Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/gertwalviri

Marketing

Upoznavanje mentorice i radne okoline - Stranica za upoznavanje

I. osnovna ąkola Čakovec










Click here: Upoznavanje mentorice i radne okoline






Treba napomenuti da je cilj Europskoga dana jezika osvijestiti vaľnost jezika kao jednog od najznačajnijih identiteta naroda i čovjeka. Dario Harjaček i Katarina Pejović pričali su o aktualnom projektu Gradskog kazališta mladih Split kao primjeru suradnje udruge za mlade, ustanove u kulturi i obrazovnih ustanova. U svim projektnim aktivnostima udruga planira suradnju s nacionalnim i županijskim sportskim savezima, gradskim sportskim savezima, s nacionalnim i lokalnim medijima, te predstavnicima lokalnih i županijskih vlasti.



upoznavanje mentorice i radne okoline

Kuhnova je paradigma bila virus koji je zarazio sva promišljanja o istini i smislu zna- nja. Zahvala učenicima koji su sudjelovali:Anti, Anamariji, Ivici, Petri, Lovri, Ivanu, Nori Antoniji te mentorici: Nedi Zulim, knjižničarki i su voditeljici projekta za školu: Ines Sedlar, pedagoginji. Nakon što su cijelog tjedna prikupljali igračke, dječju hranu, odjeću i školski pribor, članovi kluba primili su se posla i raspodijelili donirane stvari prema dobi i spolu u 42 boľićna paketa koja će za Boľić obradovati djecu iz potrebitih obitelji na području grada Krapine.



upoznavanje mentorice i radne okoline

Studentska praksa otvara vrata zaposlenju - Dan ąkole - proslava 45. Pridruľite se i primajte sve vijesti vezane za upise direktno na Vaše računalo ili pametni telefon.



upoznavanje mentorice i radne okoline

Projekt ima za cilj da: putem upoznavanja kulturne baštine i tradicionalnih običaja potiče razvoj i formiranje bazičnog identiteta djece predškolske dobi. Usvajanje obiteljska mjerila i ponašanja u ranoj dobi mogu pomoći procesu stvaranja bazičnog-osnovnog identiteta koji je neophodan za funkciju ega i formiranje jedinstvene osobnosti budućih adolescenata. Rana i predškolska dob pružaju priliku da se temeljne vrijednosti i vještine i znanja usvoje kroz igru, priču i kreaciju koja je nezamjenjiva aktivnost u razvoju svakog djeteta. Omogućiti djetetu doživljavanje elemenata u narodnoj materijalnoj i duhovnoj baštini te prenošenje tih elemenata u dječju spontanu igru i aktivnosti izražavanja i stvaranja kao poticaj djetetovoj mašti i kreativnosti, s naglaskom na njegovanje interesa za etnološko naslijeđe i baštinu kraja u kojem živi. Tako se u ranoj dobi razvija kod djece pripadnost vlastitoj kulturi i tradiciji. Njeguje interes za etnološko naslijeđe kraja u kojem žive. Podržava dječju radoznalost za narodno stvaralaštvo i običaje neposredne okoline. Potiče i različite oblike izražavanja i time doprinosi djetetovom cjelovitom razvoju. Ujedno senzibilizira roditelje, odgojitelje i širu javnost na važnost razvoja i njegovanja kulturne baštine. Obogaćuje i unaprjeđuje odgojno-obrazovni rad u dječjem vrtiću. Daje se prilog društvenim događanjima i obogačuje kulturnu ponudu lokalne zajednice, promiče zdravlje. Vremenska distanca nije prepreka već polazište šetnje kroz vrijeme čije vrijednosti baštinimo od baka nam i djedova, a koju djeca doživljavaju i kao dio svog identiteta, trans generacijskim prijenosom emocija. KOMU I ČEMU PRIPADAM? Dani preventive u OŠ Brda 30. Djelatnici i stručni suradnici OŠ Brda u protekle dvije godine sudjelovali su mnogim projektnim aktivnostima te dali svoj doprinos u zaštitu i unapređenju mentalnog zdravlja djece i mladih s teškoćama, družili se i sa drugima i drugačijima tijekom projektnih aktivnosti te time i otklanjali stigme i predrasude o osobama s invaliditetom, od kojih su ponešto i naučili. Još jednom hvala svima! SVJETSKI DAN NE PUŠENJA Mladi skreću pozornost javnosti na važnost zdravstvenih ponašanja tijekom mladenaštva! Za skretanje pozornosti i senzibilizaciju javnosti na temu ovisnosti o duhanu idejno rješenje pro- materijala ponudili su učenici Zdravstvene škole 4c raz. Zdravstvene škole u Splitu. Šimi Zečiću i Ivi Boban te djelatnicima Elzi Vukičević i Marku Dragunu. Škole za dizajn, grafiku i održivu gradnju Split, uz mentorstvo Mirele Grbić. Prikazani su kako šivaju, voze biciklu, sviraju gitaru, plešu, igraju šah, slikaju, kuhaju, uče i grile dragu osobu. Mjesečna potrošnja tijekom konzumacije duhana mogla bi se zamijeniti kupnjom bicikle, odlaskom na izlet ili školu planinarenja. Godišnja bi omogućila… školu stranih jezika u Londonu, auto - školu, školu ronjenja ili jedrenja! Poručuju da je stjecanje zdravih navika tijekom mladenaštva garancija zdravog životnog stila koji otvara prostor za nove vještine, više znanja i druženja ali i zadovoljstva, uspjeha i sreće! I na kraju se mladi obraćaju odraslima, koji bi im trebali biti uzor ali bi isto tako mogli ponešto i od njih naučiti. Promatrajući likove iz ovog simpatičnog Vodiča odrasli zaključuju da vole sve što vole mladi! Hrvatska proljetna pedijatrijska škola Učesnici projekta predstavili društvenu igru Pretežno vedro 18. Sudjelovali su u protokolu otvaranja 33. Hrvatske proljetne pedijatrijske škole gdje su sudionicima ovog stručnog skupa - mahom liječnicima iz cijele zemlje i regije na zanimljiv i zabavan način pokazali kako izgledaju projektne i preventivne aktivnosti u školi. Da podsjetimo, igra ja nastala u sklopu istoimenog projekta čiji je nositelj Nastavni zavod za javno zdravstvo naše županije, Služba za mentalno zdravlje, čiji je cilj poticanje razvoja emocionalne pismenosti kod djece i mladih. Upravo je u tijeku vrednovanje igre u čemu sudjeluju učenici 10 škola u SD županiji. Tom prigodom voditeljica projekta je uručila jednu igru voditelju Klinike za djecje bolesti KBC Split prof. Sretan vam Svjetski dan zdravlja! Program su vodile učenice Katarina Kolovrat i Lucija Grabovac. Učenici i nastavnici Škole za grafiku, dizajn i održivu gradnju i Škole likovne umjetnosti svojim su kreativnim radom uljepšali zidove naše škole. Stoga smo danas posebno zaželjeli dobrodošlicu našim gostima i suradnicima iz Službe za mentalno zdravlje Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije, koji je nositelj projekta te učenike i djelatnike Škole za grafiku, dizajn i održivu gradnju i Škole likovnih umjetnosti. Dobrodošlicu smo zaželjeli i predstavniku Grada Splita, prof. Mati Omaziću, Predstojniku Podružnice Split Agencije za odgoj i obrazovanje, višem savjetniku za ravnatelje u osnovnim školama, profesoru Vladi Matasu te ravnateljici Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije, magistri Jasni Ninčević. Nakon obraćanja dr Ninčević i predstavljanja aktivnosti Zidovi nisu prepreke prezentaciju možete pogledati pri dnu stranice od strane školske psihologinje, slijedio je zabavni dio svečanosti. Svake školske godine širi se broj škola i ustanova koje se pridružuju projektu Pretežno vedro. Tamo gdje je nesigurnost u samog sebe, rađa se strah prema drugačijem. I prema njemu se grade zidovi. Plesom su pokazali da možemo prijeći te zidove i da trebamo