Socijalna Psihologija - Odgovori Na Pitanja
Osobine licnosti nisu samo strukturalni elementi Olportove teorije licnosti, nego imaju i dinamicki, odnosno motivacioni karakter. Na pojavu psihičkih poremećaja utječu, u nejednolikoj mjeri s obzirom na bolest, geni i okolina. Psihodinamika življenja u savremenim uslovima Život čovjeka je u stalnoj komunikaciji i transakciji sa drugim ljudima, pa samim tim na nas drugi ljudi utiču na razne načine razne propagandne kampanje, direktni pokušaji uvjeravanja...
Kako se osoba penje socioekonomskom lestvicom, tako njena sposobnost da razume i saoseća s onima niže od nje — opada. Dakle, postoje različite više ili manje povezane sposobnosti: - verbalna i matematička spretnost, - prostorna, kinestetička kretanje u prostoru i glazbena sposobnost, te - interpsihička i intrapsihička sposobnost. Postojane osobine su dinamičke crte ličnosti, sposobnosti i crte temperamenta.
Geštalt psihoterapija - Pričao sam ritmom disanja žrtve koju progone i koja bježi, pognute glave, osjećajući stid i krivicu.
Danas prevladava mišljenje o inteligenciji kao konvencionalnom nazivu za sklop osobina, sklonosti i sposobnosti koje u različitim kombinacijama rezultiraju u reakcijama uspješnog prilagođivanja. Dakle, postoje različite više ili manje povezane sposobnosti: - verbalna i matematička spretnost, - prostorna, kinestetička kretanje u prostoru i glazbena sposobnost, te - interpsihička i intrapsihička sposobnost. Ove zadnje dvije sposobnosti temelj su osobne ili emocionalne inteligencije. Riječ je o sposobnosti stvaranja točnog, vjernog modela vlastite ličnosti i sposobnosti da se taj model upotrijebi za uspješno funkcioniranje u životu. Osim emocionalne spominju se: apstraktna inteligencija odgovara striktnom pojmu inteligencije kao sposobnosti rješavanja problema i snalaženju u novim situacijama , socijalna sposobnost razumijevanja i rješavanja situacija i problema koji uključuju međuljudske odnose i praktična inteligencija sposobnost rješavanja konkretnih problema ili manipulacije nekim konkretnim objektima. Fluidna inteligencija je nespecijalizirana, strukturira se pod većim utjecajem nasljednih dispozicija, a dolazi do izražaja u zadacima koji zahtijevaju razumijevanje simboličkih odnosa i kreativno rješavanje problema. Slično značenje pokriva i termin apstraktna inteligencija. Fluidna se inteligencija razvija do adolescencije i doseže svoj maksimum između 14 i 18 godine. Kristalizirana ili specijalizirana inteligencija strukturira se pod utjecajem kulture i obrazovanja, a dolazi do izražaja u zadacima koji zahtijevaju znanje, opću informiranost i kognitivne vještine. Ovaj tip inteligencije razvija se tijekom čitavog života. Kvocijent inteligencije je pokazatelj stupnja intelektualnog razvoja pojedinca u odnosu na prosječni stupanj razvoja drugih pojedinaca iste dobi. Obično se naziva kraticom IQ Intelligence Quotient. U djece se određuje tako da se mentalna dob prosječna razvijenost one dobne skupine djece s kojom se dijete može izjednačiti , utvrđena nekim testom inteligencije za tu dob djece, podijeli djetetovom kronološkom dobi, a dobiveni se broj pomnoži sa 100. Odraslima se inteligencija mjeri drugim metodama. Kvocijenti u rasponu od 90 do 110 smatraju se pokazateljima prosječne inteligencije, a oni ispod 70 znak su mentalne zaostalosti. Kvocijenti inteligencije iznad 140 upućuju na visoku nadarenost. U skladu s najnovijim promatranjem inteligencije kroz njezinu višestrukost, postaje vrlo upitno što zapravo mjere testovi inteligencije i koliko su oni uopće mogu poslužiti kao odredište u spoznavanju sklonosti, osobina i sposobnosti.