Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/viatrix

Marketing

Raša – najmlađi „grad“ u Istri

Raša je naselje od 1.440 stanovnika (2011. godine), koji je i sjedište istoimene općine (3.183. stanovnika - 2011. godine). Naselje je projektirao arhitektonski studio Pulitzer iz Trsta, te je svečano otvoreno 4. studenog 1937. godine, za potrebe stanovanja rudara koji su radili u obližnjim rudnicima ugljena.



Na Trgu Gustavo Pulitzer Finali (nazvan po glavnom arhitektu koji je projektirao naselje Raša – Trst, 17.10.1887.-Genova, 16.04.1967.) nalazi se parking na kojem smo parkirali auto. S trga se stepeništem stiže do župne crkva sv. Barbare izgrađene 1937. godine i koja „dominira“ trgom. Uz nju se nalazi kamena okrugla fontana. U središtu trga se nalazi kameni blok na kojem se nalaze rudarski vagon i pneumatski čekić. Sve zajedno daje sliku rudarske povijesti naselja.



S trga smo skrenuli lijevo i na slijedećem raskršću desno, u ulicu Maršala Tita. Ulicu Maršala Tita smo napustili na idućem raskršću, na kojemu smo produžili ravno u ulicu Matije Vlačića Ilirika, koju smo pratili do kraja. Na kraju ulice se nalazi raskršće na kojem smo skrenuli lijevo i došli smo do mosta, na kojem prestaje asfaltirana cesta i počinje makadamska cesta. Mostom smo prešli preko potoka i otvario se pogled prema Raškom polju, koje je nastalo isušivanjem močvarnog područja uz rijeku Rašu, koje je počelo 1928. godine.



Cestom smo došli do ruševnog objekta, koji je izgubio funkciju kada je rudnik Raša zatvoren. Rudnik je otvoren 1928. godine i zatvoren 1966. godine.



Nastavili smo makadamskom cestom sve do Štalija, do raskršća s cestom D421, koja povezuje Most-Rašu s lukom Bršica. Cesta D421 je izagrađena paralelno s rijekom Rašom.



Na raskršću smo skrenuli desno i šetnju nastavili po zatvorenoj pruzi Lupoglav-Štalije.



Na tom dijelu pruge je izgrađeno više mostova koji premošćuju kanale za navodnjavanje. Najinteresantniji je željezni most kojeg smo prvog prošli. Drugi most u nizu je manji i teže uočljiv izdaleka.



Na nekim dijelovima je pruga teško uočiva, jer je obrasla vegetacijom.



Prugu, koja dalje nastavlja prema obližnjem naselju Most-Raša, napustili smo prije trećeg mosta u nizu skrenuvši desno na nasip, koji štiti od prelijevanja kanala za navodnjavanje.



Nasipom smo šetali sve dok ga cesta D66 (Pula-Matulji) nije presjekla. Spustili smo se desno niz nasip na puteljak koji vodi paralelno s cestom sve do makadamske ceste gdje smo skrenuli desno.



S jedne strane ceste se nalazi nasip, dok je s druge visoka trstika.



Vratili smo se ponovno na nasip kada je cesta postajala sve lošija. Nasip smo ponovno napustili na mjestu gdje kanal više nije imao vode. Na tom mjestu spustili smo se u kanal. Iz kanala smo odmah izašli uspinjući se puteljkom do ceste D66.



Uz D66 smo šetali sve do prvog raskršća gdje cesta ulazi u mjesto Rašu, na slijedećem raskršću skrenuli smo lijevo u ulicu Maršala Tita, koju smo pratili dokle je išla ravno. Kada više nismo mogli ići ravno, skrenuli smo lijevo prema D66, potom desno na pločnik.



Na slijedećem raskršću skrenuli smo desno, potom lijevo na Trg Gustavo Pulitzer Finali.



Karta područja.



Dužina rute 11,1 km.



Post je objavljen 06.06.2019. u 23:13 sati.