Ljubiti razumijevanjem...
U prethodnom postu, majčinoj poruci, Majka
nam poručuje da praštanjem pokazujemo
da znamo ljubiti i upućuje na primjer našeg
Nebeskog Otac koji nas ljubi velikom ljubavlju,
razumijevanjem, opraštanjem i pravednošću i
daje nam Majku naših srdaca da bude sa nama.
Prema tome govori nam „Majka naših srdaca“
da nas Otac Nebeski ljubi velikom ljubavlju,
razumijevanjem, praštanjem i pravednošću.
Treba napomenuti na pojam „voljeti“ (nešto jesti,
imati, znati..) nije isto pojmu „ljubiti“ jer, Bog nas
ljubi, Otac nas ljubi neizmjerno, a nas uči ljubiti!
Da bi ljubili jedni druge i Boga po Evanđelju
(Sv. Pismu, Bibliji..) treba znati, (po riječima
mladog vjernika koji se nije predstavio), kako
nije problem čitanje, nego razumijevanje i
primjena Evanđelja u konkretnom životu.
Zato, nije važno samo čitati, nego je daleko
važnije biblijsko razumijevanje u našem životu.
Riječ »evanđelje« spontano nas podsjeća na
jednu knjigu, točnije na sadašnja četiri evanđelja,
u kojima je opisan Isusov lik i njegova poruka.
Zapravo, tek oko 150. godine susrećemo prva
sigurna svjedočanstva toga značenja kod svetoga
Justina (Prima apologia, 66,3), ističe A. Dalbesio u
»Enciklopedijskom teološkom rječniku« te pojašnjava
da u vrijeme Novoga zavjeta i neposredno poslije
toga izraz »evanđelje« još nema to značenje.
»Ono više označuje djelatnost: ono što je Isus činio
i naučavao (Mt 26,13; Mk 1,1) i što su apostoli prenijeli
propovijedanjem (Fil 4,15). Imenica ‘evanđelje’ to je
značenje bez sumnje dobila pod izaijanskim utjecajem
hebrejskoga glagola ‘bsr’ koji znači ‘naviještati radosnu
vijest spasenja izabranu narodu’«, navodi Dalbesio.
U traženju izvornog smisao teksta dolazimo do toga
da je Isus prvi naviještao evanđelje i danas još djeluje
u propovjedniku koji ga obznanjuuje... Evanđelje je
dakle »navještaj spasenja kao čin Isusa i Crkve«,
a od čovjeka se traži da na taj poziv - dar odgovori
iskrenim obraćenjem koje se izražava vjerničkim
prianjanjem uz Boga, obraćenjem i vjerom, čime
se čovjek bezuvjetno povjerava Gospodinu, onako
kako ga tumači crkva po svoja četiri evanđelja –
Ivanovu, Lukinu, Markovu i Matejevu.
(Prilagođeno crkvenoj literaturi)
Post je objavljen 11.06.2019. u 12:45 sati.