Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/srebrnesvinje

Marketing

Tom Waits - The Heart of the Saturday Night (1974.)

Nakon što je godinu dana ranije objavio svoj prvijenac “Closing Time” s producentom Jerryjem Yesterom koji je inzistirao na zvuku više ukorijenjenom u folk izričaju, Tom Waits se spojio s Bonesom Howeom, čovjekom koji je više dijelio viziju samog Waitsa, a to je značilo više utjecaja jazza, bitničke poezije i atmosfere zadimljenih barova prije i nakon zatvaranja. Suradnja s Howeom potrajat će sve do 1982. i soundtracka za film Francisa Forda Coppole “One from the Heart”, nakon čega će nastupiti Waitsov veliki zaokret u zvuku i njegov najcjenjeniji dio karijere, onaj na etiketi Island Records.

Album “The Heart of the Saturday Night” cijeli djeluje kao jedna velika posveta vikendu, onom osjećaja koji u mladosti tinja u čovjeku bremenit obećanjem da će se nešto veliko dogoditi te večeri kad napustimo kuću, bila to neka lijepa romansa ili samo sjajna zabava. Već prvi taktovi uvodne pjesme “New Coat of Paint” to nagovještavaju: “Let’s put a new coat of paint on this lonesome old town… Fishin’ for a good time starts with throwin’ in your line.”

Nakon tog uvoda, Waits će nas povesti svojim oldsmobileom kroz vikend na zapadnoj obali, kroz zadimljene biljarske sale, zveket boca u pijanim barovima, pa sve do aftera u zalogajnicama za sve one nezasitne kojima je noć jednostavno prekratka. “Diamonds On My Winshield”, jedan od starijih brojeva napisanih i prije prvijenca povest će nas u hladnu noć na autocesti s praktički odrepanim stihovima koji kao da su ispali s lista Kerouacove bilježnice i poslužit će kao uvod u naslovnu himnu albuma u kojoj srce subotnje noći postaje ekvivalentom svetom gralu američkoga sna, ciljem stalne potrage nezasitne mladosti koje kuca negdje, u zveckanju biljarskih kugli ili telefonskom pozivu, a na nama je samo da ga pronađemo. Nakon petka možda možemo prtljati s bluesom, ali zato subotnje srce ponovno kuca i zove nas u novu avanturu.

“Please Call Me, Baby” prati posljedice svađe ljubavnika i pokušaj pomirenja, premda lirski subjekt ne pokazuje suviše volje za promjenom (“If I exorcise my devils, my angels may leave too…”), dok “Depot, Depot” prati besciljno lutanje po gradu u jednoj od onih večeri kada je srce noći uvelike promašeno. “Drunk on the Moon” je najdžezerskiji i najpijaniji broj ovog albuma, a “The Ghosts Of Saturday Night” kao još jedna spoken-word pjesma okončava ovaj mladenački bender u Napoleonovoj pizzeriji u vrijeme prije doručka kada se u nedjeljno jutro metu duhovi vikenda.

Ne treba zaboraviti niti balade s prve strane ploče, romantičnoj “San Diego Serenade” u kojoj Tom zvuči kao da je srce večeri ipak pronašao kad je probdio noć, gledajući izlazak sunca dok mu draga još spava, te “Shiver Me Timbers”, mornarskoj himni napuštanju luke i putu u okrilje nepoznate oluje. Riječ je o još jednoj pjesmi napisanoj prije albuma “Closing Time”, koja bi možda bolje atmosferom odgovarala na tu ploču, ali ne može se ni reći da u potpunosti odstupa i od “Saturday Night”.

Waitsov glas na ovoj ploči postaje za nijansu oštriji, on sam djeluje opuštenije i samouvjerenije, pravi ulični mačak, “pool-shooting-shimmy-shyster” na vrhuncu svoje mladenačke energije, prije nego će i glasom i lirikom mlad ostarjeti i zablistati u onome što će postati njegov forte, a to je zvuk iskustva i umora od svih stvari kojima je otpjevao himne na ovom albumu. Ipak “The Heart of the Saturday Night” ostaje najbolji od prve polovice Waitsovih ranih albuma i prvo remek-djelo prije “Small Change” koji će uslijediti dvije godine kasnije.



Popis Pjesama:

Side A

A1 Tom Waits - New Coat Of Paint
Bass [Upright] – Jim Hughart
Drums – Jim Gordon
Electric Guitar – Arthur Richards
Electric Piano – Tom Waits
Piano – Mike Melvoin
3:20

A2 Tom Waits - San Diego Serenade
Arranged By, Conductor [Orchestra] – Mike Melvoin
Bass [Upright], Electric Bass – Jim Hughart
Drums – Jim Gordon
Electric Guitar – Arthur Richards
Percussion – Bones Howe
Piano – Tom Waits
3:25

A3 Tom Waits - Semi Suite
Bass [Upright] – Jim Hughart
Drums – Jim Gordon
Electric Guitar – Arthur Richards
Piano – Tom Waits
Tenor Saxophone – Tom Scott
Trumpet – Oscar Brashear
3:22

A4 Tom Waits - Shiver Me Timbers
Acoustic Guitar – Arthur Richards
Arranged By, Conductor [Orchestra] – Mike Melvoin
Bass [Upright] – Jim Hughart
Piano – Tom Waits
4:21

A5 Tom Waits - Diamonds On My Windshield
Bass [Upright] – Jim Hughart
Drums – Jim Gordon
3:10

A6 Tom Waits - (Looking For) The Heart Of Saturday Night
Acoustic Guitar – Tom Waits
Bass [Upright] – Jim Hughart
Percussion [Knee Slap & Foot Tap] – Jim Gordon
3:50

Side B

B1 Tom Waits - Fumblin' With The Blues
Bass [Upright] – Jim Hughart
Clarinet – Tom Scott
Drums – Jim Gordon
Electric Guitar – Arthur Richards
Electric Piano – Mike Melvoin
Piano – Tom Waits
Trumpet – Oscar Brashear
2:59

B2 Tom Waits - Please Call Me, Baby
Arranged By, Conductor [Orchestra] – Mike Melvoin
Bass [Upright] – Jim Hughart
Drums – Jim Gordon
Piano – Tom Waits
4:23

B3 Tom Waits - Depot, Depot
Bass [Upright] – Jim Hughart
Drums – Jimm Gordon*
Guitar – Arthur Richards
Piano – Tom Waits
Tenor Saxophone – Tom Scott
Trumpet – Oscar Brashear
3:42

B4 Tom Waits - Drunk On The Moon
Bass [Upright] – Jim Hughart
Drums – Jim Gordon
Piano – Tom Waits
Tenor Saxophone – Tom Scott
Trumpet – Oscar Brashear
5:05

B5 Tom Waits - The Ghosts Of Saturday Night (After Hours At Napoleone's Pizza House)
Bass [Upright] – Jim Hughart
Piano – Tom Waits
3:17


Produced For – Mr. Bones Productions, Inc.
Copyright (c) – Fifth Floor Music, Inc.
Recorded At – Wally Heider Recording Studio, Los Angeles
Mastered At – Elektra Sound Recorders
Pressed By – Specialty Records Corporation


Art Direction – Cal Schenkel
Artwork – Napoleon (23)
Coordinator [Production] – Pamela Vale
Engineer [2nd] – Geoff Howe
Mastered By – Terry Dunavan
Other [Patience] – Herb Cohen
Photography By – Scott Smith (8)
Producer, Engineer – Bones Howe
Written-By, Vocals – Tom Waits


PREUZMI






Post je objavljen 29.12.2018. u 10:37 sati.