biti tolerantniji kako bi istinski obogatili svoj život. Za dobro raspoloženje pobrinuli su se i učenici 2. Pri kraju se ravnateljica Osnovne škole Stobreč, Marina Baćak, zahvalila našim suradnicima i uručila zahvalnice a mi smo ih nagradili snažnim pljeskom. Dr Željko Ključević, voditelj Službe za mentalno zdravlje NZJZ SDŽ uručio je zahvalnice za djelatnike OŠ Stobreč: Aneli Mihovilović, Srđanu Crnjaku, Predragu Lovrinčeviću te Vedrani Ždero. Voditeljice svečanosti su se na kraju zahvalile učenicima - članovima Sekcije Video - Kaval i Novinarske sekcije koji su naše današnje druženje zabilježili u slici i riječi te pozvali sve prisutne na zajedničko fotografiranje ispred oslikanog zida, gdje su nas već čekali, a tko drugi nego članovi Video - Kavala! Uz to, našu svečanosti su pratili i predstavnici medija - Slobodne Dalmacije i HRT 4 i TV Jadrana na čemu im od srca zahvaljujemo! PRETEŽNO VEDRO Prije nekoliko dana je u sklopu Projekta Pretežno vedro koji je započet još 2011. U sijanju i žetvi ideja kako osmisliti igru, kao i u realizaciji zamišljenog sudjelovali su odrasli ali i mlade snage, učenici OŠ Stobreč. Svakako je potrebno istaknuti uvodnu riječ u priručniku koji prati ovu igru, koju su napisale učenice koje su sudjelovale u njezinu osmišljavanju. Ističu kako su primijetile da su njihovi vršnjaci i vršnjakinje često sputani u izražavanju osjećaja, zbunjeni jer ne razumiju ni sebe ni druge. Ova nova igra svakako će pomoći djeci u boljem snalaženju u osjećajnoj sferi, ali na nov, razumljiv i zanimljiv način. Igru se može koristiti na dva načina. Prvi uključuje postojanje ploče ili podloge, kockicu sa plohama u 6 različitih boja, 6 figura u tim istim bojama, kartice s pitanjima također u 6 boja te listu s točnim odgovorima. Bacanjem kockice, pomicanjem figura i izvlačenjem kartice s pitanjima po propisanim pravilima skupljaju se bodovi i zapisuju, da bi se na kraju vidjelo koliko je tko bio uspješan. Igrajući, igrači će se odgovarajući na pitanja prisjetiti onoga što već znaju o osjećajima a imat će i priliku naučiti nešto što nisu znali. Nije uvijek u središtu pažnje samo znanje već vještina glumljenja, opisivanja nekih slika i sl. Ali igru je moguće igrati i na drugi način, bez igrače ploče i figurica, bez pobjednika. Tada se radi u malim skupinama gdje članovi svake skupine odgovaraju na pitanja postavljena na krticama a na kraju svi zajedno predstavljaju svoje odgovore, komentiraju, čitaju neke poruke s kartica, glume pred svima. Odrasla će osoba procijeniti, a ponekad i djeca sama izabrati odgovara li im više ona individualna, natjecateljska varijanta igre ili skupna. Učenje o osjećajima u smislu boljeg razumijevanja sebe i drugoga, boljeg snalaženja u emocionalno obojenim situacijama potrebno je svakome. Ovakvim načinom poduka će, vjerujem, doprijeti do svakog djeteta i nikome neće biti dosadno. Služba za zaštitu i unaprjeđenje mentalnog zdravlja i izvan bolničko liječenje ovisnosti Nastavnog zavoda za javno zdravstvo naše Županije na sreću ne posustaje u svom radu. I nadam se da će tako biti i slijedećih godina. Jer posla u domeni mentalnog zdravlja uvijek ima. Ideja u okviru ovog Projekta očito do sada nije nedostajalo, a vjerujem da ih neće ni u budućnosti nedostajati, te da će i njihova realizacija i nadalje biti zanimljiva, kreativna, poticajna i nadasve životno korisna, kao i do sada. U pripremi je i njeno predstavljanje za javnost od strane mladih autora uz pomoć njihovih mentora. Sama igra je grafički uređena i izrađena u Školi za dizajn, grafiku i održivu gradnju Split uz pomoć 3d printera te iznimnog truda i angažmana ravnatelja i profesora škole. Projekt Pretežno vedro je 2011. Igra će se podijeliti u deset osnovnih škola na području Splitsko-dalmatinske županije te će se provesti njeno vrednovanje od strane učenika i stručnih suradnika, kako bi procijenili ishode njene primjene i namjene o čemu će struka i javnost biti pravovremeno obaviješteni. Ovom prigodom društvena igra će biti darovana Klinici za dječje bolesti Split, Odjelu za djecu i mlade GKMM Split, te Domu za djecu Maestral Split. OBRTNA TEHNIČKA ŠKOLA SPLIT ZAVRŠENA IZLOŽBA PLAKATA u centralnoj zgradi NZJZ —SDŽ ; Vukovarska 46, u protekli mjesec dana izloženo dvadesetak plakata nastalih u projektnim i drugim aktivnostima djece i mladih u SD županiji. MJESEC BORBE PROTIV ALKOHOLIZNA I DRUGIH OVISNOSTI 15. NE ovisni ĐIR Prvi tjedan; 16. Svit mora znat ovo triba stat, 2009. Međunarodni dan borbe protiv ovisnosti ; INFO —zona Split 2. Početak je pola cijelog, 2010. Mjesec borbe protiv alkoholizma i drugih ovisnosti ; Gradska knjižnica Marko Marulića Split 3. Moj cvijet za bolji svijet, 2010. Međunarodni dan borbe protiv ovisnosti ; Dom kulture Zvonimir Solin 4. I pad je let, 2010. Sve je u glavi, nešto i u nogama, 2011. Zrno po zrno plod, 2012. Mjese borbe protiv alkoholizma i drugih ovisnosti ; Atrij škole za dizajn grafiku i odrzivu gradnju Split 2. Mentalno zdravlje je poput neba PRETEŽNO VEDRO , 2012. Svjetski dan mentalnog zdravlja Gradska knjižnica Marko Marulića Split 3. NE ovisni ĐIR - škola stripa, 2013. Mjese borbe protiv alkoholizma i drugih ovisnosti ; INFO — zona Split 4. Profesionalni izazovi- Kreativnost i nove strategije; 2013. Zadar državni skup, partnerstvo AZOO podružnica Split Treći tjedan; 30. Od prvog dana dana ljubav i disciplina - Samopoštovanje je najvažniji zadatak ranog djetinjstva, 2013. Svjetski dan zdravlja Gradska knjižnica Marko Marulića Split 2. Svjetski dan mentalnog zdravlja , Županijski stručni skup, suoorganizacija AZOO; Obrtna tehnička škola Split 3. Zdravlje je kreativnost, kreativnost je zdravlje, 2014. Svjetski dan mentalnog zdravlja , Županijski stručni skup, suoorganizacija AZOO; Multimedijalna dvorana Zdravstvene škole Split 4. Vrtuljak osjećaja- Izložba fotografija 2014. Hrvatski dan ne pušenja ; Atrij OŠ Sjepana Ivičevića Makarska 5. Jedan povezani svijet, 2014. Od tijela do psihe od igre do kreativnosti, 2014. Svjetski dan mentalnog zdravlja , Međužupanijski stručni skup, suoorganizacija AZOO podružnica Split; Multimedijalna dvorana Zdravstvene škole Split 2. Dokumentarni film Pretežno vedo, 2015. Svjetski dan ne pušenja ; Premijera Kinoteka Zlatna vrata Split Pitaj? E —savjetovalište mladi za mlade Međunarodni dan borbe protiv 3. Poveži se bojom, približi se slikom, 2015. Mjesec borbe protiv alkoholizma i drugih ovisnosti ; Muzej grada Splita VIZUALNE KOMUNIKACIJE u promicanju zdravlja Komunikacija je proces razmjene informacija preko dogovorenog sustava znakova. Komunikacija ne obuhvaća prenošenje misli, ono što izmjenjujemo s javnošću ili pojedincem su poruke koje skreću pozornost. Komunikacije dijelimo na VERBALNE korištenje riječi i NEVERBALNE glasovni i ne glasovni aspekti ponašanja koji se odvijaju u socijalnoj interakciji putem slika te osvještavaju određeni problem ili aktivnost. Vizualne komunikacije su vrsta neverbalne komunikacije kojom se uz pomoć likovnih elemenata i kompozicijskih načela prenosi poruka