Predavanje Muharema Bazdulja u mom u DKSG
Da je meni i po kila, i kvarat! Zaključujemo: pored svih navedenih prednosti u vidu prirodnih ljepota, ležernosti regulative, toplog dalmatinskog sunca i učinkovite inovativnosti poduzetnika, stanovnici sjevernog Jadrana moraju biti još mnogo, mnogo vrijedniji, poduzetniji, originalniji, organiziraniji da bi mogli kompenzirati ovaj hendikep. Ta je zvezda simbol jugoslovenske Dalmacije na istorijskoj vertikali koja ide od Matije Bana i Tina Ujevića preko Miljenka Smoje i Frana Cetinića pa sve do Arsena Dedića i Igora Mandića U veličanstvenoj pjesničkoj knjizi Mačka na smeću Milana Milišića BIGZ, 1984 postoji pjesma Vraćasmo se iz Dejvica. Bija je lipi dan i po starome običaju okupija se narod ne na prvomajski, nego na svetosibovski piknik na Marjanu.
Nad svim ovim Smojinim stavovima, Čelan se zgražava. Surađivao je i s i na snimanju svoje pjesme iz 1968. Klape se izmijenjuju promenadno, gužva je neopisiva, teško je naći slobodno mjesto i u pola noći. Možete izabrati stol pod voltom ili pergolom ili na malom trgu, nudi se svježa riba u kamenoj ribarnici koju će vam sparaviti na roštilju u slijedećoj kamenoj kućici.
Dalmacija U Mom Oku Chords - Šibenski sastav 022 2008.
Ovog vrućeg kolovoza nakon Vele gospe zaputili smo se prema srednjoj Dalmaciji u potrazi za osobnim dojmovima destinacije koja iz godine u godinu povećava turistički promet. Zašto je Dalmacija sinonim hrvatskog turizma? Da li zaista tamo sunce drukčije grije i da li su ljeta u Dalmaciji toliko posebna? Prvo na što se čovjek mora priviknuti kada napusti kvarnersko područje i ratom napaćenu Liku je osjećaj dolaska u neku drugu zemlju, drugu državu u kojoj vladaju sasvim različiti zakoni. Prometna signalizacija je nešto na čemu se očito postižu velike uštede a čudna i opasna križanja vrebaju na sve strane. Arhitektura u mjestima van zaštićenih povijesnih jezgri je u najmanju ruku čudna. Fasade svih boja najčešće bez fasade , i zdanja neobičnih naziva poput Holliwood, Bayerische Hof i sl. Smeće se ovdje sakuplja jednom tjedno i to sve izmiješano iz kućnih kontejnera. Zapuštenih prilaza moru ima više nego potencijalnih kupača. Ali nije to sve što Dalmaciju čini hrvatskom regijom sa posebnim statusom. Ponuda hrane i pića dobra je i skuplja nego na sjeveru, a često se nudi u zaista posebnom ambijentu. Na obalnoj šetnici možete pojesti pržene lignje ili sitnu ribu sa štanda, ili kupiti svježe voće i povrće, a na plaži imate zaista sve: roštiljade, palačinke, kuhane i pečene kukuruze, salone za masažu, trgovačke štandove sa rekvizitima za plažu, suvenirnice... Čarolija traje do 2 ujutro i onda se opet mijenja režim prometa. I tako svaki dan. Zabavna ponuda je zaista šarolika. Od lunaparka za mlađu i salona sa videoigrama za stariju djecu, do čestih nastupa klapa i poznatih hrvatskih estradnih umjetnika za starije. Mali sajmovi antikviteta i poljoprivrednih proizvoda svakodnevna su pojava. Otočni arhipelag srednje Dalmacije stvoren je za nautički turizam, otoci su na dohvat i najmanjih plovila a redovni popodnevni maestrali dobro pune jedra brojnim jedriličarima i surferima. Ovoga smo puta zbog velikih vrućina napravili samo tri izleta kopnom i to do Split, Šibenika i Zadra. Split, drugi grad po veličini u Republici Hrvatskoj, ujedno je i glavno prometno čvorište Dalmacije. Iz Splita redovno prometuju brzobrodske i trajktne linije za Italiju kao i za