći rast bilježi obiteljski smještaj, a potom objekti poznati u turističkom izričaju kao “druga vrsta skupina kampovi” koji su po prirodi usluge srodni obiteljskom smještaju – apartmani, sobe, kuće za odmor, u vlasništvu pravnih, a ne fizičkih osoba. Popunjeniost u hotelima bila je u usporedbi s 2018. veća za 2,33% , u kampovima za 3,51%, u objektima u domaćinstvu i OPG-ima 4,65%, u drugoj vrsti skupine kampova popunjenost je bila veća 4,87%, što je ukupno iznosilo povećanje od 4,02% - rekao je mr. Staničić . Prezentacija koju je iznosio mr. Staničić podijeljena je novinarima.




Prosječna popunjenost u prvih šest mjeseci bila je u hotelima 29,6% , u kampovima 10,9 % u domaćinstvima i OPG ima 6,37%, u drugoj vrsti skupine kampova 9,19 %. U svega gri godine od 2016. do 2019. Hrvatska je turističkom tržištu ponudila 165.000 novih komercijalnih turističkih kreveta ( u broj: 164.816 novih komercijalnih turističkih kreveta) što je više za 16,2%. Rast se odnosi na objekte u obiteljskom smještaju i to na 127.609 kreveta te na smještaj koji se službeno zove “druge vrste skupine kampovi” gdje je bilo popunjeno 26. 450 kreveta. Kada govorimo o vrsti smještajnih kapaciteta postignut je rast u hoteljima i objektima OPG, dok su kampovi i nautički čarter imali blagi pad turističkog prometa




Prema pregledu kretanja stope rasta broja noćenja prema županijama i regijama najznačajniji rast je zabilježen u kontinentalnoj Hrvatskoj, zatim u Dubrovačko neretvanskoj županiji, Gradu Zagrebu, Splitsko dalmatinskoj županiji,u Zadarskoj županiji, Istarskoj, Ličko-senjskoj, Šibensko kninskoj, te na Kvarneru. U pogledu veličine ostvarenog prometa, Istra je u dosadašnjem dijelu godine bila najznačajnija Hrvatska turistička regija, slijede je Split I Kvarner te e ostale regije.

U ukupnom prometu mjerenom noćenjima top destinacije u prvih šest mjeseci turističke sezone u kojima je noćilo više od milijun gostiju su Dubrovnik sa 1.484 381 noćenja, Rovinj s 1.184 686 noćenja, Zagreb s 1.070 152 noćenja, te Poreč s 1.014 887 noćenja gostiju. Dubrovnik je vodeća destinacija u hotelskom i obiteljskom smještaju. Rovinj je vodeći u kampingu,ispred Tara i Funtane.




Prema riječima direktora Hrvatske turističke zajednice, a to je istakao i ministar Cappelli, uspješnom ostavrenju turističkih rezultata u prvom polugodištu 2019. doprinijela je “sve bolja zrakoplovna povezanost RH s ključnim emitivnim trištima. U okviru ljetnog reda letenja 2019. prema Hrvatskoj je pokrenuta 81 nova linija s 24 emitivna tržišta Europe i svijeta. Između ostalog pokrenuta je direktna interkontinentalna avio linija na relaciji , Philadelphia koja je u američkoj državi Pensilvanija, grad Dubrovnik.

Turistički promet s emitivnih tržišta tijekom šest mjeseci ukupnom prometu stranih turista ima udjel od 20 % u dolascima i 10 % u noćenjima. Radi se o destinacijama, SADa, Južne Koreje, Australije, Kine, Kanade, Japana, Indije i drugih.Zaključak je da Hrvatska bilježi pozitivan trend turističkog prometa, a zadržane su stabilne stope popunjenosti,uz porast ukupnog broja smještajnih kapaciteta.

INTENCIJA JE VEĆI BROJ NOĆENJA

“ Nerealno je pratiti na dan ili na tjedan broj gostiju i raditi usporedbu s onim što se događalo prošle godine ili prije dvije godine u turističkim destinacijama, jer su vremenske prilike različite svakog tjedan i svakog mjeseca” rekao je ministar Cppelli te nastavio: Ali moramo biti realni jer imamo veliko povečanje kapciteta u obiteljskom smještaju u zadnje tri godine 127.000 kreveta novih, u godinu dana 47.000 komercijalnih kreveta, ako gledamo prosjek i sve zajedno, kaže ministar Capeli pa glasno postavlja pitanje “Tko je taj mag koji bi mogao godišnji toliki rast imati? No moramo biti jasni reći da niti ne želimo ovog trenutka rast od 10, 12, 15 posto. Jer mi želimo sačuvan prosor, želimo raditi po strategiji razvoja, po onome što je pokazala studija. Sada smo već na brojkama koje je predvidjela Strategiji turizam već za 2020. Međutim strategija je tražila da dođemo do 14 milijardi prihoda mi smo došli na 12 milijardi prihoda. To znaći da nedostaju kapaciteti s četri i pet zvjezdica kvalitete, u svim segmentima smještaja, naručito u hotelskom.



S lijeva: Gari Cappelli i mr. Kristijan Staničić Fotke:Margareta Zouhar Zec

Hotelski smještaj je rastao samo pet tisuća kreveta. I to je taj nesrazmjer. Oko 5-6% je rast popunjesti hotela s pet zvjezdica. Naprimjer u objetima s bazenima u destinaciji Sv. Petar u Šumi, 40 kilometara od mora, su objekti popunjenosti od 90 dana, a neke vile s bazenima su popunjene čak 160 dana.To je odgovor što znaći kvaliteta i podizanje kvalitete i održivost sustava 2” – pojasnio je ministar Cppelli pa nastavio. “Nama je intencija da bude veći broj noćenja, a ne veći postotak rasta. Prema podacima koje imamo buking je jako dobar i u drugom dijelu godine u devetom i desetom mjesecu i idemo prema rezultatima koje smo analitikom radili i očekujemo blagi rast kako fizičkih pokazatelja, a naročito financijskih pokazatelja, oko 3 %. To je ona realnost koju očekujemo i na taj način smo pristupili pripremama”. Ministar je rekao da se već radi pripremu za sezonu 2020. gdje će biti daleko veći iskorak u smislu investicija u segment marketinga.” I sve što smo uložili u promociju marketinga bili smo u pravu u smislu dalekih tržišta za koja smo otvorili i urede. Daljni korak će biti I Indija , Južna Amerika. Raditi ćemo da turistički sustav pratimo na pozitivnoj nuli I idemo na rezultat. Intencija je podizanje kvalitete i čuvanja tržišta u smislu prostora za održivost” rekao je ministar turizma Gari Cappeli” na konferenciji za novinare 9.srpnja. (Margareta Zouhar Zac)




Post je objavljen 10.07.2019. u 11:42 sati.