vizualnim putem što čini 70% percepcije ljudskog bića. Vizualnom komunikacijom prenosimo emocionalna stanja i stavove. Reguliramo tako i time određena neprihvatljiva ponašanja te međuljudsku interakciju. Gledanje je proces, a viđenje interpretacija te se kompetencije trebaju aktivno učiti i savladavati jednako kao i druge vrste pismenosti uključujući i emocionalnu. Univerzalni jezik vizualne komunikacije posjeduje i estetsku i etičku dimenziju, te stimulira intelekt. Jezik umjetnosti unapređuje društvenu interakciju i suradnju. Konačno, podjednako stimulira osjećaje i osigurava emotivno i duhovno ispunjenje. Dobra vizualna komunikacija i njena održivost sa širom javnošću važan je čimbenik uspjeha u svakodnevnom radu i razvoju na području zaštite i unapređenja mentalnog zdravlja. MJESEC BORBE PROTIV ALKOHOLIZMA I DRUGIH OVISNOSTI Ne ovisni ĐIR Mural izradili učenici ŠLU Split 15. Tom prilikom će se podjeliti zahvalnice svim suradnicima tijekom prve godine projektnih aktivnosti. Dani predškolskog odgoja Splitsko-dalmatinske županije, Makarska. Tema: Nacionalni kurikulum ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja — teorijske postavke i implementacija; predstavljanje projektnih aktivnosti djece predškolske dobi DV Calimero Split i Solin u suradnji s NZJZ-SDŽ 5. Djeca osnovne škole Majstora Radovana crtajući po ulici Dr. Franje Tuđmana obilježit će Mjesec borbe protiv alkoholizma i drugih ovisnosti. Ulice bez alkohola su sretne ulice. Aktivnost će biti medijski popraćena. Igrokaz uloga pacijent —liječnik; scenska igra koja obuhvaća teme iz područja ovisnosti o opijatima 10. Anonimno, besplatno savjetovanje i testiranje zatvorenika u Zatvoru u Splitu na Bilicama na krvlju prenosive uzročnike bolesti virusne hepatitise i HIV , 3. Solin, Edukacija Stručno razvojnog centra - predavanje za polaznike 2. Dođite ih podržati i ohrabriti u njihovim nastojanjima te pogledati kako oni prihvačaju različitosti, kakve osjećaje prepoznaju i kako to izražavaju u svojoj predškolskoj dobi. Svjetski dan mentalnog zdravlja obilježava se 10. To je jedinstvena kampanja na svjetskoj razini koja naglašava važnost promicanja mentalnog zdravlja i usmjerava pozornost na probleme mentalnog zdravlja. Dostojanstvena pomoć, nada i podrška kada je to potrebno, uvelike može prevenirati emocionalne poteškoće ali otvoriti put ka izlječenju mentalnih poremećaja. Projektne aktivnosti i sadržaji koje provodi Služba za mentalno zdravlje, prevenciju i izvanbolničko liječenje ovisnosti od rujna do studenog 2015. Također i na svoj jedinstven način uključujući djecu i mlade s teškoćama, ali i osobe invaliditetom, čuvajući integritet krajnjih korisnika i izvršitelja projektnih aktivnosti. Procesne aktivnosti realiziraju se predviđenim i planiranim projektima koji za cilj imaju zaštitu i unapređenje mentalnog zdravlja uključujući i one najmlađe iz predškolskih ustanova naše županije. Više u aktivnostima i fb NE ovisni ĐIR 10. Brojne situacije u životu jedne osobe mogu potaknuti suicidalno ponašanje kao šta su: konflikti, prirodne ili ratne katastrofe, nasilje, zlostavljanje, osamljenost ali i neugodne ponavljajuće misli nesretnih ili neshvaćenih osoba. Rizični čimbenici ovog beznadnog čina su i različiti mentalni poremećaji koji uključuju i zlouporabu alkohola ili dr. Ljudi koji su izloženi raznim oblicima diskriminacije, ali i djeca i mladi ne rijetko su podložniji suicidalnom ponašanju. Pružanje ruke pomoći onima koji pate ili koji su se udaljili od društva te moguća i dostupna stručna podrška može biti presudna pri spašavanju nečijeg života. Dajući osobi u riziku mogućnost da razgovara o svojim osjećajima, u svom vremenu i na svoj način, također može biti čin kojim ćemo nekome spasiti život. Tako će i odrasli dati svoj doprinos i podršku u promicanju zdravlja ovog javno zdravstvenog projekta vršnjačke pomoći. U eteru su od 2014 god. Prate procesne aktivnosti i sadržaje izvršitelja i su voditelja u svojoj ali i drugim školama. Na posljednjoj radijskoj emisiji radile su puna dva mjeseca, informirali su širu javnost, montirali priloge sa svojim prijateljima iz novinarske sekcije. Promiču i oni zdravlje i ide to njima! Hvala im na vremenu, trudu i strpljenju, svima koji su pomagali, prigovarali, čudili se i divili te zajedno uspješno stvarali u ovom petogodišnjem projektu koji potiče emocionalni razvoj! Ravnateljica Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije doktorica Jasna Ninčević uručila je zahvalnice Županiji Splitsko —dalmatinskoj, Agenciji za odgoj i obrazovanje podružnici Split te Info zoni Split, a doktor Željko Ključević, voditelj Službe priznanja za volontere koji su na različite načine doprinijeli bogatstvu ishoda ovog projekta. U prepunoj dvorani gdje se tražilo mjesto, nakon održane projekcije mladi su skrenuli pozornost na povezanost osjećaja i hrane…! Ljutnja, tjeskoba, svakodnevni stres ali i druge frustracije i odnosi dio su razloga koji potiču emocionalnu glad te su to samo neki od čimbenika koji nas vode prema hladnjaku. Potrebno je razlikovati emocionalnu od fizičke gladi. Fizička dolazi postupno, osjećamo prazninu u želucu. Riječ je o prejedanju ili ne jedenju zbog lošeg raspoloženja, zbog niskog samopoštovanja, zbog stresa te nekontroliranom jedenju zbog osjećaja ugode. Ljudska bića su složene mješavine prošlih iskustava, sadašnjih životnih situacija, naslijeđa, osjećaja, misli, uvjerenja i ponašanja. Svi ti čimbenici utječu na prehrambene navike stvarajući osobni stil prehrane. Žudnja za točno određenom hranom ili pićem odgovara specifičnom osjećaju iz kojeg proizlazi. Stil prehrane ovisi o ranijim iskustvima ali i o našim ugodnim i neugodnim mislima...! Aktivnosti će započeti na Europski dan pretilosti 18. Tako će se formalno završiti i dani preventive, a projektne aktivnosti provode se i dalje! Radujemo se ovoj premijernoj projekciji, hvala svima koji su je omogućili! Služba za zaštitu mentalnog zdravlja, prevenciju i izvanbolničko liječenje ovisnosti NZZJZ SDŽ i ove godine predstaviti će se na 32. Hrvatskoj proljetnoj pedijatrijskoj školi u Splitu za liječnike i medicinske sestre od 20. Te pro-materijalima iz projekta : Pitaj? Različitosti postaju gotovo nevidljive, iako se nalaze posvuda. Aktivnosti projekta sve više približavaju naše udaljenosti. Djeca i mladi s teškoćama u ovom javno zdravstvenom projektu su: suradnici, prijatelji i partneri pri usvajanju novih znanja i vještina. Putokazi nam pomažu, olakšavaju provedbu sadržaja , oni su ti koji nas povezuju bojama i približavaju slikama... Autorica predloška-skice Ružica Rimac učenica ŠLU, 16. Nastao je iz predloška za tapiseriju koji su izradili učenici kombiniranog razrednog odjeljenja 1. Mala planinska škola nalazi se u Donjem Ogorju, i podružnica je Osnovne škole braće Radića, Bračević; Donji Muć. Svaki učenik je svoj doprinos malu kap-srce ovom slapu ljubavi. Radeći na ovom grupnom predlošku u projektnim aktivnostima učenici su radili na svom samopoštovanju, poštivanju drugih, osjećaju