Najbolji filmovi za dobro raspoloženje u 2016.
Tučnjave su opipljiva predstava otpora društvenoj izolaciji. Pripovjedačevi pseudonimi u terapijskim grupama koje je pohađao bili su temeljeni na likovima iz i ulogama iz sedamdesetih. Kao i kod Holivudskih filmova i iza kineske filmske produkcije stoji moćna kineska država koja dizajnira opšti trend poruka koje kineski filmovi moraju da imaju.
Kit jeste ubica po profesiji, ali kao gledaoci osećamo veće simpatije prema njemu nego prema Ting Ting koja je psihotična i sadistički nastrojena, pa čak i obrt koji nam objašnjava mnoge njene postupke, ne pomaže u većem saosećanju prema njenom liku. Vlasti grada Vilmingtona su odbili zahtev filmadžija da snimaju u Delaveru, u strahu od krivotvorenja.
Ovih 25 činjenica sigurno niste znali o filmu - Nezaboravne scene, tajanstvena i moćna priča, fantastični kostimi i kompleksan scenario vas od početka do kraja filma vode kroz neobične kineske predele, jaku dinamičnu akciju, sjajne zagonetke i zavere, fantastične borbe, žrtvovanja i ljubavi. Tu se pre svega misli na poruku gledaocima da je Kina bila velika i moćna imperija, sada je takva i biće i ubuduće dok je njoj njenih ratnika.
Zemlja Jezik engleski Budžet 63 mil. Fight Club je satirična crna komedija iz. Fincher je opisao Klub boraca kao crnu komediju koja poseže za teškom satirom; on i glumačka ekipa usporedili su film s. Tematski, film je trebao prikazati sukob između mladih ljudi i sustava vrijednosti reklamiranja. Upotreba nasilja u filmu u borilačkim klubovima trebala je biti metafora za osjećaj temeljen na sukobu generacija. Bezimeni protagonist, kojeg je utjelovio Edward Norton, je običan čovjek i nepouzdani pripovjedač koji u borilačkom klubu upoznaje Tylera Durdena Brad Pitt. Nakon toga je rastrgnut ljubavnim trokutom s Durdenom i Marlom Singer. Redatelj je namjerno ubacio homoerotični ton misleći kako će publici zbog toga biti neugodno i da neće biti u mogućnosti pogoditi epilog. Šefovi studija nisu bili zadovoljni filmom pa su izmijenili Fincherovu namjeravanu marketinšku kampanju kako bi povratili gubitke. Klub boraca nije ostvario komercijalna očekivanja, a kritike su bile podijeljene. Često je navođen kao jedan od najkontroverznijih filmova 1999. Označen je kao prekretnica za vizualni stil u filmu i uvod u novi ugođaj američkog političkog života. Ipak, komercijalni dio priče se popravio izdanjem čime je film stekao kultni status. Osim toga, inspirirao je mnoge Amerikance da otvore vlastite borilačke klubove. U Hrvatskoj je prikazan pod naslovom Klub boraca, a u Srbiji pod naslovom Borilački klub. Pripovjedač Edward Norton je anonimni zaposlenik automobilske kompanije koji odlazi na mjesta nesreća kako bi procijenio štetu. Liječnik mu odbija propisati lijek za i umjesto toga mu predloži da posjeti terapijsku grupu oboljelih od raka testisa kako bi počeo cijeniti pravu bol. Posjećujući grupu, pripovjedač se počne osjećati važnim i da netko mari za njega, nakon čega počinje normalno spavati. Međutim, počinje glumiti da ima još nekoliko bolesti kako bi mogao posjećivati i druge terapijske grupe. Rutina mu se prekine nakon što na grupama koje on pohađa primijeti drugu varalicu, Marlu Singer Helena Bonham Carter , i opet počne patiti od nesanice. Tijekom leta poslovnom klasom, pripovjedač upoznaje Tylera Durdena Brad Pitt , koji prodaje sapun. Pripovjedač stiže kući i otkriva kako mu je stan uništen u eksploziji. Nazove Tylera i sastaje se s njim u lokalu. Tyler pristaje pustiti ga u svoj dom pod uvjetom da ga pripovjedač udari. Ovaj mu udovolji i dvojica počnu uživati u međusobnim udarcima ispred bara. Pripovjedač se useljava Tyleru, a