HRVATSKI SABOR
Ako je dijete prije polaska u školu bilo s roditeljima ili bakama i djedovima onda je to vrijeme polaska u tzv. U nadi da se propust neće ponoviti i slijedeće sezone, do viđenja do ATP-a 2015. Konačna ocjena iz radionice proizlazi iz triju sastavnica ocjene: 1.
Sudska zaštita članskih prava Članak 184. Za rekonstrukciju građevine iz članka 240. Poslednjih decenija XX veka, kao integrativni modeli, postali su prihvaćeni različiti tipovi terapeutskih zajednica, kao vid potpunog terapeutskog okruženja.
SAMOREFLEKSIJA - Svatko od nas osjeća ubrzani tempo vremena u kojem živimo.
PETROVARADIN TU — Dana 25. Susretom je predsjedao srijemski biskup mons. Na susretu su sudjelovali i đakovačko-osječki nadbiskup mons. Đuro Hranić, u čijoj su pratnji bili i umirovljeni nadbiskup mons. Marin Srakić, generalni vikar mons. Ivan Ćurić te kancelar vlč. Ove godine navršava se deset godina od uspostave Srijemske biskupije i njezina samostalnog života i djelovanja unutar Đakovačko-osječke crkvene pokrajine. Prije deset godina su Konvencijom između dviju biskupija bili uređeni međusobni odnosi, suradnja i podrška između dviju biskupija. Istekom toga perioda potrebno je analizirati provedbu Konvencije kroz proteklih 10 godina, stanje u Srijemskoj biskupiji te promisliti i domisliti elemente revidirane Konvencije za sljedeće razdoblje. Susret u Petrovaradinu bio je, stoga, prigoda analize zbivanja u novoj, a korijenima drevnoj, Srijemskoj biskupiji te artikuliranja naglasaka kojima se treba voditi u promišljanju suradnje između dviju biskupija i konvencije za sljedeće vremensko razdoblje. U živom razgovoru, koji je uslijedio nakon uvodnih riječi domaćeg biskupa i đakovačko-osječkog nadbiskupa, posebna pozornost bila je usmjerena na pitanja suradnje između dviju biskupija na personalnom, materijalnom i pastoralnom planu. U iskrenom ozračju srijemski su svećenici iznosili svoju zahvalnost Đakovačko-osječkoj nadbiskupiji za njezinu podršku njima osobno i Srijemskoj biskupiji u cjelini, svoje viđenje suradnje između dviju biskupija, svjedočili su o svojoj ljubavi i odanosti Crkvi u Srijemu te su iznosili i naličje te poteškoće svoga svećeničkog života i rada u dijaspori. Ukazali su i na neke elemente koji zahtijevaju dodatnu osjetljivost za njihove potrebe i poteškoće u specifičnim okolnostima svećeničkog djelovanja u dijaspori te na mogućnosti reorganizacije pastoralnih struktura, mreže župničkih sjedišta, bolje međužupne povezanosti i veće solidarnosti između župa i svećenika unutar Srijemske biskupije. Podrška koju im je i nadalje spremna pružati Đakovačko-osječka nadbiskupija je veoma značajan element koji ih ohrabruje u njihovoj jednodušnoj otvorenosti da nastave svoje pastoralno djelovanje kao svećenici Srijemske biskupije. Uz podršku Đakovačko-osječke nadbiskupije, osjećaju sigurnosti, kako svećenika tako i vjernika, u Srijemskoj biskupiji svakako će pridonijeti i uspostava svih struktura suodgovornosti te službi unutar Srijemske biskupije, predviđenih i preporučenih Zakonikom kanonskoga prava. Uz to je veoma važno i preseljenje srijemskog biskupa iz Petrovaradina u Srijemsku Mitrovicu, njegova stabilna prisutnost i rezidencija u sjedištu biskupije u Srijemskoj Mitrovici. Tiskovni ured Srijemske biskupije 25. ČEREVIĆ TU - U prohladno subotnje jutro 23. Zdravka Čabrajca, uputili su se na poziv i poticaj preč. Ivana Jurića, župnika u župi Preslavnog Imena Marijina u Osijeku na cjelodnevno hodočašće koje je uključivalo