zajedništva i timskog rada, razvijali su altruizam i sposobnost dijeljenja. Zahvala učenicima koji su sudjelovali:Anti, Anamariji, Ivici, Petri, Lovri, Ivanu, Nori Antoniji te mentorici: Nedi Zulim, knjižničarki i su voditeljici projekta za školu: Ines Sedlar, pedagoginji. Međunarodni dan osoba s Down sindromom 21. Ujedinjeni narodi UN su 10. Usvajanjem ove odluke UN iskazuje svoju podršku zaštiti prava osoba s Down sindromom u cijelom svijetu, a posebice u zemljama u razvoju. Služba za zaštitu mentalnog zdravlja, prevenciju i izvanbolničko liječenje ovisnosti od 2011. Drugi u nizu je i projekt započet 2014 god. U svakodnevnim projektnim aktivnostima sudjelujemo u bogatstvu različitosti iskazanih: bojama, osjećajima, raspoloženjima, ljudskim osobinama te vještinama i znanjima koje stvarju krajnji korisnici projekta kroz ishodne sadržaje i materijala, a u tome im pomažu vršnjaci iz odgojno-obrazovnih ustanova i institucija na području SDŽ. Ishodni materijali: tapiserija nastale u COO Slava Raškaj i COO Juraj Bonači I mi imamo svoje šarenilo! Na taj način se već nekoliko godina nastoji na simboličan način ukazati na potrebu prihvaćanja različitosti među ljudima u svijetu…! Pretpremijera dokumentarnog filma 'Mentalno zdravlje je poput neba…', najavljena za 5. Projekcija će se održati u 18,00 sati u koncertnoj dvorani Glazbene škole Makarska. Pretpremijera u Makarskoj rezultat je projekta 'Pretežno vedro' i suradnje odgojno-obrazovnih ustanova, Osnovne škole Stjepana Ivičevića Makarska te Službe za zaštitu mentalnog zdravlja, prevenciju i izvanbolničko liječenja 2010 - 2015. OŠ Stjepana Ivičevića Makarska Kako prepoznati i razumjeti svoje i tuđe osjećaje? Upravo je završeno snimanje dokumentarca o zanimljivim javno zdravstvenim projektima čiju ćemo pred premijeru moći pogledati 05. Važnost samokontrole, važnost izražavanja i dijeljenja osjećaja, kreativni načini izražavanja osjećaja i još puno toga realiziralo se u osnovnim , srednjim školama i drugim institucijama u Splitsko-dalmatinskoj županiji pod vodstvom Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Službe za mentalno zdravlje. Upravo naša škola i naš grad su izabrani za projekciju ovog filma zbog doprinosa i angažmana djece i mladih, djelatnika i lokalne zajednice u kreiranju pozitivnog ozračja i suradnje. Ove školske godine učenici iz 5. U skeču sudjeluju učenici: Lana,Petra,Jure,Šimun,Roko,Ana, Domina, Ante , Katarina , Zoran,Ivana,Iva, još jedna Iva, Lorena, Josip i Vlado. Radovi su izloženi u knjižnicama grada Zagreba, te će fotografije: nade, znatiželje, usamljenosti , veselja, nesigurnosti, uzbuđenja, zadovoljstva, povjerenja, dosade i ljubavi putovati i u druge gradove Hrvatske u 2015. Procesi i ishodi govore u prilog mogućnosti inetdiscilinarnog pristupa i multisektorske suradnje javno zdravstvenim pristupom. Kako smo se povezali bojom... Kako je Hrvatska jedina zemlja u regiji koja koristi Internet za prevenciju i on-line intervenciju, projekt Službe za zaštitu mentalnog zdravlja, prevenciju i izvanbolničko liječenje ovisnosti. Ideja je podijeliti s drugim sudionicima iskustvo iz Službe i tako doprinijeli razvoju on-line intervencija. Zajedno sa sudionicima izradili plan ili idejni prijedlog intervencije koja bi se mogla razviti na razini regije temeljem interesa koje su zemlje iskazale u upitnicima o on-line intervencijama , te će se moći primijeniti u zainteresiranim zemljama. Hvala svima, koji će to omogućiti! Svjetski dan prevencije samoubojstava suicida Jedan povezani svijet Ne postoji lagan način na koji se može govoriti o ovoj teškoj i zahtjevnoj temi. Šutnja je nekad težak i često pogrešn izbor! Porast stope samoubojstava u svijetu, ali i u Republici Hrvatskoj u mladenačkoj dobi posljednjih godina je prisutnija. Prijetnje samoubojstvom uvijek moramo uzeti za ozbiljno, ne bi ih smjeli ignorirati ili odgađati odlazak po stručnu pomoć s osobom koja ih izrekla. Osim samoubojstva na mah, iz bijesa, osvete ili kopiranja vršnjaka u mladenačkoj dobi, neki ljudi jako rano u životu postaju neizmjerno tužni, bez nade i radosti. Na ovaj problem treba češće skretati pozornost te hrabrije o tome razgovarati. Društvena izolacija može povećati rizik od samoubojstava i obratno, jake veze među ljudima mogu zaštiti osobu od pokušaja oduzimanja života. Pokažimo brigu osobno, općenito kao društvo, obiteljski i profesionalno, ostanimo povezani međusobno, s pojedincima koji su u nezamislivoj psihološkoj patnji jer njihov jedan dan... Ukoliko pružimo ruku onima koji su izgubili vezu s drugim ljudima i ponudimo im potporu i prijateljstvo, to može biti čin koji spašava život! Nakon edukacije i senzibilizacije oko 100 učenika idejno su osmislili i predložili različite aktivnosti u kojima i sami žele sudjelovati. U tome su im pomogli njihovi predmetni prof. Za vizualni identitet zaslužni su učenici i prof. Škole za dizajn grafiku i održivu gradnju Split, a posebna zahvala mladima koji su motivirani za učešće i doprinos u radu e-savjetovališta uz pomoć svojih mentora. Više od 200 djece i mladih u dobi od 12-20 g. Učenici i stručni suradnici iz OŠ ŽRNOVNICA; OŠ STOBREČ, OŠ MERTOJAK-SPLIT, OŠ prof. Misle da je ovo domišljat način jer slike i boje pomažu im otvorenije pokazati osjećaje. Ovakav način izražavanja osjećaja nije uvijek izravan. Nekad niti prepoznatljiv drugima ali može umanjiti napetost i olakšati situaciju, djeluje smirujuće. Mladi trebaju poticaj, pomoć i podršku kako bi to mogli i ostvariti jer im se nije uvijek lako nositi s problemima. Ovakav oblik edukacije je važan i dobro prihvaćen među mladima, a pokazalo se da informacije koje su im od značaja, mladi radije i lakše prihvaćaju od svojih vršnjaka, koji su za to posebno obučeni. Cilj projekta je razvijanje zdravih životnih navika i poticanje samopouzdanja. Predstava koju su s učenicama osmislile i uvježbale odgajateljica Daria Sladoević i vanjska suradnica Ana Dalbello govori o problemu nasilja među mladima. SVJETSKI DAN ZDRAVLJA; ZDRAVSTVENA ŠKOLA - SPLIT 11. Tom prigodom učenici dviju srednjih škola iz Splita predstaviti će javnosti ishodne materijale i rezultate projektnih aktivnosti u suradnji s NZJZ-SDŽ vršnjacima, profesorima, ravnateljima, zdravstvenim djelatnicima , studentima i dr. Protokol događanja pogledajte u aktivnostima. Suradnja s Pedijatrijskom školom proteklih godina realizirala se predstavljanjem i podjelom priručnika i brošura čiji je izdavač NZJZ SD županije a autori djelatnici i suradnici projekata Službe, koji imaju za cilj zaštitu i unapređenje mentalnog zdravlja djece i mladih. Ujedno je to i početak predstavljanja ishodnih materijala nastalih u 2014. Materijal potreban za realizaciju kreativnih aktivnosti u radionicama, prikuplja se povezujući sve sudionike i suradnike koji su se uključili u aktivnosti u siječnju 2014. Projektne aktivnosti prikupljanja radnog i ishodnog materijala realiziraju se iskustvenim radionicama na temu: boje, osjećaji i raspoloženje. U projektu sudjeluju djeca preškolske dobi iz