10 STVARI ZBOG KOJIH SRBI OBOŽAVAJU HRVATSKU: More, naglasak seksi cica, Cedevita i Severina, a saznajte i ostale! (FOTO) (VIDEO)
Severina — Radujte se narodi 4. Budim se s imenom tvojim 4. Leo — Ajde, ajde zlato moje 11.
Ti si moj 6. Doduše, ne treba zaboraviti činjenicu, da su bile duboko u sjeni daleko nadmoćnijih «» , na kojima su iz godine u godinu nastupali sve sami prvaci domaće zabavne muzike, napose oni iz. To se tiče klasične, jazz, pop i rock glazbe.
Net.hr - Doduše, pjesma je bila puno tiša no obično, a izostale su i brojne zvijezde, koje smo bili navikli gledati iz godine u godinu.
Treba li u modernoj školi biti mjesta za Jelenu Rozgu, Severinu i Seku Aleksić? Neki će odlučno reći — da! Škola je mjesto na kojem djeca trebaju učiti o svijetu koji ih okružuje. Drugi se s time neće složiti, a argumenti će im uglavnom biti usmjereni na ne kvalitetu takvih sadržaja i njihovu smanjenu kulturnu vrijednost. Teško je donijeti presudu i reći tko je u pravu, no jedno je sigurno. Nastava glazbenog u školama trenutno ima jako malo doticaja sa suvremenim svijetom. Manjka sadržaja o modernoj glazbi, a čak i onoj koja se izvodila prije 30 ili 50 godina. Odlučili smo porazgovarati sa strukom — nastavnicima glazbenog i onima koji će to tek postati — ali i s učenicima te saznati što oni misle o zabavnoj i turbo folk glazbi u školama. Naslov je to koje je održao Boris Jokić zagovarajući pluralizam žanrova i sadržaja o kojima učenici uče u školama. Mladi ljudi očito slušaju turbo folk i zabavnu glazbu, a njihovi odabiri, smatra Jokić, ne smiju se uzimati s prijezirom, već kao polazište razgovora. Uključivanjem takvih sadržaja škola postaje relevantnija i bliža mladim osobama. Htjeli smo doznati više pa smo porazgovarali s nekoliko različitih dionika obrazovnog procesa. Uzeli smo nastavnicu glazbenog iz srednje škole. Prva je s nama razgovarala Bonita Zaninović, nastavnica glazbene umjetnosti u Srednjoj školi Ivana Lucića u Trogiru. Ne slaže se s Jokićem i idejom približavanja škole učeniku, barem ne na način da se o pjesmama Jelene Rozge, Severine ili Seke Aleksić uči na nastavi njenog predmeta. Dovoljno je što nas bombardiraju time sa svih strana. Nemam ništa protiv nijedne vrste glazbe, ali iz zabavne i turbo folk glazbe, ove koju spominjete, učenici ne bi imali ništa korisno za naučiti, kazala nam je prof. Turbo-folk glazba pripada nekim drugim kulturama. Ne slažem se ni s njenim izvođenjem u hrvatskim zabavnim klubovima, a kamoli s učenjem na nastavi. To se tiče klasične, jazz, pop i rock glazbe. O turbo folku i zabavnoj glazbi bi možda ipak trebalo raspravljati Naša druga sugovornica i studentica muzikologije na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji Ena Hadžiomerović, pak, ne dijeli mišljenje s profesoricom glazbenog. Iako smatra da o turbo folk i zabavnoj glazbi ne treba učiti u smislu faktografije o izvođačima i repertoaru, misli da je poželjno povesti raspravu o toj vrsti glazbe. Među učenicima također podijeljena mišljenja Kako se ne bismo ograničili samo na struku i one koji će u struci tek raditi, pitali smo i učenike, one koji bi o svemu tome nešto učili ili ne, kako im se čini ideja turbo folka i zabavne glazbe u školama. Mišljenja su, očekivano, podijeljena. Možda bi se mogla predavati u budućnosti kada, to jest ako, turbo folk glazba ostavi nekakav dobar utisak na današnjicu, rekla nam je Lana, učenica 2. Da pohađaju istu školu, Lana bi sigurno upala u raspravu s Karlom, maturantom iz Gimnazije Nova Gradiška koji smatra da se o turbo folk i zabavnoj glazbi, kao i o svakom drugom vidu čovjekova stvaralaštva, u školi treba učiti. U tome vidi višestruku korist za učenike, ali i profesore. Isto tako, vjerujem kako bi to moglo suzbiti neke ksenofobične misli koje pojedini učenici. A to hoće li mu se svidjeti ili ne — to će spoznati sam za sebe, možda i u detaljnijem proučavanju koje će provesti kod kuće, zaključuje Karlo.