njih dvojica se vraćaju u lokal, gdje se opet potuku na parkiralištu. Nakon što su privukli gomilu ljudi, uspostavljaju 'klub boraca' u podrumu lokala. Ubrzo uz Tylerovu pomoć diljem zemlje počinju nicati drugi slični klubovi. Nakon što se Marla predozira Xanaxima, spašava je Tyler, a dvoje se upuštaju u seksualnu vezu. Tyler kaže pripovjedaču da ga ne pita za Marlu. Borilački klubovi postaju mreža za Projekt Mayhem koji vodi sam Tyler, bez pripovjedačeva uplitanja. Nakon svađe, Tyler nestaje iz pripovjedačeva života, a nakon što član Projekta Mayhem pogine na misiji, pripovjedač pokuša ugasiti projekt. Prateći Tylerove korake, počne putovati po zemlji i otkriva da su borilački klubovi osnovani u svakom gradu, gdje se jedan od sudionika predstavlja kao Tyler Durden. Telefonski poziv Marli potvrđuje njegov identitet, a on shvaća da je Tyler alter ego njegove. Tyler se pojavljuje pred njim i objašnjava mu da kontrolira pripovjedačevo tijelo kad god ovaj spava. Nakon što se probudio, shvaća da je Tyler obavio nekoliko telefonskih poziva tijekom njegova blackouta. Počne slijediti tragove njegovih planova do sjedišta nekoliko velikih kompanija koje posluju kreditnim karticama u centru grada koje Tyler namjerava uništiti kako bi onesposobio financijski sustav. Nakon što nije uspio dobiti pomoć od policije, od kojih su mnogi pripadnici Projekta Mayhem, pripovjedač pokuša deaktivirati eksplozive u podrumu jedne od zgrada. Sukobljuje se s Tylerom, koji ga onesvješćuje i odvodi na gornji kat druge zgrade kako bi svjedočio predstojećem uništenju. Pripovjedač, kojeg Tyler drži na nišanu, shvaća da zapravo on drži pištolj. Opuca sebi u usta, propucavši si obraz, ali ne ubivši se. Iluzija Tylera nestaje zajedno s izlaznom ranom na stražnjoj strani njegove glave. Ubrzo nakon toga, članovi Projekta Mayham dovode pripovjedaču otetu Marlu i ostavljaju ih same. Bombe eksplodiraju, a dvoje, držeći se za ruke, kroz prozore gledaju uništenje gradske četvrti. Iako studio nije vidio potencijala u filmskoj adaptaciji, McCormick je proslijedio materijal producentima Lawrenceu Benderu i Artu Linsonu, koji su ga također odbili. Producenti Josh Donen i Ross Bell su izrazili zanimanje za projekt i sredili neplaćenu probu s glumcima kako bi vidjeli dužinu scenarija. Proba je potrajala šest sati. Nakon što su izbacili neke dijelove kako bi reducirali trajanje i snimili dijaloge, Bell je poslao knjigu na vrpci Lauri Ziskin, voditeljici odjela Fox 2000, koja je nakon preslušavanja vrpce otkupila prava na Klub boraca za deset tisuća dolara. Kako bi adaptirala priču u scenarij, Ziskin je isprva razmišljala o angažiranju Bucka Henryja; mislila je kako je Klub boraca sličan , kojeg je adaptirao Henry. No, novi scenarist, , je počeo lobirati kod Donena i Bella da ga angažiraju za adaptaciju pa su ga producenti kasnije i uzeli. Bell je imao četiri opcije za režiju: , , i. Smatrao je Jacksona najboljim izborom i kontaktirao ga, ali Jackson je bio zauzet snimanjem filma na. Singer je dobio knjigu, ali je nije pročitao, dok se Boyle sastao s Bellom i pročitao knjigu, ali se na kraju okrenuo drugom projektu. Fincher, koji je prije pročitao knjigu i pokušavao otkupiti prava, je razgovarao sa Ziskin o režiranju filma, ali je oklijevao oko suradnje s 20th Century Foxom zbog loših iskustava tijekom produkcije. Sastanak sa Ziskin i šefom studija Billom Mechanicom je izgladio njegove odnose sa studijom koji je u kolovozu. Mechanic i Ziskin isprva su planirali film s budžetom od 23 milijuna dolara. Casting Producent Ross Bell se sastao s i raspitivao se želi li uzeti ulogu Tylera Durdena, dok je u isto vrijeme producent Art Linson