Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/mcind

Mačkov Vrh

Lagana rekreativna šetnja do Mačkovog Vrha od Kastva i nazad. Kako vidim u arhivi (ipak blog nečemu služi) nisam bio na njemu, inače najvišem u kastavskoj šumi Lužini, još od proljeća kad sam brao šparoge i medvjeđi luk. Imao sam taj dan u planu otići na vrh Kamenjak iznad Grobničkog polja jer je PD Kamenjak organizirao izlet, i zbog toga što sam davne 1992. g. bio vodič prvog izleta na taj vrh koji je kasnije postao tradicionalan, ali zbog nekih novonastalih obaveza sam morao odustati i tek sam nešto poslije podneva mogao negdje otići.
Mačkov Vrh mi je bliži i htio sam vidjeti kako izgleda u ovu kasnu jesen. Nadao sam se vidjeti i malo snijega ali su ga zadnje kiše isprale, bilo je samo malo tankog leda na lokvicama.

Po stazi nazvanoj "Srna" (ima kraća "Zec" i najkraća "Puž", ali one su bliže Kastvu) od Kastva se do uspona na Mačkov Vrh dođe za malo više od ure jer ima samo 5,5 km. Postoje dva Mačkova vrha, oba viša od 500 m., sjeverni i južni, a do oba se od odmorišta uz stazu može doći za 5-10 min.

Uspon je strm ali kratak i ima puno zanimljivih detalja, kao ovaj prolaz.

Mnoge stijene su obučene u mahovinu, a neki dijelovi oko vrha, osim po označenoj stazi su teško prohodni.

Neki od prolaza nisu dizajnirani za krupnije (ja rijetko kad preko 72 kg. i nije mi problem).

Južni mačkov vrh je zanimljiv zbog ove mini špiljice koja ima i okno.

Okno sa odrazom u lokvici. U špiljicu se može samo četveronoške, ali koliko sam god puta bio uvijek je bilo vode na dnu. Ispod okna je okomita stijena i zbog toga nije dobro previše provirivati.

Pogled sa južnog na sjeverni vrh. Vidljivost nije bila neka, obično vidim i planinu Nanos u Sloveniji.

Vrh Obruč, najviši u Grobničkim "Alpama" se dobro vidio, ali i na njemu nije bilo puno snijega.

A kad sam već tu idem skočiti i na sj. Mačkov vrh.

I na putu za sj. vrh ima jedna mini špiljica, a na dijelu puta sam vidio tragove čeprkanja, ne bih se čudio ako su i od medvjeda, jer je ovo prava divljina.

Nešto dalje prema mjestu Breza ostaci iz prošlih ratova, u blizini nekadašnje granice između Italije i Kraljevine Jugoslavije, bilo je i graničnih kamena iz 1920. g. Namjerno u c.b.

Ove fotke se bolje vide kad se povećaju, brzo se otvaraju. Nadam se da se vidi tekst na ovoj info tabli o Šparožnoj jami kraj koje sam prošao do Mačkovog vrha.

Nakon šetnjice proteinski obrok, pirjane gljive, uglavnom vrganji, sa malo paprike, celera i rajčice, malo vina da ne zagori, češnjak, peršin, razni začini..., i na kraju dodano maslin. ulje. Naravno, uz pun pjat miješane salate.

Dodatak

Gradska loža u Kastvu, sagrađena 1571. godine. U Loži je zasjedalo vijeće, bila je i sudnica, a i mjesto za fešte. Ovo je najveća i najočuvanija loža na Kvarneru.

Post je objavljen 17.12.2018. u 09:09 sati.