Poslovna knjižara UM
Tekstovi: Prvi tekst u vježbi početak je uvoda u jedan znanstveni rad vezan uz rad elektrana u hrvatskoj. Read Microsoft PowerPoint - pisane komunikacije. Funkcije i značaj dopisa…………………………………………………………………..
Jedan od nacina klasifikacije je decimalni kod koji propisuje drzava. Moze biti: - Puni stenografski belezi se sve sto receno - Obicni registrovano samo bitno - Sazeti skraeni sadrzi samo najvaznije podatke o odlukama i zakljuccima bez diskusije. Zašto je bila dobra?
Poslovna knjižara UM - Pisano poslovno komuniciranje Kristina Mataija Monika Pavin 2.
Pisano poslovno komuniciranje Kristina Mataija Monika Pavin 2. Podjela pisanih poslovnih komunikacija…………………………………………... Funkcije i značaj dopisa………………………………………………………………….. Dopisi u rješavanju poteškoća…………………………………………………………. Poslovne komunikacije dijelimo prema: tehnici pisanja-pisaći stroj, računalo, tiskanicevanjskom izgledu-pismo, dopisnice, brzojav, telefax, tiskanice, elektronočka pošta, web stranice broju čitatelja-individualne i programiranegospodarskoj djelatnosti-industrijska, trgovačka, ugostiteljska, obrtnička, bankovna, prijevoznička, turistička 5. Funkcije i značaj dopisa: Omogućuje uspostavljanje i održavanje poslovnih vezaPredstavlja trgovačko društvo poduzeće Kao dokument za knjiženjeKao dokazno sredstvo u slučaju sporaKao sredstvo gospodarske promidžbeKao sredstvo analize poslovanja 6. Prednosti: Čuvanje poslovne i službene tajneTočnost i preciznost izražavanja Niski troškovi Velika dostupnost Pismo ima stanovitu trajnost 7. Nedostaci Pismo ne djeluje tako prisno kao osobni kontakt, nazočnost Sporost Lakše dolazi do nesporazuma Nije moguć dogovor u hodu 8. Dijelovi poslovnog pisma: BITNI ILI OSNOVNI: -Zaglavlje-Adresa primatelja-Pozivne oznake-Mjesto i datum-Predmet-Sadržaj -Pozdrav-Potpis 9. Oblikovanje poslovnihdopisa Tri su osnovna oblika poslovnih pisama: 1. AMERIČKI OBLIK- adresa-od 10. EUROPSKI OBLIK-adresa- od 20. KOMBINIRANI OBLIK- kombinacija europskog i američkog oblika 13. Poslovna pisma su: 1. Upit-poznatom ili novom partneru2. Ponuda-zainteresirati kupca; može biti: opća, pojedinačna, specijalna, odgovor na upit, protuponuda3. Ugovori-sporazum između partnera 5. Prigodne poslovne komunikacije ČESTITKE- sadrže naziv poduzeća, predmet poslovanja, prigodni tekst i slikovni dioPODSJETNICI- podsjećaju na ponudu, promidžbenog karakteraZAHVALE-značenje opće ponude, a upućuju se pri: uspostavi nove poslovne suradnje, za pruženu podršku i pomoć, te postignute uspjehePOSLOVNI POZIVI-upoznavanje novih poslovnih partnera i jačanje postojeće suradnje 17. Dopisi u rješavanju poteškoća POŽURNICA-požuruje partnera da izvrši obvezu; poslovno pismo, tiskanicaOPOZIV-opozivanje naloga OTKLON-ne prihvaća se ponuda prodavača ili narudžba kupcaREKLAMACIJA- kupac izvještava prodavatelja o nedostatku prispjele pošiljke NAGODBA- dogovor partnera radi realizacije naloga ; odgovor na reklamaciju 18. Načini razmjene dopisa Pismo - najzastupljeniji načinTelefax - razmjena kraćih poslovnih dopisaE-mail - brži način razmjene dopisaChat - suvremen način trenutne razmjene informacijaWeb - ponuda širokom krugu potrošača 19. Zaključak Komunikacija je bitan čimbenik dojma o organizaciji i može predstavljati granicu između uspjeha i neuspjeha Neuredan dopis, nepregledna ili čak netočna informacija utječe na stvaranje negativnog dojma, prekida suradnje te financijskih gubitaka 20. Literatura Fox Renata: Poslovna komunikacija, Drugo dopunjeno izdanje; Hrvatska sveučilišna naklada, Pučko otvoreno učilište Zagreb, 2005. Komorčec, Gaćeša: Poslovne komunikacije, Centar za dopisno obrazovanje Birotehnika, Zagreb, 1998. Nastavni materijali za predmet: Poslovne komunikacije, Ekonomska škola, prof.