dva Dječja vrtića iz Solina i Splita, učenici pet Osnovnih škola: dvije iz Splita, Žrnovnice, planinska škola iz Vrbe i jedna s otoka Brača. Srednjoškolci i njihovi profesori projektne aktivnosti provodit će kroz praktičnu nastavu ali i izvan nastavnim aktivnostima u tri Srednje škole u Splitu. Nakon operativnih sastanaka voditelja i su voditelja projekta su izvršitelji i krajnji korisnici projekta u protekla tri mjeseca ostvarili i prve rezultate nizom radionica. Više u foto-galeriji koju je su dostavili suradnici iz Škole likovnih umjetnosti -Split, ali i učenici PRO posebnog razrednog odjeljenja OŠ Pojišan. Gotovo 1000 učenika od 5-8 razreda igraju igru uz pomoć imenovanih stručnih osoba u svojim razrednim odjeljenjima ili školskim knjižnicama. Zabok u REGEALERIJI ZABOK. Radujemo se što ćemo i u Krapinsko-zagorskoj županiji moći prikazati ishode projekta čiji su učesnici djeca i mladi s teškoćama ali i osobe s invaliditetom. Hvala svima koji su doprinjeli realizaciji ovog raznobojnog projekta, te ce 22. DEBATA: MA NEEE; A JEEE U debati koja je održana u multimedijalnoj dvorani Zdravstvene škole Split sudjelovali su učenici 4 a, b, i c razreda predmetne nastave iz mentalnog zdravlja koji treću godinu za redom odrađuju stručnu praksu u Službi za mentalno zdravlje! Pogledajte kako je izgleda debata na temu Mentalna higijena je ne važna i ne potrebna za naše zdravlje! Hvala svima koji su dali svoj doprinos u debati, a posebno afirmacijskoj i negacijskoj skupini koje su argumentirano i strukturirano debatirale na temu, kako to nalaže svaka debata! O nasilju kao kompleksnom problemu govorilo se sa različitih polazišta. Dario Harjaček i Katarina Pejović pričali su o aktualnom projektu Gradskog kazališta mladih Split kao primjeru suradnje udruge za mlade, ustanove u kulturi i obrazovnih ustanova. Perspektivu iz školskog sustava ponudile su Ružica Vorgić Krvavica i Marijana Petrić Maršić iz Obrtno-tehničke škole te Ines Roso Perić iz Zdravstvene škole. Đordana Barbarić iz udruge MoSt upoznala je prisutne sa projektom Udarac i njihovom suradnjom sa kazalištem PlayDrama. Svoja iskustva iznijele su Davorka Kovačić Borković i Roberta Matković iz Nastavnog zavoda za javno zdravstvo SDŽ. Kasno je govoriti o nasilju u vezama srednjoškolcima kada su oni već kroz svoje rano djetinjstvo postali imuni na neke oblike nasilja. Događaj je bio medijski popraćen TV, radio, web-portali. Projekt Pretežno vedro 2016. Uvodnu riječ reći će Mirela Grbić, prof. Vedrana Ždero klinički psiholog i suvoditeljica projekta u OŠ Stobreč upoznat će učenike i suradnike iz drugih škola o načinu primjene i namjene igre čija je tema svijet osjećaja. Ova igra je edukativno zabavnog karaktera, izgleda jedinstveno zahvaljujući Školi za dizajn grafiku i održivu gradnju te novim tehnologijama 3d printera. Cijela igra je grafički uređena i izrađena baš u toj Školi čiji su djelatnici i učenici aktivni u mnogim javnim ili stručnim događanjima ovog, ali i drugih javnozdravstvenih projekata koji se provode u SDŽ. Feeling my way through the darkness Guided by a beating heart I can't tell where the journey will end But I know where to start.... Podijela društvene igre na vrednovanje učenicima : OŠ Brda, OŠ Dobri, OŠ Gripe, OŠ Mertojak Split; OŠ Žrnovnica, OŠ Stjepana Ivičevića Makarska, OŠ Stobreč, OŠ prof. Filipa Lukasa Kaštel Stari; OŠ Primorski Dolac, OŠ Braće Radić Bračević Vrba, Donji Muć, OŠ Trilj. Hvala svima koji su odazvali pozivu i učestvovali. Tako su omogučili snimanje video zapisa koji će se moći preuzeti u 2016. Posebna zahvala volonterima kao i djelatnicima Muzeja grada Splita na ustupljenom prostoru. Uz pjesmu, igru i predstavljanje projektnih ishoda učenici nižih i viših razreda kao i djelatnici OŠ Primorski Dolac završili su aktivnosti u sklopu projekta Prtežno Vedro, koje će se nastaviti i u 2016 god. Vrednovanjem društvene igre osjećaja koju su izradili njihovi vršnjaci u OŠ Stobreč. ZIDOVI NISU PREPREKE 11. Zidovi školskog igrališta dobili su novi i lijepši izgled zahvaljujući učenicima i prof. Škole likovne umjetnosti i Škole za dizajn, grafiku i održivu gradnju Split. Nositelj projekta NZJZ- SDŽ Služba za mentalno zdravlje prevenciju i izvan bolničko liječenje ovisnosti. ZAVRŠNO PREDSTAVLJANJE PROJEKTA MUZEJ GRADA SPLITA Hvala svima koji su dali svoj doprinos u projektu, podržali interdisciplinarsnost i sudjelovali u multisektorskoj suradnji u ovom javno zdravstvenim projektu. Posebno djeci i mladima s teškoćama s ciljem senzibilizacije okoline i destigmatizacije njihovih problema. Izložba traje do 30. Zorana Bura Galić, autorica pjesme, izvođač Korina Đapić, Mihaela Zelić i Karlo Vukušić , Calimero Split Zahvale učesnicima i suradnicima: Voditelj Službe dr. Željko Ključević Izložba: Gradska knjižnica Solin u 19h; 16. Likovni radovi djece DV Salona, Labud, Sv. Roko Klis i Paun, DV Calimero Split i Solin. Tapiserije izradili korisnici tkalačkih radionica, Odjela za radne aktivnosti, njegu i skrb Firule Centra za odgoj i obrazovanje Juraj Bonači prema predlošcima dječjih radova nastalih u projektu, ishodi projekta. Izložbu postavile: Lucija Gelo i Vesna Jurić, Željka Boban i Jugana Milić, odgojiteljice Djelatnici i učenici viših razreda OŠ Stobreč kreirali i dovršili igru osjećaja u projektu Pretežno vedro pod vodstvom i mentorstvom psihologinje Vedrane Ždero. Slijedi njena izrada u Školi za dizajn grafiku i održivu gradnju Split. Pogledajte aktivnosti, osnovne informacije, pravila, uputa i načina na koji se možeš igrati. Pozovi ekipu barem dvoje, najviše šest. Redoslijed igranja određujete sami. Među sobom odredite tko će zapisivati bodove. Kartice s pitanjima podijeljene su u 6 skupina, prema boji. Igra započinje prvim bacanjem kockice. Igrač svoju figuru postavlja na prvo polje u boji koju je dobio bacanjem kockice te izvlači karticu u istoj boji. Pročitaj pitanje na kartici i odgovori. Ako upadneš u Plavu jamu — čekaš da te netko oslobodi tako da se odrekne 2 boda ili propuštaš 2 bacanja kockice — igrač koji učini dobro djelo i pomogne ti odrekne se 2 boda , sljedeći put kada ne bude znao odgovor na pitanje, može izvući dodatnu karticu. Ako upadneš u Ćeliju osame - osamicu, kako bi izašao trebaš odglumiti jedan ugodan ili neugodan osjećaj. Barem 1 suigrač treba pogoditi odglumljeni osjećaj. JOŠ JEDAN NAČIN IGRE U RAZREDNOM ODJELU: Igru je moguće igrati i na drugi način. Ovaj oblik nije natjecateljskog karaktera. Ploča i figure nisu potrebne. Ne traži se pobjednik, već potiče suradnja, rad u malim skupinama i razvoj vještina komunikacije predstavljanja i nastupa pred drugima za početak u razrednom odjeljenju. Igra nastaje pod utjecajem jake težnje za odrastanjem. Kako je za svako igranje potrebno najmanje dvoje ili više ljudi, možemo reći da u trenutku stvaralačkih poriva počinje kreiranje vanjskog svijeta kroz igru. U kreativnosti pojedinac može otkriti samoga sebe. Ako želite na tom putu biti i uspješni… igrajte se! U izradi rječnik emocionalne pismenosti: Djelatnici i učenici