Ledena bajka Djeda Božićnjaka, miris borovih iglica u Djedovoj šumi, brojni vilenjaci iz Djedove radionice igračaka, nasmiješeni snjegovići, i još mnoga iznenađenja, naprosto nas mame da postanemo dio ove čarobne priče. Jedna od najstarijih turističkix manifestacija na prostoru Srbije je i Dužijanca Bjeljac, Ćurčić, 2008 , koja se od 1911. Organizator: Udruženje za negovanje tradicije Izvor, Trg oslobođenja 1, Tel.
Praznovanje se nastavlja prvom mužom ovaca, a na sam dan Slave oko ćelije u Vrtovcu ide obredna povorka — litija, vrši se osvećenje sira, kiti se prostor oko ćelije cvećem i biljem planinke, žene koja predstavlja duh prirode. Religijski programi u crkvi sv. Prostor Spomen parka pretvara se u sajmište na otvorenom, tj.
- Prirodna hrana, certificirani uzgoj organske hrane, ljekovito bilje, prirodna kozmetika, tradicijski proizvodi, razmjena starih sorti sjemena samo su dio ponude Sajma.
Šta su to turističke manifestacije, kakve veze imaju događaji sa turizmom, da li su događaji turističke atrakcije…? Krenimo od osnove: šta su to turistički motivi? Turistički motivi su objekti i pojave u prostoru i vremenu, određenih svojstava i karakteristika, sposobni da, kao spoljni stimulus, deluju na turiste i privuku ih da ih posete, a u stanju su da razreše određene njihove turističke potrebe rekreativne ili kulture. Dakle, turistički motivi su objekti i pojave… Kao objekti turistički motivi mogu biti prirodni planina, pećina, kanjon — geomorfološki objekat, jezero, lednik, močvara, more — hidrogrološki objekat… ili antrpogoni manastir, spomenik, tvrđava, slika, mozaik…. Međutim, turističku atraktivnost, i obeležje turističkih motiva mogu imati i pojave. Za pojave je karakteristično da imaju svoj interval trajanja, odnosno vremensko ograničenje, a opet se odvijaju i manifestuju u nekom prostoru. Upravo su pojavni oblici turističkih motiva naročito antropogeni osnova za razvoj manifestacija i manifesstacionog turizma. Turističke manifestacije kao specifični oblik turističkih kretanja sve više dobijaju u svom značaju pri formiranju turističke ponude i strategije razvoja ne samo pojedinih destinacija, već i regija i zemalja u celini. Stvaraju se novi specifični turistički proizvodi koji daju unikatnost pojedinim turističkim destinacijama. Tada nastaje i novi kvalitet u turističkoj destinaciji koji privlači turiste. To utiče na poboljšanje kvaliteta turističke ponude i stvaranje novog imidža destinacije, koji postaje prepoznatljiv na turističkom tržištu. Neke destinacije su postale popularne i turistički prepoznatljive upravo zahvaljujući manifestacijama. Dobar primer je Guča, koja je svoj brend izgradila zahvaljujući manifestaciji, nakon koje se deo turista ponovo vraća u ovo mesto kako bi upoznao svakodnevnicu Guče i uživao u mirnom seoskom turizmu ovih krajeva. Bez obzira na vrstu turističkih manifestacija, vreme trajanja, programske sadržaje, ekonomske i socijalne efekte, ove manifestacije predstavljaju: — za organizatore: mogućnost prezentacije specijalnih unikatnih vrednosti izvan uobičajene ponude i uobičajenih dešavanja u turističkoj destinaciji.