pohod najvećem Marijanskom svetištu Đakovačko-osječke nadbiskupije Svetištu Gospe od Utočišta u Aljmašu, župi Preslavnog Imena Marijina u Osijeku, konkatedraloj župnoj crkvi Svetih Petra i Pavla u Osijeku, te zajednici Cenacolo u Šarengradu. Nakon okupljanja i smještaju u autobus župnik Čabrajac je kratko uputio hodočasnike u program hodočasničkog dana koji je bio pred njima, te su se svi hodočasnici pomolili te zazvavši Duha Svetoga Himnom Duhu Svetome za sretan put i uspjeh ovoga hodočasničkog putovanja i pohoda. Po dolasku u Aljmaško svetište dočekao ih je dugogodišnji rektor Svetišta i župnik preč. Ante Markić, koji je prije svete mise hodočasnike upoznao s poviješću samoga Svetišta, kao i sa samim stradanjem svetišta u nedavnome ratu, a napose s pronalaskom Gospina kipa koncem 1992. Po završetku uvodnoga nagovora preč. Markića koji Svetištem upravlja 44 godine uslijedila je hodočasnička sveta misa koju je predvodio vlč. Liturgijsko pjevanje i Službu riječi animirali su združeni župni zborovi Čerevića, Beočina i Srijemske Kamenice, a čitanja su čitali članovi čitačke skupine iz Srijemske Kamenice. Po završetku svete mise hodočasnici su imali priliku za osobnu pobožnost ispred kipa Gospe od utočišta, kao i prigodu za nabavku nabožnih suvenira, te kratak odmor i okrjepu. Nakon Aljmaškoga svetišta hodočasnici su se uputili zajedno sa svojim župnikom prema Osijeku, odnosno župi Preslavnoga Imena Marijina u osječkom Donjem gradu, gdje ih je kao domaćin dočekao preč. Po dolasku u župu hodočasnici su imali prigodni objed i okrjepu u župnom pastoralnom centru, te upoznavanje sa gospodinom župnikom, nakon kojeg je uslijedilo u jednoj od dvorana pastoralnog centra svjedočanstvo i duhovno-karizmatsko predavanje nove evangelizacije gđe. Marije Krivić, voditeljice zajednice Molitva i Riječ MIR iz Osijeka. Po završetku predavanja hodočasnici su imali priliku za razgledavanje župne crkve u Donjemu gradu, kao i poslušati preč. Jurića koji je ukratko izložio povijest župe koja u kontinuitetu egzistira od 1714. Nakon zahvale župniku domaćinu hodočasnici su se uputili prema Gornjogradskoj konkatedralnoj župi Sveti Petar i Pavao gdje su imali priliku razgledati samu konkatedralu, kao i kratki odmor i razgledavanje samoga centra Osijeka. Nakon Osijeka uslijedio je posjet zajednici Cenacolo u Šarengradu gdje obitavaju dvanaestorica mladića iz različitih dijelova Europe, koji se u samom nekadašnjem samostanu Sestara karmelićanki, koje se danas nalaze u Đakovačkoj Breznici, kroz molitvu i rad liječe od ovisnosti od droge, kocke, alkoholizma i drugo. Nakon saslušanih svjedočanstava i kratkoga razgovora sa članovima zajednice, uslijedio je povratak u svoje župe. ZRENJANIN TU - Centralni susret volontera i zaposlenih u Caritasu Srbije održan je u subotu, 16. Na početku susreta prisutne su pozdravili zrenjaninski biskup mons. Stanislav Hočevar, predsjednik Caritasa Srbije, izrazio želju da se župni Caritasi probude u svojim župama i da postanu aktivniji. Između ostalog on je naglasio potrebu čovjeka da pomogne drugome i da je to potreba srca. Kršćanski volonter je onaj koji nosi Kristovu radosnu vijest. Konkretan primjer župskog Caritasa iznio je vlč. Mladen Šutalo iz župe Svetog lvana apostola i evađeliste iz Mostara, koji je predstavio podršku četrdeset animatora djece, mladih i odraslih kroz različite akcije: prikupljanje sredstava kroz humanitarne kasice i sređivanje domova starih i nemoćnih. Svim prisutnima je zahvalio vlč. Susret