OŠ Brda Split prikupili su ishodne materijale nakon provedenih radionica na temu emocija pod su voditeljstvom i mentorstvom Lovrenke Britvić, prof. Školska psihologinja je održala kreativne radionice na temu emocija kroz osvještavanje emocija i načina suočavanja s intenzivnim i neugodnim osjećaja u sklopu projektnih aktivnosti. Radionice su namijenjene učenicima viših razreda 5-8 razreda. Ukupno je uključeno 160 djece, a provode se u od 4-6 radionica u svakom razredu. Izrađuju i slikovni rječnik emocionalne pismenosti. Također formiran i učenički tim koji će uređivati sadržaje budućeg rječnika…! Njihova primopredaja dogodit će se u susret Svjetskom danu mentalnog zdravlja 10. Ujedno podsjećamo da će kroz praktičnu nastavu izraditi okvire za 19 tapiserija koje su nastale kao krajnji ishod dvogodišnjeg projekta koji za cilj ima zaštitu i unapređenje mentalnog zdravlja djece i mladih s teškoćama, ali i osoba s invaliditetom. U pripremi predstavljanje projekta za javnosti, odgojitelja i djece dječjih vrtića DV Cvrčak Solin i DV Calimero Split i Solin koja će se održati u Domu kulture Zvonimir te u Gradskoj knjižnici u Solinu. Projekt je realiziran u suradnji NZJZ-SDŽ i Ženskog đačkog doma Split, a ovo je treća godina provođenja projekta. Tema ovogodišnjeg projekta je bila Medijacija i Emocionalna pismenost, što je jako dobro prihvaćeno od strane učenica edukatorica i educiranih učenica. Ciljevi projekta i rezultati evaluacije, te ishodni materijali prezentirati će se na ovom predstavljanju učenicama i odgajateljicama Doma, te ostalim suradnicima, zdravstvenim i prosvjetnim djelatnicima, kao i drugim digogodišnjim surdnicima Službe za zaštitu mentalnog zdravlja, prevenciju izvanbolničko liječenje ovisnosti. Mala škola, u velikom projektu... To su učenici OŠ braće Radić, Bračević; područne škola Ogorje te štićenici COO Slava Raškaj i COO Juraj Bonači Split. Hvala svima koji sudjeluju u provedbi ovog zanimljivog dvogodišnjeg projekta koji iz dana u dan postaje sve brojniji i raznobojniji: mentorima, terapeutima, su-voditeljima, donatorima i partnerima projekta. Susret koji je osmišljen zbog specifičnog cilja projekta... Splitsko —dalmatinska županija 7. Svjetski dan zdravlja Knjižnica NZJZ-SDŽ 1. Uz prigodan program štićenika COO Slava Raškaj Split. Podjela promotivnih materijala u formi plakata, za polaznike i goste škole, s ciljem promoviranja vršnjačke pomoći on-line savjetovališta za mlade pod nazivom Pitaj? Na lokacijama južnog dijela školskog vrta, školskoj knjižnici, kabinetu kemije i našem filmskom studiju snimljene su gotovo sve scene planirane za film o sudjelovanju učenika OŠ Stobreč u projektu Pretežno vedro... Učenici glumci i voditelji te učenici snimatelji djelovali su vrlo spremno i uzbuđeno, a mala trema pozitivno je djelovala na njih i njihove voditelje, Anelu Mihovilović i Srđana Crnjaka. Sve je prošlo glatko i vrlo profesionalno! Pretežno vedro Kako već nekoliko godina različitim kreativnim aktivnostima učenici i učitelji i stručni suradnik sudjeluju u projektu Pretežno vedro, projektu kojim se želi postići da što bolje razumijemo svijet osjećaja i njegovo značenje u našim životima, vrijeme je došlo da na jednom mjestu okupimo i pokažemo što smo sve radili. Ideja je krenula iz županijskog Nastavnog zavoda za javno zdravstvo, odnosno njihove Službe za mentalno zdravlje, koja je nositelj ovog dinamičnog i optimističnog projekta. Sve škole i ustanove koje sudjeluju u projektu naći će svoje mjesto u dokumentarcu o Pretežno vedro projektu koji se upravo snima. Naši učitelji, voditeljica novinara u školi, Anela Mihovilović te Srđan Crnjak, voditelj Video Kavala upravo ovaj tjedan dovršavaju pripreme i organiziraju snimanje uloge učenika OŠ Stobreč u ovom projektu. Jednaki doprinos daje skupina sedmaša, dvije Lucije, Danira, Marin i Vice koji će nas provesti svijetom osjećaja. A nama preostaje da s nestrpljenjem očekujemo prvu priliku da pogledamo njihov uradak, a potom i cijeli dokumentarac! Donosimo djelić atmosfere s priprema... Također smo i naučili da su osjećaji promjenjivi i želimo ti poručiti da je to normalno i prirodno, da ne postoje dobri i loši osjećaji nego samo ugodni i neugodni. I jedni i drugi su nam važni i potrebni. Budi svjestan, budi svjesna da osjećaji imaju veze s tvojim ponašanjem, mislima i tvojim odnosima s okolinom u kojoj se nalaziš. Ako potiskuješ svoje osjećaje drugi te neće razumjeti. Ako neugodne osjećaje zatrpavaš u sebi možda će ti biti još gore i to može utjecati na tvoje buduće odnose s okolinom. Ona ima pravila, koja ne volimo uvijek i idu nam na živce ponekad, ali su potrebna kako u životu tako i u ovoj igri! Zabavi se, educiraj i druži te tako zaštiti i unaprijedi svoje mentalno zdravlje! Projekt: Poveži se bojom, približi se slikom 2015. Kroz radionice stimuliraju se njihove perceptivne sposobnosti, razvija fina motorika, povećavala koncentracija i održava pažnja. Osnažuje se ustrajnost i motivacija za rad te usvajaju nove vještine i znanja. Potiče se razvoj svijesti što djeca i mladi s poteškoćama mogu i što jesu sa ciljem razvoja pozitivne slike o sebi. U siječnju i veljači realizirano je nekoliko zajedničkih radionica i posjeta. Korisnici Centra i njihovi terapeuti te učenici i nastavnici redovnih osnovnih i srednjih škola razmjenjivali su znanja i iskustva. Međusobna interakcija i komunikacija, kao i senzibilizacija vršnjaka na poteškoće omogućila je prihvaćanje različitosti te umanjila i neke predrasude. Što je ujedno i preduvjeti uspješne integracije djece i mladih sa teškoćama u socijalnu zajednicu. S tim ciljem realizirano je nekoliko međusobnih posjeta predviđenih projektnim aktivnostima: 20. Branke Duilović Čapalije snimili su i montirali radio emisiju o projektu i projektnim aktivnostima u samom Centru. Mlade novinarke su napravile intervju sa psihologinjom , korisnicima Centra i učenicima, volonterima iz Škole likovnih umjetnosti koje su oslikale predloške za tapiserije. Radio emisija je zapažena na gradskoj i županijskoj smotri Lidrano te izabrana za državno natjecanje u ožujku. Dogovorena je i posjeta korisnika COO Slava Raškaj u veljači, OŠ Brda, kada će korisnici Centra pokazati učenicima osnovne škole tehniku izrade tapiserija i prirediti igrokaz za vršnjake na temu emocija i boja! Obrtno tehničke škole iz Splita. Tom je prilikom organizirana radionica u kojoj su se prenosila iskustva i vještine u izradi tapiserija, ali i literarni uradci na temu emocija prema voljenim osobama i prijateljima. Upriličeno je i zajedničko druženje u dvorani za tjelesni odgoj gdje su korisnici Centra i učenici Obrtno tehničke škole razmjenjivali vještine i u sportskim aktivnostima. U trenucima zajedničkog druženja poticala se socijalna interakcija i komunikacija sa vršnjacima koji imaju iste potrebe bez obzira na mogućnosti i sposobnosti. Senzibiliziralo se na prihvaćanje različitosti te time i poticala integracija mladih sa teškoćama u lokalnu zajednicu. Tom prilikom dogovorena je uzvratna posjeta