Ured Hrvatske biskupske konferencije za obitelj
Te razlike poticu od drugacijih shvatanja znacaja sa mo g bra ka , od st ep en a uc es ca sa mi h br ac nh dr ug ov a u nj eg ov om zakljucenju, od drugih uslova koji se cesto zahtevaju bilo od samih bracnih dr ug ov a, bi lo od nj ih ov ih po ro di ca , od to ga ko ja ae fo rm a br ak a sankcionisana itd. Islam je kroz stoljeća stvorio složeno , odnosno institucije kao što su islamski razvod , detaljne bračne ugovore i imovina koja u slučaju razvoda mora pripasti supruzi. Najstariji povijesni zapisi sugeriraju da se brak smatrao dijelom , te se kasnije razvio u suvremene oblike regulirane. Tužba žene koja sebe smatra majkom, odnosno muškarca koji sebe smatra ocem djeteta Članak 385.
POSEBNI POSTUPCI OSIGURANJA Posebni postupci osiguranja Članak 529. Iznimno od članka 552.
Brak i obitelj – određeni od Boga - OBVEZNO SAVJETOVANJE PRIJE POKRETANJA OSTALIH SUDSKIH POSTUPAKA O OSTVARIVANJU RODITELJSKE SKRBI I OSOBNIH ODNOSA S DJETETOM Pokretanje postupka obveznog savjetovanja Članak 329.
Šira američka obitelj Obitelj je osnovna društvena jedinica zasnovana na zajedničkom životu užeg kruga krvnih srodnika, u kojoj se sjedinjuju biološko-reproduktivne, ekonomske i funkcije. Obično se sastoji od jednog ili dva roditelja i njihove. Obitelj mogu sačinjavati i članovi koji nisu nužno u krvnom srodstvu, primjerice prilikom usvajanja djece. U obitelj pripadaju: , , , , tj. Muškarac i žena s jednim ili više djece predstavljaju tzv. U , mnoge funkcije koje je tradicionalno obavljala obitelj, preuzimaju državne poput i staračkih domova. Obiteljskim odnosima u pravnom pogledu bavi se. Slično propisuje i čl. Međunarodnog pakta UN o građanskim i političkim pravima i čl. Europske konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda. Uređenje obiteljskih odnosa temelji se na ravnopravnosti žene i muškarca, uzajamnog poštovanja i pomaganja svih članova obitelji, te zaštite dobrobiti i prava djeteta, za što su odgovorna oba roditelja. Obiteljski zakon također regulira i učinke između jednog neoženjenog muškarca i jedne neudane žene, ako je u njoj rođeno dijete ili ako ona potraje duže od tri godine. Feministice uglavnom podržavaju zahtjev mnogih LGBT aktivista da se zajednice dvije osobe istog spola koje održavaju seksualne odnose zakonom stavi na pravnu razinu. Makar u zemljama u kojima je takvo što omogućeno ima homoseksualaca koji svoje zajednice registriraju kao brakove, te čak održavaju svečane , neki LGBT aktivisti takav zahtjev sami iskazuju kao - subverziju ; te znadu reći da su njihovi zahtjev u konačnici usmjereni prema potpunom ukidanju braka kao institucije - što bi prema ideji koju dijele sa mnogim feministicama ostavilo mogućnost formiranju jednog boljeg društva u cjelini. Savršenije bi društvo, prema njima, bilo ono u kojem braka uopće ne bi bilo. Obitelj kakvu zamišljaju bila bi sačinjena od djeteta, te jedne ili nekoliko odraslih osobe koje su na dulje ili kraće vrijeme preuzele odgovornost za dijete.