ZAŠTO JOŠ JEDNA AUTOMOBILSKA GARAŽA U CENTRU GRADA ZGREBA?
Zašto gradonačelnik grada Zagreba Milan Bandić ponovo inzistira na gradnji koja ne ide u korist grada Zagreba i njenih građana , već na njegovu štetu?
Radi se ovaj put na inzistiranju da se ispod zgrade HNK gradi garaža za automobile. Zašto je potrebna garaža ispod zgrade Hrvatskog narodnog kazališta kada velika garaža postoji također u centru grada Zagreba 300 metara dalje na zapadu na lokaciji Tuškanac , druga je garaža 400 metara dalje na lokaciji Langov trg, a treća u Petrinjskoj ulici i te su lokacije uistinu u samom centru grada Zagreba. Jedna je garaža za automobile u Ilici kod Frankopanske, jedna na Kvaternikovu trgu. Jedna je na lokaciji bolnice Rebro, jedna na Sveticama. Zašto automobilima ići ispod zgrade Hrvatskog narodnog kazališta - to je potpuno nerealno i izvan konteksta dobrog upravljanja životom u gradu Zagrebu? Osim toga ispod zgrade Hrvatskog narodnog kazališta je podzemni hodnik koji je napravljen jako davno za umjetnike baleta i vodi u zgradu akademskog studija za film u kojem je objektu prostor za baletno vježbanje.Zašto baletnim umjetnicima uzimati prostor? Garaži za automobile ispod Hrvatskog narodnog kazališta uistinu nije mjesto i nitko razuman se ne može zalagati da se tamo garaža gradi. Što je sa gospodinom gradonačelnikom kada je u pitanju zdravorazumsko odlučivanje i rasuđivanje? Garažu je potrebno graditi u Dupcu i na lokaciji Žitnjak, a za dolazak u uži centar svakome je na raspolaganju gradski prijevoz.
Udruge Pravo na grad i Zelena akcija svojim djelovanjem zalažu se gradnja garaže ispod HNK ne ostvari. Dipl.iur Berbard Ivčić iz Zelene akcije napisao je Priopćenje 20. rujna, pod naslovom naslovom Bandić stavlja krivu stvar na krivo mjesto! koje s razlogom objavljujem
PRAVO NA GRAD | ZELENA AKCIJA
www.pravonagrad.org | www.zelena-akcija.hr
Bandić stavlja krivu stvar na krivo mjesto!
Prosvjednim performansom ispred zagrebačke Gradske uprave aktivisti i aktivistkinje Zelene akcije i Prava na grad danas su se usprotivili najnovijem planu gradonačelnika Bandića za izgradnju dodatnih javnih garaža u gradskom središtu. Performans su organizirali povodom aktualnog Europskog tjedna mobilnosti te prošlotjedne odluke koju je Bandić progurao kroz Gradsku skupštinu, a koja otvara vrata spomenutoj izgradnji.
Kako bi prokazali Bandićevu politiku privlačenja automobila u ionako zakrčeni centar grada, aktivist s maskom Milana Bandića prikazao je kako zagrebački gradonačelnik konstantno gura garaže u središte, tj. stavlja krivu stvar na krivo mjesto. „Gospodin Bandić se prema prometnoj politici u Zagrebu ponaša kao dijete koje se igra sa svojim prijateljima pa je tako jednom od njih, Tomislavu Horvatinčiću, zbog ulaza u garažu prepustio dio pješačke zone u Varšavskoj ulici. Umjesto da se smanji prometno zagušenje u centru i da se promet prilagodi korisnicima javnog prijevoza, pješacima, osobama s invaliditetom i biciklistima, gradonačelnik ponovno želi graditi garaže od kojih će profitirati pojedinci, a koje će u centar dovesti nove automobile“, izjavio je Bernard Ivčić iz Zelene akcije.
Naime, prošli tjedan je na njegovu inicijativu Gradska skupština usvojila Zaključak o izradi prometne studije kojom će odrediti lokacije novih javnih garaža u centru grada. Pri tome se neće poštivati zona zabrane izgradnje novih javnih garaža koja je u Generalni urbanistički plan (GUP) uvrštena „radi ograničenja motornog prometa u središtu grada“, kako je to u važećem GUP-u i obrazloženo.
„U svih 18 godina Bandićeva mandata, njegovom zaslugom nije izgrađen niti jedan metar tramvajske pruge. Javni prijevoz je sve sporiji. Nije uspio obnoviti sljemensku žičaru, ali tvrdoglavo inzistira na novim javnim garažama u centru”, dodao je Ivčić.
Na sjednici Skupštine prošli tjedan Bandić je praktički već najavio gradnju garaže ispod HNK, iz čega je jasno koji će biti zaključak ove prometne studije. Centar Zagreba ima 11 javnih garaža i nove nisu potrebne. “Potreban je kvalitetniji javni prijevoz i bolja biciklistička infrastruktura, a javne garaže treba locirati na obodu centra grada. Bandićevoj naručenoj studiji, koja gura garaže u zagrebačko središte, usprotivit ćemo se u javnoj raspravi i prilikom rasprave u Skupštini te u takvim izmjenama GUP-a“, naglasio je Ivčić.
Prihvatljivo je osigurati parkirna mjesta za stanovnike Donjeg grada, ukoliko je moguće i gradnjom malih garaža. Nije prihvatljiva izgradnja novih javnih garaža unutar područja gdje je trenutno GUP-om to zabranjeno, jer takve garaže će samo otežati funkcioniranje prometa.
Aktivisti_kinje su istaknuli_e kako je licemjerno da Grad u okviru obilježavanja Europskog tjedna mobilnosti deklarativno zagovara održive prometne politike, a u isto vrijeme pokušava realizirati upravo suprotno. Europski tjedan mobilnosti obilježava se svake godine 16. – 22. rujna kako bi se ukazalo na potrebe razvoja alternativa korištenju automobila, poput javnog prijevoza, biciklističkog prometa te pješačenja.
Kontakt: Bernard Ivčić, Zelena akcija, 099/314 9138
Post je objavljen 21.09.2018. u 04:16 sati.