Tko pobjeđuje: Papir ili poslovanje?
Primjeri za pojedine oblike 12. Akti koji se pojavljuju u službenom dopisivanju - podnesak, sastavljanje i oblikovanje podnesaka 7. Na jednom primjerku akta pripremljenom za potpis ovlaštene službene osobe koji ostaje u spisu, stavlja potpis službenik koji je akt izradio za potpis, a po potrebi i drugi službenici koji su sudjelovali u izradi akta.
Nikada ne uništavajte originalne dokumente, a saznajte zašto u našem članku o. Upisnik predmeta drugostupanjskog upravnog postupka 5. Ako je u jednoj omotnici dostavljeno više pismena uz koje bi trebalo priložiti omotnicu, omotnica će se priložiti uz jedno od tih pismena, a na ostala pismena upisat će se brojčana oznaka pismena uz koje je priložena omotnica.
Tko pobjeđuje: Papir ili poslovanje? - Interna dostavna knjiga Članak 44.
Temeljni pojmovi uredskog poslovanja u Hrvatskoj Saznajte koji su temeljni pojmovi s kojima se susrećemo u svakodnevnom radu sa raznim javnim poduzećima u Hrvatskoj i što je Uredba o uredskom poslovanju. Za pravilnu primjenu Uredbe o uredskom poslovanju važno je razumjeti i pravilno rabiti temeljne pojmove. Isti sadržajem i strukturom čini raspoznatljivu i jednoznačno određenu cjelinu povezanih podataka. Elektronički dokument Bilo koja vrsta elektroničkog zapisa u uredskom poslovanju, ali koji nema svojstva elektroničke isprave. Elektronička isprava Isprava uređena sukladno posebnim propisima. Njima se pokreće, mijenja ili završava neka radnja. Preciznije, to je dokument koje izdaje javno tijelo kao odgovor na zaprimljeni podnesak. Također, akt se koristi i za međusobno komuniciranje između pravnih osoba s javnim ovlastima. Primjerice, grad i javna agencija međusobno komuniciraju aktima. Primjeri: Bilješka, Naputak, Očitovanje, Odluka, Potvrda, Prijedlog, Suglasnost, Zapisnik Prilog Svaki pisani sastavak ili slikovni prikaz tablica, slika, crtež ili slično kao i fizički predmet koji se prilaže uz podnesak ili akt zbog nadopune, pojašnjenja ili dokazivanja njegova sadržaja. Predmet spis Skup pismena, priloga i drugih dokumenata koji se odnose na isto pitanje ili zadaću ili na koji drugi način čine posebnu cjelinu. Dosje Skup predmeta koji se odnose na istu cjelinu, istu osobu, tijelo ili zadaću. Brojčana oznaka Identifikacija predmeta odnosno pismena unutar predmeta. Sastoji se od klasifikacijske oznake i urudžbenog broja. Klasifikacijska oznaka Brojčana oznaka koja označava predmet prema sadržaju, godini nastanka, obliku i rednom broju predmeta. Značenje javne isprave kao dokaznog sredstva sastoji se u tome da se njime dokazuje ono što se u njoj potvrđuje ili određuje. Arhivsko gradivo Dokumenti nastali djelovanjem pravnih ili fizičkih osoba u obavljanju njihove djelatnosti. Svako arhivsko gradivo trebate čuvati. Nikada ne uništavajte originalne dokumente, a saznajte zašto u našem članku o. Što je Uredba o uredskom poslovanju? Svaki ured u tijelima državne uprave, stručnih službi Hrvatskog sabora, Vlade Republike Hrvatske i drugih državnih tijela, tijela i službi jedinica lokalne i područne regionalne samouprave te pravnih osoba koje imaju javne ovlasti ima set pravila kojima mora regulirati svoje poslovanje. Taj skup pravila zove se. Kao i većina zakona, Uredba se stalno nadograđuje i nadopunjuje. Jedan od elemenata koji je nama posebno zanimljiv je način na koji je regulirana elektronička obrada dokumenata u javnim poduzećima i institucijama. U nekim od kasnijih članaka obradit ćemo i tu temu te, uz ostale članke, zaokružiti priču vezane uz zakone, dokumente, uredsko poslovanje u Hrvatskoj u velikoj mjeri slično poslovanju u EU te kako se tehnologija uklapa u stvaranje elektroničkog ureda.