otoke splitskog arhipelaga. Sve to pogoduje velikom prometu izletnika u staroj gradskoj jezgri. Splitski turizam uglavnom počiva na izletnicima i kraćem zadržavanju turista na proputovanju. Teško se u Splitu oteti dojmu da nakon Dioklecijana, utemeljitelja , ovaj grad nije imao pravih urbanističkih planera i istinskih lokalpratiota neimara koji bi nastavili po istom principu razvijati grad. Svakako izbjegavajte šetnju uz more splitskom Rivom prije obroka. Čini se da izložene Dioklecijanove kanalizacijske cijevi kao jedini postav podruma palače ipak negdje nedostaju, a nisu nadomještene. Šteta za grad koji počiva na neprocijenjivom naslijeđu rimske arhitekture. Splitsku katedralu, nekadašnji Dioklecijanov mauzolej, svakako treba pogledati a preporučamo i pogled sa vrha zvonika Sv. Napuštajući Split razmišljamo o Rijeci. Ova dva grada neslućenih mogućnosti za razvoj urbanog turizma tek su na početku stvranja pravog destinacijskog imagea. Nasukani gusarski brod privlači već izdaleka i to vrlo uspješno, tisuće dnevnih gostiju —kupača. Možete izabrati stol pod voltom ili pergolom ili na malom trgu, nudi se svježa riba u kamenoj ribarnici koju će vam sparaviti na roštilju u slijedećoj kamenoj kućici. Neugledan okoliš pretvoren je u atraktivan prostor, sade se masline, krče gustiši. Šibenik je zasigurno jedan od najljepših renesansnih gradova u Hrvatskoj. Dosta je toga obnovljeno, popravljeno, restaurirano. Ipak, na žalost, u srcu turističke sezone Šibenik odaje dojam uspavane ljepotice. Nije lako doći do turističkih informacija u subotu popodne kao ni ispenjati pustu skalinadu do šibenske utvrde. Lijepi pogled sa drevnih zidina, čini se, nije dostatan razlog za naplatu ulaznica. Lijep je Šibenik i zaslužuje bolju organizaciju i promociju. Inovativna kuhinja na bazi tradicionalnih jela zaslužuje svaku pohvalu kao i ljubazno osoblje. U ACI-evoj se marini u Skradinu kočepere luksuzne jahte koje su, neopravdano, zaobišle Šibenik. Možda su upravo te jahte razlog visokih cijena voća i povrća na štandovima lokalnih O. Birajući jedan 1 grozd i tri 3 limete, okom nisam trepnuo kada mi je bakica sa štanda opalila cijenu od 50,00 kn. U sjeni ovog događaja prošetasmo Skradinom, zadovoljni brigom lokalnih vlasti za obnovom ratom oštećenog povijesnog grada. I tu se može razgledati izložba iskopanih rimskih artefakata i to — besplatno. Zalazak sunca u Zadru uz zvukove morskih orgulja, zaista je poseban doživljaj. Klape se izmijenjuju promenadno, gužva je neopisiva, teško je naći slobodno mjesto i u pola noći. Kalelarga je lijepo uređena i održavana, lokali i dućani rade do kasno u noć. Na zvonik se može za 10,00 kn i nakon večere a vrijedi pogleadati i crkvu Sv. Sve u svemu, Zadar ima dobar ritam, dobru urbanizaciju, mnoge atraktivnosti još ostaje dosta za otkriti , dobru gastronomiju i shopping. Naravno i dobre veze do otoka zadarskog arhipelaga. Zadar je definitivno pobjednička destinacija srednje Dalmacije. A Dalmacija je lijepa, topla, ljetni hit bez konkurencije. Zaključujemo: pored svih navedenih prednosti u vidu prirodnih ljepota, ležernosti regulative, toplog dalmatinskog sunca i učinkovite inovativnosti poduzetnika, stanovnici sjevernog Jadrana moraju biti još mnogo, mnogo vrijedniji, poduzetniji, originalniji, organiziraniji da bi mogli kompenzirati ovaj hendikep. Jug je poludivlji, nepredvidiv, ali vrlo životan. Hrvatska je mala zemlja za velike razlike.