je završio svetom misom, odnosno agapeom i druženjem sa oko 270 volontera svih biskupija u Srbiji. Svetu misu je predvodio mons. Nemet, zrenjaninski biskup u koncelebraciji nadbiskupa Hočevara i deset svećenika. Susretu volontera u Zrenjaninu su nazočili i volonteri iz Srijemske biskupije pod vodstvom ravnatelja preč. Joze Duspare i koordinatora gosp. Petra Dujića, kojih u svim župama Srijema ima veći broj. GOLUBINCI TU - 16. Marka Kljajića i vjeroučiteljice Nade Ivošević, održan je susret golubinačkih, surčinskih i staropazovačkih vjeroučenika. Tim susretom je označen i završetak vjeronaučne školske godine. Golubinački vjeroučenici su se pokazali kao vrlo dobri domaćini. Radosnih srdaca i s osmjehom na licu, uz pjesmu i igru, dočekali su svoje prijateelje i prijateljice u pratnji njihovih roditelja, koji su pristigli tog jutraoko u Golubince. Igor Gašparović, otac vjeroučenice Nikoline Gašparović. Gosti su, također, donijeli sa sobom posluženje koje su s golubinčanima servirali i zajedničk i uživali u raznim delicijama, poslužujući pri tom prisutne bake i roditelje u dvorištu. Tekst za predstavu napisao je vjeroučenik Boris Vlaj a uloge su tumačili: Nikola Šapina, Boris Vlaj, Nada Ivošević, Marina Mijatović, Maja Semjanov, Viktor Tonković i Iva Vlaj. Predstava je bila kratka, sadržajna i duhovita... Poruka predstave je da su zajedništvo, ljubav i dobrota najvrjednije blago koje čovjek može imati i to mu nitko ne može oduzeti. Potom je uslijedio sportski dio u kojem je igrana odbojka i nogomet. Surčinska ekipa pod vodstvom Luke Bunjevca, a podržana sa staropazovčanima, ubjedljivo je nadvladala golubinački tim. Nadmetanje u nošenju jaja u žlici, u kojemsu sudjelovale i mame, organizirale su Sandra Tonković i Danijela Pavlović. U kategoriji mama, pobjedila je Tanja Krasnić iz Stare Pazove, a od djece Maja Semjanov. Naš dragi Isus, iako u prijetećem kišnom ozračju, darovao nam je za ovaj susret sunčan i topao dan, bogat iskustvom lijepog druženja. Bolje smo se upoznali i dublje povezali s našim dragim gostima iz Surčina i Stare Pazove. Ražišli smo se u kasnim popodnevnim satima. Uz poljupce i mahanje rukama ispratili smo mi golubinčani naše drage goste. Boris Vlaj ĐAKOVO TU — Nakon ponovnog osamostaljenja i odvajanja Srijemske biskupije od današnje Đakovačko-osječke nadbiskupije 2008. Uz nadbiskupa i metropolita đakovačko-osječkog mons. Đuru Hranića i srijemskog biskupa mons. Đuru Gašparovića, na susretu su sudjelovali i mons. Marin Srakić, nadbiskup u miru te suradnici biskupa iz obje biskupije. Kao predstavnici Đakovačko-osječke nadbiskupije sudjelovali su mons. Ivan Ćurić, generalni vikar; ekonom Nadbiskupije Nedjeljko Čutura, preč. Mato Gašparović, ravnatelj UZUK-a i vlč. Uime Srijemske biskupije, uz mons. Gašparovića, bili su prisutni i mons. Eduard Španović, katedralni župnik i generalni vikar, preč. Marko Loš, kancelar; preč. Jozo Duspara, župnik i dekan zemunski te vlč. Nikica Bošnjaković, župnik šidski. Na susretu je analizirano ostvarenje svih točaka Konvencije tijekom proteklih deset godina te postojeće stanje u Srijemskoj biskupiji, a razgovaralo se i o daljnjoj uzajamnoj povezanosti i suradnji između dviju biskupija, koja bi također trebala imati i svoj pravni okvir. U razgovoru su dotaknuta pitanja vezana uz djelovanje Bogoslovnog sjemeništa, Katoličkog bogoslovnog fakulteta, Svećeničkog doma, Nadbiskupijskog arhiva i drugih ustanova koje su u vlasništvu Đakovačko-osječke nadbiskupije, ali pravo