korisnika COO Slava Raškaj učenicima Obrtno tehničke škole u Splitu. Dogovoren je daljnja suradnja u realizaciji projektni h aktivnosti. U više navrata održane su kreativne radionica sa srednjoškolcima volonterima Škole likovnih umjetnosti koji su izradili slike- predloške za tapiserije s ciljem poticanja komunikacije, socijalizacije, osjećaja prihvaćanja, pripadanja i interakcije u zajednicu sa vršnjacima koji imaju poteškoće u razvoju. Evaluacija ishodnih materijala projekta Pretežno vedro; Edukativni strip 2014. U skladu s ciljem projekta, postavljen je i cilj evaluacije stripova nastalih unutar njega — procijeniti primjenjivost u radu s djecom i mladima u kontekstu pomoći pri prepoznavanju i imenovanju vlastitih i tuđih osjećaja. Kako bismo saznali koliko i na koji način ishodni materijali nastali kroz kreativne radionice Škole stripa pomažu u prepoznavanju i imenovanju vlastitih i tuđih emocija, provela se anketa koja je sadržavala i pitanja otvorenoga tipa s 499 ispitanika, učenika osnovnih i srednjih škola OŠ Stjepana Ivičevića Makarska, OŠ Mertojak Split, OŠ Stobreč- Stobreč, OŠ Žrnovnica, prof. Filipa Lukasa Kaštel Stari te srednja Zdravstvena škola Split. Ankete su provodili stručni suradnici — psiholozi u navedenim školama SDŽ. Ispitanici su bili anketirani tijekom svibnja, lipnja i rujna 2014. U istraživanju su sudjelovale tri skupine: učenici petih i šestih 231 učenik iz OŠ Stjepana Ivičevića Makarska i OŠ Žrnovnica , sedmih i osmih razreda 172 učenika OŠ Mertojak Split, prof. Filipa Lukasa Kaštel Stari, OŠ Stobreč-Stobreč i OŠ Žrnovnica te učenici srednje škole 96 učenika iz srednje Zdravstvene škole što čini ukupnu brojku. Tijekom razgovora nastao je pisani materijal, kao i bilješke ispitanika na pitanja otvorenog tipa, koje su podvrgnute daljnjoj tekstualnoj analizi sadržaja od strane dva observera, kako bi se odgovorilo na istraživačka pitanja. Osnova za tematsku analizu bile su tri teme: doživljaj korisnosti materijala, razumijevanje upotrebljivosti materijala i razumijevanje poruke stripa. U analizi i interpretaciji kvantitativnih i kvalitativnih podataka, vrednovanju ishoda sudjelovali su i studenti, volonteri. Kako su mladi doživjeli ovu suradnju pogledajte na video materijalu. Zahvala svim suradnicima i sudionicima, radujemo se novim istraživačkim i projektnim aktivnostima. Plan i program za Mjeseca borbe protiv alkoholizma i drugih ovisnosti 15. NZJZ-SDŽ, Vukovarska 46, čekaonica; Video-zid; PROMICANJE ZDRAVLJA- MOGUĆNOSTI 2. Izložba radova u multimedijalnoj dvorani Gradske knjižnice Marka Marulića 1. OŠ Bijaći za roditelje 6. OŠ Bijaći za roditelje 6. Ograničena pokretljivost, teškoće u komunikaciji i kognitivnim funkcijama značajno utječu na razvoj socijalnih ponašanja i mogućnosti aktivnog uključivanja u život šire zajednice. Pozitivnim promjenama u užoj i široj okolini, zadovoljavanjem njihovih potreba i interesa, možemo ublažiti navedene posljedice i poteškoće. Razlozi tome nalaze se u biološkim i razvojnim čimbenicima, slabijim socijalnim interakcijama i čestim konfliktima s okolinom, zbog ne razumijevanja ili ne prepoznavanja njihovih potreba. Zbog toga su u projektne aktivnosti uključene predškolske ustanove: DV Solin, DV Calimero Split i Solin, osnovne škole: OŠ Pojišan, OŠ Brda, OŠ Žrnovnica, OŠ braće Radića, Bračević, područne škole Crivac i srednje škole: Škola za dizajn, grafiku i održivu gradnju Split, Škola likovnih umjetnosti Split, Zdravstvena škola Split, Obrtno-tehnička škola s područja SD-županije. Projekt se provodi kroz odgojno-obrazovne sadržaje, predmetnu i praktičnu nastavu, izvan nastavne aktivnosti ali i volonterski rad učenika, nastavnika te udruge studenata. Suradnici i donatori projekta Regeneracija d. Upoznavanje s ishodima procesnih i projektnih aktivnosti u prvoj godini provedbe predstaviti će se tijekom radionica, stručnih predavanja te vanjskog vrednovanja. Zahvala učenicima , prof. Tako je idejno, vizualno, organizacijsko i programersko riješenje projektnih aktivnosti za sada gotovo i to uglavnom na volonterskoj osnovi. Kako će funkcionirati reći će nam nakon nekog vremena korisnici, savjetnici , mentori također i sam voditelj projekta. Pitanja pomalo stižu, i zato: Pitaj! Prva podijela ovog zanimljivog i poticajnog plakata mladih za mladi dogodit će se 7. SVOJ PRIMJERAK MOŽETE DOBITI I U SAVJETOVALIŠTU ZA DJECU I MLADE, putem FB NE ovisni ĐIR Učenici 4. U današnje vrijeme mladi veliku većinu vremena provode na internetu, tako da bi to bilo najbolje rješenje... Mladi uglavnom traže rješenje svojih problema preko interneta pa bi onda osnovala stranicu u svrhu pomaganja i davanja savjeta. Finalni susreti natjecatelja počinju 4. Vršnjačkim edukatoricama će biti dodijeljene potvrde o sudjelovanju u edukaciji, dok će ostalim sudionicima biti uručene zahvalnice za njihov doprinos projektu. Uz pomoć voditeljica naučile smo mnogo o stvarima o kojima smo mislile da sve znamo. Suradnja Službe za zaštitu mentalnog zdravlja, prevenciju i izvan bolničko liječenje ovisnosti i civilnog sektora na području SDŽ-e. Split- INFO ZONA, Makarska- MaFest. MaFest, Međunarodni festival stripa u Makarskoj! Festival će se održati u terminu od 19. Tako će u 2014. Edukativno, kreativno i dobri primjeri nove plodonosne suradnje! Učesnici Škole stripa ovom suradnjom su oduševljeni, a voditelji radionica zadovoljni ishodima. Pley -strip na eng. Kako je sve počelo …i kako je nastao strip!? Prikaz kratkog filma na temu pomoć vršnjacima s tjelesnim ili mentalnim poteškoćama uradak učenika Zdravstvene škole - SPLIT i djece DV MARJAN- SPLIT 2. Rad Savjetovališta za djecu i mlade, Voditelj Službe dr. Foto-izložba VRTULJAK OSJEĆAJA atrij O. Stjepana Ivičevića - Makarska : DJECA I MLADI O PROJEKTNIM AKTIVNOSTIMA 5. Trenutak je da se sjetimo kako znatiželju i ugodne osjećaje treba usmjeriti na sve što koristi, a ne šteti našem zdravlju. Kapetan našeg broda je Služba za zaštitu mentalnog zdravlja, prevenciju i izvanbolničko liječenje ovisnosti pri Nastavnom zavodu za javno zdravstvo iz naše županije.. Prošle godine posada se povećala sa još dvije škole , Osnovna škola profesora Filipa Lukasa iz Kaštel Starog i Osnovna škola Mertojak iz Splita, pridružile su se projektu. Naš brod postaje sve popularniji, pa su ove godine tražili ukrcaj srednjoškolci iz Zdravstvene škole Split i osnovnoškolci iz Osnovne škole Brda u Splitu. Potporu i matrikulu za put smo dobili i od Agencije za odgoj i obrazovanje podružnica Split ali i od nadležnog Ministarstva. Sreća prati hrabre, marljive i uporne. Trud se isplatio, te smo 2013. Ocijenili su naš projekt i njegovo predstavljanje originalnim i kvalitetnim te nastavljamo svoje putovanje...! Započeli su s izradom instalacije koju ćete imati priliku vidjeti 11. U izradi instalacije pomažu nam vršnjaci učenice i profesorica Tanja Ukas iz Škole za dizajn, grafiku i održivu gradnju, što je suradnja i pomoć od velikog značaja. S nestrpljenjem očekujemo početak travnja kada će instalacija biti izložena. OSNOVNA