pregovarao s oko iste uloge. Kako je Linson imao prednost, ulogu je dobio Pitt. Pitt, koji je tražio novi projekt nakon neuspjeha svog prethodnog filma,. Studio je i za ulogu anonimnog pripovjedača htio neko poznatije ime kao što je je također bio jedan od izbora , ali Fincher je htio zbog njegove izvedbe u filmu 1996. Nortonu su drugi studiji nudili glavne uloge u filmovima kao što su 1999. Kako bi ga primamio, Fox mu je ponudio 2,5 milijuna dolara, ali Norton nije mogao odmah prihvatiti budući da je dugovao film Paramountu. Zato je potpisao novi ugovor s Paramountom za manju plaću i na kraju protiv svoje volje morao nastupiti u filmu 2003. Brad Pitt i Edward Norton su se službeno pridružili projektu kako bi portretirali Tylera Durdena i bezimenog pripovjedača. Kao prvi izbor za ulogu Marle Singer figurirale su i , a studio bi angažirao da nije bilo Fincherove primjerdbe da je premlada. Na kraju je ulogu dobila , na temelju uloge u filmu iz 1997. Kako bi se pripremili za uloge, Norton i Pitt su počeli pohađati satove , taekwondoa i hrvanja, ali i izrade sapuna u tvrtki Auntie Godmother. Pitt je dobrovoljno otišao zubaru da mu odstrani dijelove prednjih zubi, koji su vraćeni nakon završetka snimanja. Redatelj i Ulhs napisali su tekst za šest do sedam mjeseci, stvorivši 1997. Nakon što je angažiran Pitt, glumac je izrazio zabrinutost da je Tyler Durden prejednodimenzionalan pa je Fincher potražio savjet od scenarista-redatelja koji je predložio da učini lik dvoznačnijim. Fincher je angažirao scenarista Andrewa Kevina Walkera i pozvao Pitta i Nortona da surađuju na prepravljanju teksta koji je dovršen nakon godinu dana rada i pet verzija. Pripovjedač je opisan kao anoniman u filmu, iako je u tekstu bio poznat kao Jack. Pripovjedačevi pseudonimi u terapijskim grupama koje je pohađao bili su temeljeni na likovima iz i ulogama iz sedamdesetih. Pisac hvalio je vjernu filmsku adaptaciju svog romana i oduševio se činjenicom da je radnja filma još jednostavnija nego u knjizi. Ako još budu u kinu, prihvatit će ga. Palahniukov roman je imao i homoerotične tonove, što je redatelj namjerno uključio u film kako bi stavio publiku u neugodan položaj i naglasio iznenađenje preokretima u filmu. Još jedan primjer takvih prizvuka bila je scena na početku filma u kojoj Tyler Durden stavlja cijev pištolja u pripovjedačeva usta. Na kraju filma, pripovjedač se iskupljuje odbivši Tylerovu namjeru, što je razlika u odnosu na kraj romana, u kojem pripovjedač biva smješten u umobolnicu. Norton je naglasio iskupljivačku paralelu s , budući da se protagonist oba filma nalazi u središtu svoje podijeljene ličnosti. Šef New Regencyja i izvršni producent Kluba boraca Arnon Milchan pokušavali su nagovoriti Finchera da smanji budžet na bar 5 milijuna, što je ovaj odbio, pa je Milchan kontaktirao šefa studija Billa Mechanica i rekao mu da se povlači. Kako bi pridobio Milchanovu potporu, Mechanic mu je poslao vrpce s nemontiranim materijalom, a nakon tri tjedna snimanja, Milchan se vratio i financirao pola budžeta. Snimanje je trajalo 138 dana, tijekom kojih je Fincher potrošio više od 1500 rola filma, što je tri puta više od prosječnog holivudskog filma. Lokacije snimanja bile su u i oko te na setovima sagrađenim u studiju u Century Cityju. Scenograf Alex McDowell je konstruirao više od 70 setova. Eksterijer Tylerove kuće u Paper Streetu sagrađen je u San Pedru, , dok su interijeri, koji su bili zamišljeni tako da reflektiraju razoreni svijet likova, sagrađeni u studiju. Marlin stan temeljen je na fotografijama Rosalind Apartments u centru Los Angelesa. Kako bi poboljšala ove scene, šminkerica Julie Pearce, koja je