Kako bi što bolje upoznali Sveto Pismo, naše je bratstvo odlučilo pohađati Lectio Divina, tradicionalnu praksu razmatranja Božje riječi koju redovito u našem samostanu održava fra Marko Bijelić OP.
U ovoj metodi čitanja Svetog Pisma nalaze se tri vrste kršćanske molitve: usmena (oratio), meditativna (meditatio) i kontemplativna (contemplatio). Metoda je stoljećima zanemarivana, ali ponovno oživljuje nakon II. vatikanskog sabora. Papa Benedikt XVI. navodi: „To su stube kojima se monasi uspinju od zemlje prema nebu.“ Biskupska sinoda 2008. predlaže da se „božansko čitanje - Lectio divina - promiče u župama, obiteljima, crkvenim pokretima, u odgoju budućih svećenika, na vjeronauku“.
Priprema: Pronaći prikladno mjesto i vrijeme: meditativna dvorana, sjedenje u krugu. U sredini križ, svijeća, cvijeće. Više odgovara rad u skupini nego pojedinačno (7-20 sudionika). Potrebno je otvoreno i dobrostivo srce i radosna opuštenost. Reći sebi: Imam vremena! Ne žuri mi se! Za uvod:pjevanje ili odgovarajuća meditativna glazba. Zatim slijedi rad u pet koraka (lectio, meditatio, oratio, contemplatio i actio):
1. Lectio (čitanje)
Čitanje traži Riječ i ono što tekst kaže u sebi. Pozorno čitam izabrani tekst (npr. nedjeljna čitanja). Zaustavljam se gdje mi je srce taknuto te izabirem rečenicu ili riječ koja me se najviše dojmila.
Čitanje može trajati oko pet minuta.
2. Meditatio (meditacija)
Meditacija nalazi Riječ i ono što tekst govori nama. U tradicionalnom smislu riječi meditacija je razmatranje svetih tekstova ili slika. U meditaciji otvaram svoj razum i srce izabranoj riječi i njenoj poruci. Izabranu riječ ponavljam napamet u sebi i osluškujem u nutrini njeno djelovanje: kako odgovara na moja pitanja i moje čežnje i kako mi rane liječi.Mogu ponavljati izabranu riječ ili rečenicu u ritmu disanja: kod svakog izdisaja ili udisaja. Stari oci to ponavljanje riječi zovu ruminatio (preživanje). Ponavljanjem molitelj kuša okus riječi iza riječi. Meditativna nadahnuća mogu se izraziti riječima, pjesmom, crtežom iligestom.
3. Oratio (molitva)
Molitva je naš govor Bogu. Govorim Bogu što osjećam. Molim za rasvjetljenje, zahvaljujem Mu i slavim Ga. To je usmena molitva. „Kad slušaš, Bog ti govori, kad moliš, ti govoriš Bogu“ (Sv. Ambrozije). Molim da me Bog promijeni. „Čovjek moli da sebe transformira, a ne da Boga informira“ (Sv. Augustin).
4. Contemplatio (kontemplacija)
Kontemplacija kuša plodove u šutnji. U kontemplaciji molitelj se sjedinjuje s Bogom u šutnji i preuzima Božje gledanje na stvarnost. Kontemplacija smiruje razum i osjetila i oslobađa iskustvenu razinu koja je zastrta ja-aktivnošću i vodi do iskustva jedinstva s Bogom (unio mystica). „Tko želi biti pobožan, treba mu deset dijelova: devet dijelova šutnje i deseti samoće“ (Isus, agraf). Kontemplacija kuša plodove susreta s riječju Božjom. Čovjek spoznaje da je dijete Božje i odmara se u Božjem okrilju. Stanje kontemplacije besplatni je Božji dar. Isus kaže: „Svoj mir vam dajem.“ Koraci: meditatio, oratio i contemplatio, obavljaju se u šutnji (do 20 minuta) uz odgovarajuću glazbu. Nakon šutnje preporuča se kratko pojedinačno izvješće o dojmovima, ali bez komentiranja.
Za kraj: pjesma, psalam, šutnja, molitvene geste i blagoslov. Sve traje oko 1 sat.
5. Actio (djelovanje)
Cilj metode Lecio divina jest kontemplacija u akciji. Cilj božanskog čitanja jest duhovno iskustvo prenijeti u život: kontemplacija u svakodnevici. Svakodnevica je mjerilo uspjeha božanskog čitanja.
Nadamo se u budućnosti što više biti prisutni na liturgijskim katehezama i na Lectio Divina te na taj način produbljivati svoje razumjevanje Svetog Pisma kako bi se osposobili da što vjerodostojnije širimo Božju riječ što je u srcu karizme našeg Reda sv. Dominika.