Kodiranje kroz igrice
Riječ je o igri , napravljenoj po uzoru na Čovječe, ne ljuti se. Također, u cijenu je uključen kompletan nastavni i projektni materijal sa kojim će djeca raditi u toku ljetne školice. Prvenstveno tu je strah od novog, zatim strah od toga kako će njihovo dijete prihvatiti sve te novosti i polazak u školu, jer je to važna prekretnica u životu djeteta.
Radionica je prilagođena višim razredima osnovne škole 10 do 15 godina. Slova su stavljena u vrećicu, košaru, kutiju, šešir ili sl. Predlažemo: - čitanje priča o zimi, - izrada božićno — novogodišnjih čestitki, - igra u kući — «pronađi skriveno blago», - izmišljanje priča o životinjama, - izmišljanje novih igara sa starim igračkama, - igre na snijegu - upoznavanje djece sa izrekama i poslovicama o zimi. Također, jedan od bitnih načina prevencije govornih poremećaja je pravilna higijena zubiju od najranije dobi radi sprečavanja pojave karijesa, a samim time u deformacija u usnoj šupljini.
Posebni cjelodnevni program ranog učenja engleskog jezika - Uloga vaspitača i medicinskih sestara u radu sa djecom jaslenog uzrasta jeste da obezbijede povoljnu sredinu sa svim podsticajima. Na kreativan i zanimljiv način prilagođen mlađim dobnim skupinama djeca će izrađivati male posude od glinamola.
Program ranog učenja engleskog jezika za djecu predškolske dobi, koji se provodi već četvrtu godinu zaredom, odavno je zaživio i u zadarskim vrtićima. Stoga i zadarski mališani već od najranije dobi izgovaraju riječi na engleskom jeziku i tako stječu kompetencije za lakše i uspješnije kasnije učenje ovog stranog jezika. Tamošnju grupu polaznika engleskog jezika čine 23 mališana, mješovita skupina djece, uzrasta od četiri do šest godina, pri čemu ipak većinu čine šestogodišnjaci, odnosno predškolci koji se na ovaj način pripremaju za skorašnje učenje engleskog jezika u školskim klupama. Ovaj program pohađaju samo ona djeca čiji su roditelji iskazali želju, a naplaćuje se 150 kuna mjesečno, kazala je Obad, pojasnivši da su metode rada vrlo zahtjevne i suptilne, a koriste se istodobno različite strategije i oblici rada koji moraju biti primjereni psihofizičkom uzrastu djeteta. Istaknula je također da je mješovita skupina istodobno i prednost i otežavajuća okolnost, jer prednost je što mlađi uče od starijih, dok je otežavajuće to što se istovremeno moraju provoditi različite metode i oblici rada. Kako je pojasnila, igra je u ovom slučaju osnovni oblik rada, a podrazumijeva igre u prostoru, igre pogađanja, igre oponašanja i drugo. Sigurnost i samopouzdanje - Nakon igara ritmičke vježbe su drugi važan oblik rada s djecom u učenju stranog jezika, a to su recitacije i brojalice koje su redovito praćene pokretima tijela, jer se na taj način najbolje potiče memorija. Pjevanje je, pak, treći važan oblik rada kod usvajanja stranog jezika, jer djeca lakše pamte tekst pjevajući ga te na taj način usvajaju izgovor i memoriraju rječnik, kazala je Obad, naglasivši u ovom slučaju zborno pjevanje, jer pokazalo se da se u skupnom radu djeca opuštaju, što je najprirodniji način igre i učenja. Među ostalim važnim metodama rada profesorica je istaknula slušanje, koje u prvoj godini učenja traje najduže, potom dijalog, dramatizacije, pokretne igre u kombinaciji s pjevanjem te likovni izraz i razne demonstracije. Što ranije podržati zanimanje i razvijati pozitivan stav djeteta prema učenju stranog jezika prvi je i najvažniji cilj i zadaća ovog programa, a Obad je ovom prilikom navela i njegove sve ostale jednako važne ciljeve. Osim toga, na ovaj način se kod djeteta nastoji razvijati kognitivne sposobnosti za učenje stranog jezika te kroz spontano izražavanje na stranom jeziku razvijati osjećaj sigurnosti i samopouzdanja, istaknula je Obad, napomenuvši da je jednako važna zadaća programa i upoznavanje djece s elementima druge kulture kao i otkrivanje ljepota i bogatstava materinskog jezika. Kao iznimno važan čimbenik u realizaciju ovog programa Obad je istaknula roditelje, zato što podržavaju svoju djecu, motiviraju ih i tako neposredno sudjeluju u njihovu radu i učenju. Pjesma i ples Među svim navedenim metodama i oblicima rada, voditeljica navodi da djeca najviše vole pjesmice, popraćene pokretima tijela te ispunjavanje radnih listova, a najzainteresiraniji za rad su upravo predškolci, kojih je u grupi najviše i koji zbog svoje znatiželjne dobi konstantno traže nove izazove. Kako je i predviđeno, ovaj program vode odgojiteljice s višegodišnjim iskustvom u radu s predškolskom djecom te položenim petim stupnjem engleskog jezika, kako bi kroz različite poznate metode i situacijske pristupe poticale djecu na aktivno učenje engleskog jezika te ih motivirale na stjecanje novih znanja i vještina. No, kako navodi Obad, ona tek jedanput godišnje odlazi na seminar, što smatra nedovoljnim. S obzirom da je i u Zagrebu otvoren centar za učenje stranih jezika 'Helen Doron', koji je jedan od 400 takvih centara u svijetu, nadam se da ću u dogovoru s upravom uskoro posjetiti taj centar, kazala je Obad. Maleni Fabijan šestogodišnji je polaznik ovog programa, koji engleski jezik aktivno uči već dvije gdine, a koji je svoje iskustvo vrlo rado podijelio s nama. Naučio sam već sve boje, a najbolje sam zapamtio životinje jer ih jako volim i već znam nabrojiti sve. Snake, tiger, cat, dog, crocodile, fish, započeo je Fabijan ponosno, nakon kojeg nam se s nešto skromnijim dojmovima obratila Tina kojoj je ovo tek prva godina učenja engleskog jezika.