surađivala s redateljem na , je proučavala borilačke vještine i na kabelskoj televiziji. Jednog je statista tako uredila da izgeda kako mu nedostaje komadić uha. Navela je kako joj je za to kao inspiracija poslužio ugriz. Vizualni efekti Supervizor specijalnih efekata bio je Tod Haug koji je s redateljem Fincherom surađivao na Igri. Uvodna devedeset sekundi duga špica je obrnuta scena od centra straha pripovjedačeva mozga koja predstavlja misaone procese potaknute pripovjedačevim impulsom straha. Sekvenca, koju je dijelom osmislio Fincher, bila je financirana odvojeno od ostatka filma, ali je studio kasnije platio sekvencu zbog Fincherove izvanredne režije filma. Fincher je za sekvencu angažirao kompaniju Digital Domain i njihova supervizora za specijalne efekte Kevina Macka, koji je osvojio za vizualne efekte za film iz 1998. Kompjuterski generirani mozak izrađen je korištenjem , a dizajn je detaljiziran korištenjem medicinskih ilustracija Kathryn Jones. Sekvenca iz mozga pa do izvan lubanje uključivala je , akcijske potencijale i korijene kose. Jedna od prvih scena u filmu, u kojoj kamera prikazuje gradske ulice i destruktivnu opremu Projekta Mayhem koja leži u podzemlju parkirališta, bila je trodimenzionalna kompozicija od gotovo stotinu fotografija i Century Cityja fotografa Michela Douglasa Middletona. Posljednju scenu rušenja uredskih zgrada dizajnirao je Richard Baily iz Image Savanta, koji je radio na sceni više od četrnaest mjeseci. Fincher je ubacio scenu u kojoj Durden pokazuje isječak koji je poslužio kao tematski element. Glazba Redatelj je za glazbu tražio bend koji nikad prije nije snimao glazbu za film. Kao jedan od izbora bio je , ali je na kraju odabran producentski dvojac. Klub boraca dijeli neke teme s istražujući frustracije ljudi koji žive u sustavu. Navijamo za sportske momčadi, ali ne idemo unutra igrati. Tako smo opterećeni uspjehom i neuspjehom - kao da su te dvije stvari sve što će nas na kraju odrediti. Tučnjave su opipljiva predstava otpora društvenoj izolaciji. Nakon što se tučnjave pretvore u revolucionarno nasilje, Tyler Durden ih djelomično odobrava, dok se pripovjedač povlači i odbija Durdenove ideje. Klub boraca namjerno oblikuje nejasnu poruku, a interpretacija se ostavlja publici. Likovi U Klubu boraca, bezimeni pripovjedač je prosječni anonimac kojem nedostaje svijet mogućnosti te prvotno ne uspijeva promijeniti svoj život. Pripovjedač ne uspijeva ispuniti očekivanja društva za srećom pa kreće putem prosvijećenosti koje uključuje metaforičko ubijanje svojih roditelja, i svojih učitelja. Na početku filma, pripovjedač se rješio svojih roditelja, ali je još zarobljen u svojem lažnom svijetu. Nakon toga se upoznaje s Tylerom Durdenom, s kojim ubija svojeg zamišljenog Boga protiveći se društvenim normama. Na kraju mora ubiti i svojeg učitelja, Tylera Durdena, kako bi dovršio svoj proces zrelosti. Iako Marla predstavlja zavodljivi i negativistički dio pripovjedača, on ipak prihvaća novitete i uzbuđenje koje mu Tyler Durden nudi. Pripovjedaču je ugodno održavati osobnu vezu s Tylerom, ali postaje ljubomoran nakon što se on spetlja s Marlom na seksualnom planu. Nakon što se posvađa s Tylerom oko njihova prijateljstva, Tyler mu objašnjava kako je veza između dvojice muškaraca u drugom planu u odnosu na aktivnu potragu filozofije koju su proučavali. Tyler mu natukne kako bi trebali nešto učiniti s Marlom, da predstavlja rizik kojeg se treba riješiti. Nakon što Tyler to kaže, pripovjedač shvaća da su njegove želje bile usmjerene na Marlu i počinje se udaljavati od Tylera. Kontradiktorno, ali pripovjedačevo fizičko stanje se pogoršava Durdenovim napretkom. Njegova