Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/teutinaljubav

Marketing

Kud plovi ovaj brod ...


Teško je slušati sve ovo što se događa s našom brodogradnjom. Krivi lijevi, krivi desni, krivi svi ... Najteže je ljudima koji čekaju svoje plaće a budućnost je neizvjesna.
Ja ću se ipak pokušati na moj način osvrnuti na brodogradnju i stanje u kome se nalazi, a mislim da je izlaz izuzetno teško, ako ne i nemoguće naći. Žalosno, ali istini treba pogledati u oči i suočiti se sa stvarnim stanjem.
Dvije činjenice odmah svima moraju biti jasne.
Prva: Prošlo je vrijeme drvenih brodova
Druga: Brod je vrhunac, konačan produkt čitavog niza prateće industrije, a ne samo brodogradilišta.


Sundown


Bivša je država bila okvir u kome smo imali rudarstvo, metalurgiju (crnu i obojenu), kemijsku idustriju s jakom proizvodnjom plastičnih masa... Uglavnom bila je okvir koji je u konačnici bio dobar temelj finalnom proizvodu, brodu. Raspadom bivše države, ratnim zbivanjima i poratnim raspadom sistema i pljačkama sve je to propalo. Ugašena je Koksara u Bakru koja je pekla koks za željezaru Sisak. U ruskim i poljskim mućkama propala je sisačka željezara. Ostali smo bez osnovne metalne industrije, proizvodnje čelika
U Rijeci je propao Benčić koji se bavio obojenim ljevom uglavnom za brodogradnju (brodskih okova) kao i ljevanjem propelera, propala je tvornica dizalica i ljevaona Vulkan koja je radila veliki dio onoga što se ugrađivalo u brod, počevši od zupčanika do brodskog vitla, propala je ljevaona Mamić, propao je Končar, propao je Tibo koji je radio isključivo za 3 Maj ... Propala je čitava industrija koja je radila za brodogradilište.


Departure


Rijeka je u bivšoj državi bila najjača u modelarstvu. Bilo nas je čak 27 privatnih modelara, radionica za izradu drvenih modela.
Za one kojima je takvo modelarstvo špansko selo tek malo objašnjenje: Za sve što se od metala ljeva treba izraditi drveni model (prije su bili drveni a sada je valjda tehnologija otišla puno dalje) koji se zatrpa u ljevaonički pijesak, zatim kada se izvadi iz pijeska u pijesku ostaje šupljina u koju se ljeva metal. Pokušajte samo zamisliti kakav treba biti drveni model kučišta motora da bi na kraju dobili odljevak kućišta. Neznam dali danas postoji još ijedna modelarska radiona u Rijeci. (Meni je nakon faksa bilo daleko interesantnije baviti se modelarstvom nego raditi u svojoj struci).

Da vas previše ne zamaram, propala je čitava prateća industrija koja je bila temelj brodogradnje. Otišli su i visokokvalificirani majstori trbuhom za kruhom, u brodogradilišta gdje se njihov rad cijeni, pa sada "majstore" uvozimo iz Bosne, Bugarske i bogte pita kojih poznatih industrijskih zemalja. Sada valjda uvozimo sve od brodskog lima do kvake na brodskoj kabini i onda od toga slažemo brod i mislimo ćemo biti konkurentni s pozitivnim poslovanjem.

I za kraj ... Brod je finalni proizvod i ne mislim da će bilo kakav pokušaj restrukturiranja i slične trice i kučine dovesti do ozdravljenja naše brodogradnje ma koliko mi to željeli. Još nikada nisam vidjeo da je netko uspjeo sagraditi kuću s temeljima u zraku, a mi smo temelje naše brodogradnje odavno uništili.


Until next meeting





Post je objavljen 27.08.2018. u 20:18 sati.