U fotografiji s jedne strane postoji ono što se zove "stara škola" dok s druge strane, u zadnje vrijeme prevladavaju neki "moderni" i "suvremeni" fotografski trendovi koji, čini se, danas imaju popriličnu prođu u odnosu na "staru školu", ali u usporedbi sa "starom školom" pokazuju popriličnu degradaciju fotografije, kako po pitanju fotografskih znanja i vještina, tako i po pitanju tehničke izvedbe i sadržaja.
Naime, kada bi se krenulo uspoređivati staru fotografsku školu i modernu (suvremenu) fotografiju to bi izgledalo otprilike ovako...:
Stara škola - fotografija govori sama za sebe, svojim sadržajem, kadrom i uhvaćenim trenutkom, bez da ju je gledatelju potrebno dodatno objašnjavati riječima. Jedini tekst koji ide uz sliku je njen naslov, ako ga fotografija ima.
Moderna fotografija - fotografija koja je takva da gledatelju na prvu (ali ni na treću) nije točno jasno što prikazuje, te ju je potrebno dodatno objašnjavati riječima u stilu "što bi slika zapravo trebala predstavljati" i "što je autor slikom htio reći".
Stara škola - fotografije svojim kadrovima uglavnom djeluju kao pomno planirana umjetnička djela.
Moderna fotografija - fotografije svojim kadrovima uglavnom djeluju kao na-vrat-na-nos okinuti usputni "turistički" snapshoti.
Stara škola - fotografi su dobro potkovani po pitanju kompozicije, kadra, tehnike snimanja, a sve što žele reći kažu kroz fotografiju već iz samog fotoaparata; obrada se svodi samo na osnovnu (poravak konstrasta, eventualno izrez...)
Moderna fotografija - fotografi kao da praktički jedva znaju stisnuti okidač aparata ili mobitela, i složiti suvisli kadar, te su više "pisci" nego fotografi, a masovno se koriste "umjetničkim filterima" i sličnim manipulacijama.
Stara škola - na izložbi su izložene fotografije koje čine neku stilski povezanu i logičnu cjelinu.
Moderna fotografija - na izložbi je izložen tekst koji objašnjava fotografije kojih je ili premalo ili previše ili su besmislene.
Post je objavljen 11.04.2019. u 20:55 sati.