impulzivna priroda, koja predstavlja njegov ego, pretvara se u stav koji zavodljiv i oslobađajući pripovjedaču i sljedbenicima. No, Tylerove inicijative i metode s vremenom postaju neljudske, kao kad naređuje članovima Projekta Mayhem s megafonom u stilu radnih logora. Pripovjedač se u tom trenutku udaljava od Tylera i povlači dok Tyler ide naprijed. Na kraju, pripovjedač uspijeva doći u središte svojih podijeljenih ličnosti. Marketing Početkom siječnja 1999. Nije im se svidio film pa su izrazili zabrinutost da ga publika neće htjeti gledati, a nakon drugog prikazivanja dva mjeseca kasnije, ni direktori nisu bili zadovoljni. Bez obzira na to, Klub boraca je trebao biti objavljen u lipnju 1999. Studio je ponovno odgodio objavljivanje filma zbog pretrpanog ljetnog rasporeda i ubrzane postprodukcije, ovaj put za jesen, iako su mnogi otkazivanje pripisali masakru u srednjoj školi Columbine ranije te godine. Šefovi marketinga u 20th Century Foxu suočili su se s poteškoćama s reklamiranjem Kluba boraca, a u jednom trenutku su ga označili art filmom. Zbog filmskog nasilja, vjerovali su da će film privući u prvom redu mušku publiku te da čak ni prisutnost u kina neće dovesti žene. Testno prikazivanje pokazalo je kako se film najviše svidio tinejdžerima. Fincher je odbio objaviti postere i trailere koji su se fokusirali na Brada Pitta te savjetovao studiju da angažira marketinšku tvrtku Wieden+Kennedy kako bi skovala marketinški plan. Umjesto toga, studio je financirao 20-milijunsku marketinšku kampanju koja se bazirala na medijskim sadržajima, posterima, jumbo-plakatima i televizijskim trailerima s borilačkim scenama. Klub boraca reklamiran je i tijekom prijenosa hrvanja, na što je Fincher protestirao smatrajući kako to stvara krivi kontekst za film. Kino-distribucija Film je svjetsku premijeru doživio na 56. Studio je unajmio National Research Group kako bi obavio testno prikazivanje i procijenio koliko će film zaraditi. Predviđanja su bila da će film u prvom vikendu prikazivanja zaraditi između 13 i 15 milijuna dolara. Klub boraca premijerno je prikazan u Americi i Kanadi 15. Unatoč najvećoj zaradi, početno zanimanje je opalo protivno očekivanjima studija, a u drugom tjednu Klub boraca je zaradio 6. Film, čiji je budžet bio 63 milijuna dolara, u Americi i Kanadi je zaradio 37. Poražavajuće domaće brojke zaoštrile su odnose između šefa studija Billa Mechanica i medijskog mogula Ruperta Murdocha, a Mechanic je u lipnju 2000. Kućna izdanja Kluba boraca bio je jedan od prvih koji je nadzirao redatelj filma te je objavljen u dva izdanja. Film je na posuđivanju kućnih izdanja zaradio 55 milijuna dolara. Janet Maslin iz New York Timesa je hvalila Fincherovu režiju i montažu filma. Voda je, čak i kad je onečišćena, izvor života; krv, čak i kad se bezobzirno prosipa, je simbol života punim plućima. Ili jednostavnije rečeno: bolje biti mokar nego suh. Edelstein je smatrao kako poruka Kluba boraca nije bila revolucionarna jer je prethodno prezentirana u kulturi. Jeff Vice iz Desert Morning News je opisao film kao roman kojeg je reinterpretirao. Američki anarho-primitivistički filozof nazvao je Klub boraca filmom koji odražava uspon alternativne svijesti i antikulturnog razmišljanja. Nagrade i nominacije Klub boraca bio je nominiran za za montažu zvuka i nagradu Golden Reel u istoj kategoriji, ali je izgubio na obje dodjele od. Glumica osvojila je 2000. Nagradu Empire za najbolju britansku glumicu. Društvo internetskih filmskih kritičara nominiralo je Klub boraca za najbolji film, najboljeg redatelja, najboljeg glumca Edward Norton , montažu i adaptirani scenarij Ulhs. Iako nije osvojio