njihova korištenja pod istim uvjetima ima i Srijemska biskupija. Posebna pozornost bila je posvećena pastoralnim prilikama u Srijemu, funkcioniranju tijela suodgovornosti u Srijemskoj biskupiji, svećenicima i svećeničkoj službi te suradničkim službama vjernika laika, mogućnostima i poteškoćama vezanim uz materijalno uzdržavanje župa i svećenika, biskupskoj rezidenciji u sjedištu biskupije u Srijemskoj Mitrovici, ekumenskoj suradnji sa Srpskom Pravoslavnom Crkvom i nizu pitanja od zajedničkog interesa. Susret je odisao bratskim zajedništvom i razumijevanjem te uzajamnom solidarnošću i iskrenošću u raspravi o nizu veoma zahtjevnih tema. Pokazala se potreba snažnijeg uključivanja tijela suodgovornosti u uzajamnu suradnju, dodatnu doradu određenih izvješća i statističkih podataka koji će omogućiti bolji uvid u postojeće stanje i potrebe Srijemske biskupije, susret biskupa i nadbiskupa sa svim srijemskim svećenicima te nastavak daljnje tijesne suradnje dviju biskupija jer korijeni njihova zajedništva sežu duboko u povijest te i danas predstavljaju nezaobilazan temelj na kojem se gradi i ostvaruje poslanje i život Crkve na prostorima Slavonije i Srijema. Tiskovni ured Đakovačko-osječke nadbiskupije 15. STARA PAZOVA TU - U Staro-pazovačkoj crkvi Presveto Trojstvo, 10. Svečano misno slavlje predvodio je upravitelj župe Golubinci, Sveti Juraj, mučenik, kojoj pripada filijala Stara Pazova, preč. Šestoro djece pristupilo je stolu Gospodnjem, koji su dan prije bili na Svetoj ispovijedi. Sveta pričest jedan je od sedam svetih sakramenata te zajedno s krštenjem i potvrdom čini sakramente kršćanske inicijacije. Prvopričesnici Emilija i Klaudija Krasnić, Anastazija i Zvonimir Vidaković, Boris i Teodor Jarčov bili su obučeni u bijele haljine, koje su odraz jednostavnosti i kršćanske jednakosti, što i jest smisao Svete pričesti - zajedništva u jednakosti pred Bogom. Roditelji prvopričesnika Tanja Krasnić i Gordan Jačov su pročitali misna čitanja. Jasmina Vidaković i Gordan Jarčov upalili su svojoj djeci Anastaziji i Teodorukrsnu svijeću sa uskrsne, svijeće, a oni su prenijeli to svjetlo ostalim prvopričesnicima uz prigodni recital s riječima poruke ovog slavlja. Sa zajednicom vjernika potom su obnovili krsna obećanja. To je temeljni sakrament za primanje drugih sakramenata kršćanske inicijacije. Sveta pričest — Prva sveta pričest je radostan događaj i znak povezanosti s Isusom koji nam je sebe ostavio pod prilikama kruha i vina. Zato ga po prvi puta primaju u svoje srce naši prvopričesnici koji obećaju da će ga rado nastaviti primati kod svakog misnog slavlja. Recitacijama i prinosom darova djeca su na poseban način uzveličali misno slavlje a svaki njihov korak pomno su pratili roditelji, te ostali vjernici koji su ispunili crkvu, preplavljeni vidnim uzbuđenjem, ne skrivajući suze radosnice kada su dječaci i djevojčice po prvi puta primili Krista u svoja srdašca. Na koncu misnog slavlja župnik je uputio čestitke svim prvopričesnicima i vjeroučiteljici. Izrečena je također zahvalnost roditeljima koji su bili velika podrška u pripremama prvopričesničkog slavlja i pravljenja prvopričesničkog panoa, te uređenja crkve. Misno salvlje pjesmom je uzveličao crkveni zbor mladih Golubinčana s orguljašicom Ivanom Lalić i vokalnom pratnjom Željke Golić. Po završetku misnog slavlja načinjena je zajednička fotografija prvopričesnika s njihovim roditeljima, župnikom i vjeroučiteljicom kao uspomena na dan susreta s Isusom u Prvoj svetoj pričesti.