ŠKOLA STOBREČ I OSNOVNA ŠKOLA BRDA razmjenjuju iskustva znanja i vještine iz novinarske sekcije i u projektnim aktivnostima u PRETEŽNO VEDRO! Nakon upoznavanja, započela je vršnjačka edukacija i pomoć. Izmjenjivala su se pitanja o novinarstvu, o projektu. Intervjuirale su našu psihologinju Vedranu Ždero i naše četiri učenice. U ovom projektu sudjeluje 8 škola: 6 osnovnih i 2 srednje škole koje su se povezale te sudjeluju projektnim aktivnostima zajedno. Naše gošće su nam otkrile da će još intervjuirati voditelje, su voditelje izvršitelje, krajnje korisnike ovog projekta. Kao i predstojnika Podržnice Miljenko i Dobrila Dječjeg doma Maestral u Kaštelima te popratiti predstavljanje aktivnosti učenika Zdravstvene škole koja se ove godine priključila projektu Pretežno vedro. Njihovi novinarski poslovi podijeljeni su na dva djela. Jedan dio posla obavljaju momci dok se igraju montažera, a drugi dio cure koje su navikle na priču uz diktafon. Svi savjeti su doista dobro unaprijedili njihov novinarski rad. Tom će prigodom trener Nenad Buzov održati uvodnu riječ o značenju juda u samoobrani. Naime, temeljni princip samoobrane jest biti svjestan okoline, a ono što judo uči jest da osoba pažljivo promatra sebe i situaciju u kojoj se nalazi, da dobro promisli prije nego djeluje te da pritom djeluje odlučno. Potom će trener Ante Topić i mlada judašica Martina Žarković pokazati elemente samoobrane u judu. Učenje samoobrane je puno više od pukog poznavanja tehnika za odbijanje fizičkog napada. S obzirom da je zdravlje stanje potpunog tjelesnog, duševnog i socijalnog blagostanja, nameće se potreba njegovanja samoočuvanja, a pouzdanje koje će steći u procesu će dakako pripomoći da kroz život kroče manje opterećeno i sigurno u svoje sposobnosti. Sam projekt je usmjeren razvijanju zdravih životnih navika i poticanju samopouzdanja. Kroz ciklus od 6 radionica koje vode psihologinja Davorka Kovačić Borković, liječnice Josipa Glavaš i Branka Jurčević Zidar te sociologinja Roberta Matković, obuhvaćene su različite teme samopoštovanje, donošenje odluka, emocionalna pismenost, odgovorno ponašanje. Učenice će pritom steći znanja i vještine o očuvanju i unapređenju svog mentalnog i tjelesnog zdravlja, koje će prenositi dalje svojim vršnjakinjama u Ženskom đačkom domu. Ovakav oblik edukacije je važan i dobro prihvaćen među mladima, a informacije koje su im od značaja radije i lakše prihvaćaju od svojih vršnjaka, koji su za to posebno obučeni. Ovom prilikom zahvaljujemo djelatnicima Ženskog đačkog doma Split, posebno prof. Ljiljani Buljubašić i Vlatki Vladilo te predsjedniku Judo kluba Kaštela, Bošku Rozgi i Anti Topiću. Protokol događanja će obuhvatiti slijedeće sadržaje a biti će vođen od strane učenika: 1. Suradnja sa NZJZ-SDŽ Službom za zaštitu mentalnog zdravlja, prevenciju i izvan bolničko liječenje ovisnosti; ravnatelj Nikola Andačić 3. Učeničko predstavljanje izlaznih materijala nastalih u projektnim aktivnostima kroz glazbu, pjesmu i glumu uz korištenje znakovnog jezika. Riječi dobre namjere liječe, suradnja s roditeljima 5. Priznanja učenicima čije su izabrane fotografije poslužile za izradu E i zidnog kalendara u 2014, uz poruku podijeli svoje osjećaje; Voditelj Službe i Savjetnica AZOO- podružnica Split 6. Suradnja sa lokalnom zajednicom, predstavnici grada Makarske, otvaranje Izložbe. Suradnja sa medijima, može li se multimedijom zaštiti i unaprijediti mentalno zdravlje? Radionica će se sastojati od 2 tematska dijela: 1. Izvanbolničko i bolničko liječenje opijatskih ovisnika i kako unaprijediti međusobnu suradnju 2. Kako poboljšati uspješnost liječenja i oporavak pacijenata recovery Voditelji radionice: Izv. Nakon stručnog dijela Vas pozivamo na prigodni domjenak, koji sponzorira kompanija Reckitt-Benckiser Pharmaceuticals. Skup će biti bodovan prema pravilniku HLK. Molimo Vas da potvrdite Vaš dolazak gđi. S poštovanjem, Željko Ključević, dr. Organizator: Povjerenstvo za suzbijanje zlouporabe droga SDŽ u suradnji sa MEF Split i NZJZ SDŽ Mjesto: Medicinski fakultet Split, Šoltanska 2, Križine, nova zgrada, dvorana B104 Datum: srijeda, 26. Uvodno predavanje- Epidemiologija ovisnosti s osvrtom na nove droge — dr. Branka Jurčević Zidar, spec. Kako droge djeluju na mozak — prof. Zoran Đogaš, 45 min 3. Toksikološke analize psihoaktivnih supstanci — prof. Davorka Sutlović, 45 min Kratka pauza 15 min 4. Komorbiditeti kod ovisnika — dr. Smrti povezane s konzumacijom droga — prof. Marija Definis Gojanović, spec. Simpozij je namjenjen liječnicima opće i obiteljske medicine, liječnike HMS, psihijatre i sve druge koji se bave problematikom ovisnosti , medicinske sestre i stručne suradnike. Jednodnevni seminar međužupanijska razine prigodom SVJETSKOG DANA MENTALNOG ZDRAVLJA U organizaciji AZOO podružnica Split i su organizaciji NZJZ- SDŽ, Službe za zaštitu mentalnog zdravlja, prevenciju i izvan bolničko liječenje ovisnosti održat će se stručni skup: Tema stručnog skupa: Od tijela do psihe, od igre do kreativnosti Razina i vrsta skupa: Međužupanijska Mjesto održavanja: Multimedijalna dvorana Zdravstvene školi u Splitu 7. Pozdravna riječ: Mirjana Kurtović, prof. Andreja Čvrljak, psiholog, vanjski suradnik ALU Psihodinamika kreativnosti 3. Maja Pivčević, psiholog, Ines Roso, psiholog, Lorina Miše bacc.. Srednje škole - Provedba projektnih aktivnosti kroz nastavu — Škola za dizajn, grafiku i održivu gradnju, Split, Andrea Koceić, prof. Osnovne škole - Što smo naučili: projekti u okviru ŠPP-a — OŠ Stobreč, mr. Vedrana Ždero, klinički psiholog, - Što smo naučili: projekti u okviru ŠPP-a- OŠ Stjepana Ivičevića, Makarska, Marica Garmaz, prof.



In Transition 2.0: a story of resilience and hope in extraordinary times
Saša je ponovno pokazala koliko je svestrana i da joj je samo nebo granica! Kartezijanski logos, na kojemu je utemeljena moderna zapadna znanost, otvorio se prema retoričkomu, dijaloško- mu i uvjeravalačkomu logosu koji je zapadnu filozofiju pratio od grč- kih sofista i poput sjene dopratio sve do obnove na kraju 20. Također, ova prijava ne garantira upis u odabrane obrazovne programe, ako upisna kvota u trenutku objave konačnih ljestvica poretka bude popunjena kandidatima s više bodova. Antuna Barca Crikvenica na temu — suvremeni trendovi u gastronomiji u pripremanju jela. Cilj je bio naučiti sluľiti se enciklopedijama i upoznati naše slavne izumitelje. U našoj školi u veljači je odrľano školsko natjecanje iz biologije na kojem je sudjelovalo devetero učenika od kojih je na ľupanijsko natjecanje pozvano njih sedmero: Anton Bilić 2g , Ennio Pečaver 3g , Tomislav Glavan 4g , Tajana Cvija 4g , Matej Gašparović 4g , Lucijan Srdoč 4g i Ana Car 4g. Ženskim je poduzetnicama također potrebna snažna potpora od strane obitelji, a dobrodošla je i pomoć prije svega majke kao žene. Autobus za NSR i Krištanovec polazai u 20 sati. Smatra se lošijom od neke druge.

[Tender oglasi polovni telefoni|Mame za seks|Sexy oglasi novi sad]








Post je objavljen 17.12.2018. u 16:57 sati.