nijednu nagradu, Društvo je navelo Klub boraca kao jedan od deset najbolji filmova 1999. Čitatelji Empirea izabrali su Klub boraca 2004. Kulturni utjecaj Navođenje pravila o klubu boraca Tylera Durdena smatra se jednim od najcitiranijih monologa na filmu Prvo pravilo kluba boraca je... Drugo pravilo kluba boraca je... Četvrto pravilo, bore se samo dva muškarca. Peto pravilo, jedna po jedna borba, dečki. Šesto pravilo, bez majica, bez obuće. Sedmo pravilo, borba će trajati koliko god bude trajala. I osmo i posljednje pravilo, ako vam je ovo prva noć u klubu boraca, morate se boriti. Klub boraca smatrao se jednim od najkontroverznijih i najspominjanijih filmova 1999. Primljen je kao preteča novog raspoloženja u američkom političkom životu. Kao i drugi filmovi te godine, , i , Klub boraca je prepoznat kao inovacija u filmskoj formi i stilu. Nakon originalne objave, filmu je popularnost rasla usmenom predajom, a po izdanju filma na DVD-u je stekao i kultni status. Uspjeh filma potaknuo je zanimanje za autora romana Chucka Palahniuka. Film je od izlaska potaknuo osnivanje nekoliko stvarnih borilačkih klubova u Americi. Tinejdžeri i manja djeca u , , i također su pokrenuli borilačke klubove i objavili snimke svojih borbi na internetu nakon čega su vlasti zatvorile klubove. Film je osumnjičen da je utjecao na Lukea Heldera, studenta koji je ubacivao improvizirane bombe u cijevima u poštanske sandučiće. Helderov cilj bio je napraviti uzorak na karti , sličan onom iz scene u Klubu boraca u kojoj se na fasadi vandalizirane zgrade pojavljuje smajli. Prema glumcu Edwardu Nortonu, njegov stari profesor sa Sveučilišta Yale je navodno bio preplavljen dizertacijama o Klubu boraca. Film je poslužio i kao akademsko sredstvo na Sveučilištu Sjeverne Arizone kako bi se studenti upoznali s retoričkom analizom i argumentacijom. Rebels on the Backlot: Six Maverick Directors and How They Conquered the Hollywood Studio System. Variety Reed Business Information. Vanity Fair Condé Nast Publications. Variety Reed Business Information. Details Condé Nast Publications. Premiere Hachette Filipacchi Media U. Entertainment Weekly Time Inc. Film Comment Film Society of Lincoln Center. American Cinematographer American Society of Cinematographers. Post-Tribune Sun-Times Media Group. Entertainment Weekly Time Inc. Wired magazine Condé Nast Publications. Sarasota Herald-Tribune The New York Times Company. Yale Herald Yale University. Toronto Sun Sun Media Corporation. Interview Brant Publications 24 5 : 1071—7. The Daily Telegraph David and Frederick Barclay. Entertainment Weekly Time Inc. Variety Reed Business Information. The Sunday Times News International. Box Office Mojo, LLC. Variety Reed Business Information. Box Office Mojo, LLC. The New York Times Company. Variety Reed Business Information. Online Film Critics Society. Entertainment Weekly Time Inc. Battle Creek Enquirer Gannett Company. Variety Reed Business Information. The Times News International. The New York Times The New York Times Company. Chicago Sun-Times Sun-Times Media Group. Newsweek Washington Post Company. Running on Emptiness: The Pathology of Civilization. Academy of Motion Picture Arts and Sciences. Online Film Critics Society. Online Film Critics Society. BBC News Online BBC News. Empire Bauer Verlagsgruppe : 96. Empire Bauer Verlagsgruppe : 98. Total Film Future Publishing : 98. The Mail on Sunday. Erie Times-News Times Publishing Company. The Guardian Guardian Media Group. The Guardian Guardian Media Group. USA Today Gannett Company. USA Today Gannett Company. Insight News World Communications. The Washington Times The Washington Post Company.