Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

PHIL HOGAN DOLAZI U HRVATSKU



EVROPSKI POVJERENIK ZA POLJOPRIVREDU NA OKRUGLOM STOLU

Povjerenik za poljoprivredu i ruralni razvoj Phil Hogan dolazi u Zagreb, a 22. studenog će u Europskom domu biti prisutan na okruglom stolu koji će biti održan u Europskoj kući u Cesarčevoj 4 u Zagrebu. Okrugli stol organizira Hrvatska poljoprivredna komora u suradnji s Hrvatskim saborom, Ministarstvom poljoprivrede i Predstavništvom Europske komisije u Hrvatskoj pod naslovom " Zajednička poljoprivredna politika nakon 2020. godine u sklopu Međuparlamentarne konferencije „Uloga parlamenata u oblikovanju budućnosti hrane i poljoprivrede“.


Objavljujem ovom prilikom dva priopćenja Europske Komisije za tisak : Prvo je prioćenje od 14. studenoga 2018.Bruxelles s naslovom

"191 milijun EUR za promicanje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u Europi i svijetu"

Programi za promicanje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iz EU-a u 2019. prije svega će se usredotočiti na tržišta izvan EU-a s najvećim potencijalom rasta.
Europska komisija donijela je 14. studenoga program rada za politike promocije za 2019., u okviru kojega će se na raspolaganje staviti 191,6 milijuna EUR za programe odabrane za sufinanciranje EU-a. Riječ je o povećanju od 12,5 milijuna EUR u odnosu na 2018. Za kampanje u zemljama visokog rasta potrošnje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iz EU-a kao što su Kanada, Kina, Kolumbija, Japan, Koreja, Meksiko i SAD bit će izdvojeno 89 milijuna EUR. Dio tih sredstava bit će namijenjen promociji određenih proizvoda, primjerice stolnih maslina.

Povjerenik za poljoprivredu i ruralni razvoj Phil Hogan izjavio je: „Europa je glavni svjetski proizvođač kvalitetne hrane i pića. Drago mi je što mogu reći da ćemo, uz još veći naglasak na promidžbene aktivnosti u 2019., ojačati svijest o toj činjenici i u EU-u i u trećim zemljama s velikim potencijalom rasta, što će koristiti našim poljoprivrednicima i proizvođačima poljoprivredno-prehrambenih proizvoda. Sve veći broj trgovinskih sporazuma EU-a znači više prilika koje naši proizvođači mogu iskoristiti, a Komisija ih u potpunosti podupire u promicanju i izvozu njihovih proizvoda.”

Unutar samog EU-a fokus je na kampanjama koje promiču različite sustave i oznake kvalitete EU-a, uključujući zaštićene oznake izvornosti (ZOI), zaštićene oznake zemljopisnog podrijetla (ZOZP) i zajamčeno tradicionalne specijalitete (ZTS) te ekološke proizvode. Osim toga dio sredstava namijenjen je određenim specifičnim sektorima, kao što su riža proizvedena na održiv način te voće i povrće. Voće i povrće posebno su izdvojeni za promicanje zdrave prehrane među potrošačima u EU-u.

Pozivi na podnošenje prijedloga za posebne kampanje bit će objavljeni u siječnju 2019. Bit će otvoreni za razna tijela, kao što su trgovinske organizacije, udruženja proizvođača i skupine iz poljoprivredno-prehrambenog sektora odgovorne za promotivne aktivnosti.


Drugo priopćenje je od 9. studenog 2018. a odnosi se na mliječno tržište EK s naslovom

" Mliječno tržište: zalihe obranog mlijeka u prahu smanjene su za pola "

Polovica obranog mlijeka u prahu kupljena u javnom zalihu od 2015. godine (190.000 od 380.000 tona) stavljena je na tržište bez ugrožavanja njezinog funkcioniranja i oporavka sektora. Najnovija ponuda natječaja od 30.000 tona održana je 8. studenog.

Najnoviji EU izvješće o cijenama za tržište mlijeka objavljenog od strane MZT-a ovog tjedna pokazuje poboljšanja cijena i za mlijeko i obrano mlijeko u prahu, što odražava pažljivo rukovanje zalihama od strane Komisije.

Povjerenica Phil Hogan iz poljoprivrede i ruralnog razvoja rekla je: "Prednost našeg opreznog pristupa je otplata. Saldo tržišta uvijek je naš prioritet. Poticajno je vidjeti poboljšanje u cijenama poljoprivrednih sirovina, uz pomoć mjera koje je Komisija usvojila. Ipak, nema mjesta za samozadovoljstvo, pa se odluke o bonitetnim proizvodnjama moraju nastaviti s obzirom na stvarnost tržišnih uvjeta. "

Javna intervencija, kojom upravlja Europska komisija, odigrala je važnu ulogu u stabilizaciji tržišta u razdoblju od 2015. do 2017. godine, pomažući uklanjanju viška u izvanredno neuravnoteženom scenariju. Komisija je krajem 2016. godine otvorila proces mjesečnih i kasnijih dvomjesečnih javnih natječaja za postupno stavljanje tih zaliha na tržište. To je učinjeno na pažljiv način.

Ovaj proces je dokumentiran u punoj transparentnosti na mreži na portalu Mrežnog tržišta promatranja. Sljedeći natječaj održat će se 22. studenog.

Kombinacija snažne potražnje za mliječnim proizvodima i ograničenog i odgovornog rasta proizvodnje potpomognuti pažljivim upravljanjem zalihama od strane Komisije rezultiralo je konkurentnim cijenama za proizvođače. Sektor mliječnih proizvoda čini više od polovice našeg sadašnjeg viška poljoprivrednog gospodarstva EU - što potvrđuje njegovu važnost.

Cijene i proizvodnja

Opservatorij tržišta EU za mlijeko (MMO) osigurava sektor mlijeka EU-a više transparentnosti tako što pravodobno širenje tržišnih podataka i kratkoročne analize. Najnoviji podaci Observatorija tržišta mlijeka upućuju na stalno povećanje cijena mlijeka s nekim oscilacijama:

Obračunata mliječna moć (SMP): Cijene EU SMP-a fluktuiraju ispod interventne razine (169,8 € / 100 kg) u proteklih dvanaest mjeseci. Situacija je blago poboljšana od svibnja 2018. godine.
Mlijeko: Nakon što je došlo do razine cijena od 32 centa po kilogramu u svibnju 2018, došlo je do povišenja, s prosječnom cijenom od 35 centa dostignutoj u rujnu 2018. godine.
Maslac: U trendu koji se ne vidi od 2017. godine, cijene maslaca EU-a u posljednjih su šest mjeseci više od 5.000 eura po toni.
Sir: cijene sira u EU i dalje su dobre usprkos malim povećanim zalihama na razini proizvođača. Potrošačka potražnja za sirom izgleda kao robusna kao i uvijek.
Nakon snažnog porasta proizvodnje u prvoj polovici godine, predviđa se kumulativna proizvodnja mlijeka EU za cijelu 2018. godinu s skromnim povećanjem od 0,8 posto.

Ključni čimbenici za proizvodnju mlijeka u posljednjim mjesecima ove godine bit će vremenski razvitak, ali i cijene mlijeka i hrane, koje će odrediti sposobnost poljoprivrednika da kupuju hranu za životinje kako bi nadoknadila nižu dostupnost krmne smjese zbog ljetne suše. Komisija je ovog ljeta poduzela niz mjera kako bi pružila izravnu potporu poljoprivrednicima koji se bave nedostatkom hrane.










Post je objavljen 20.11.2018. u 05:20 sati.