Osposobljavanje kandidata za vozače
Ukoliko kandidat za vozača već posjeduje vozačku dozvolu za upravljanje vozilom neke od kategorija, obvezan je tom nastavnom predmetu prisustvovati najmanje broj nastavnih sati predviđenih za to u tabelarnom prikazu. Izvanredni nadzorni zdravstveni pregled iz stavka 1.
Ocjena iz stavka 1. Teorijska i praktična obuka kandidata za vozače u daljem tekstu: kandidat izvodi se u skladu sa planom teorijske obuke i planom praktične obuke. POTVRDA O ZAVRŠENOJ TEORIJSKOJ OBUCI Datum MP Potvrdu izdao Ime, prezime i potpis odgovornog lica DOPUNSKA TEORIJSKA OBUKA R. Obuhvaća nastavne predmete: 1.
Auto škole – osposobljavanje kandidata za vozače - Dnevni preventivni tehnički pregled vozila. Vožnja prometnicama s posebnim karakteristikama ako postoje : kružni tok prometa, prijelaz preko željezničke ili tramvajske pruge u razini, vožnja uz autobusna tramvajska stajališta, vožnja u tunelu, vožnja duljim uzbrdicama ili nizbrdicama.
To je stajalište našeg sugovornika iz državne službe koji, kaže, već godinama nastoji upozoriti na taj problem, ali neuspješno. Kad se pročita taj pravilnik, zaista su u njemu diskriminirajuće odredbe. Alternativni propisi Umjesto da glavni kriteriji budu kadrovska i tehnička opremljenost novoosnovanih autoškola, one su sada sporedni kriteriji. Glavni je pak koliko autoškola ima na nekom području. On kaže da su količinska i teritorijalna ograničenja suprotna europskoj Direktivi o uslugama. Poduzetnici su slobodni osnovati koliko god žele tvrtki za obavljanje uslužne djelatnosti, odnosno samostalno snose tržišne rizike. Država ne smije ograničiti broj odobrenja koji bi ovisio o birokratskoj procjeni potencijalnog broja kandidata. Mislim da tu ima pravo i MUP bi zaista trebao napokon preispitati nekoliko odredbi ovog pravilnika, a kad bolje razmislim, čak i ukinuti cijeli pravilnik jer on govori isključivo o tome kada se na nekom području može otvoriti neka autoškola. Dakle, Pravilnik je praktično nepotreban, a za otvaranje neke autoškole bilo bi dovoljno poštovati Pravilnik o osposobljavanju kandidata za vozače u kojem je definirano što sve neka autoškola mora imati da bi mogla nuditi usluge obuke novih vozača. Naravno, treba poštovati i druge propise, pa i one vezane uz osnivanje tvrtke i to je sve što bi moralo biti obvezujuće za osnivanje nove autoškole. Letimičnim pretraživanjem na internetu naletio sam na nekoliko takvih situacija u kojima su instruktori u nekoj autoškoli htjeli otvoriti svoju autoškolu, ali nisu uspjeli. Tako se jedan instruktor koji ima više od deset godina iskustva u obuci novih vozača u svim kategorijama kao predavač, stručni voditelj i administrator požalio da s kolegom iz iste tvrtke i s istim iskustvom nije mogao otvoriti autoškolu. Prilika za ministra Smatra da je to možda i jedina djelatnost u Hrvatskoj koja potencijalnim poduzetnicima ograničava pristup tržištu bez obzira na to što ispunjavaju sve uvjete. Nije to jedino ograničenje, jer nešto slično imaju i proizvođači duhana u Hrvatskoj o tom potom , no dok se čita njegova ispovijest, osjeća se ogorčenost prema sustavu i nemoć da ga promijeni. Uostalom, to je i rekao sugovornik iz državne službe koji je upozoravao na tu besmislenost. Novi ministar unutarnjih poslova Davor Božinović član je Vlade koja za sebe voli reći da je stvorila povoljan ambijent za poduzetnika kao što to inače kaže svaka vlada za sebe. Međutim, ovaj pravilnik potvrđuje da nije baš tako, pa je novom ministru ovo sjajna prilika da već na početku donese promjene u svom području djelovanja. Dovoljno je da ukine Pravilnik i da kriteriji za otvaranje novih autoškola više ne budu broj autoškola, instruktora i potencijalnih vozača na nekom području, nego kadar, tehnička opremljenost i sve ostalo što mora ispunjavati neka autoškola. Legalizirani kartel Iako će se mnoge autoškole naljutiti zbog ovoga što pišem, smatram da treba ukinuti još jedan pravilnik, onaj o jedinstvenim minimalnim izračunskim elementima za cijenu nastavnog sata. Drugim riječima, Pravilnikom je regulirano koja je to najniža cijena za obuku novih vozača. Kao razlog za uvođenje ovog pravilnika navedeno je da se time sprječava nelojalna konkurencija. Kao da ona može postojati uz pravilnik o osnivanju autoškola vidi glavni tekst. Međutim, kad bi se oba ova pravilnika ukinula, ništa se novo ne bi dogodilo na tržištu obuke novih vozača, jer bi sve autoškole ionako morale ispunjavati određene kriterije, poput kadrovske i tehničke opremljenosti itd. Dakle, ovdje postoji jak autoškolski lobi koji brani ulazak novih igrača na tržište i ne ostavlja mnogo izbora novim vozačima da izaberu autoškolu koju žele. Kao da je legaliziran kartel.