AVIO - KOMPANIJA NAJAVILA ŠTRAJK !
Vjeruje li resorni ministar mora, prometa infrastrukture u Vladi RH Oleg Butković sam uistinu u ono što je rekao prije dva dana, u izjavi za radio Zagreb a to je da “izbor nove Uprave u Croatia Airlines ne može i ne smije bit razlog zrakoplovne kompanije za štrajk u turističkoj sezoni, jer to će se odraziti na hrvatski turizam i gospodsarstvo. Nakon povratka s goidišnjih odmora Croatia Airlines ćemo staviti na dnevni red i odlučiti o novoj Upravi” – izjavio je ministar Butković 3. kolovoza. Kakav kod vrijednosti ima ministar koji zbog problema u nacionalnoj zrakoplovnoj kompaniji usred turističke sezone nije sjeo u automobil i osobno otišao razgovarati s avionskim osobljem a to su stjuardese, piloti i aviomehaničari koji su nezadovoljni postavljenim sustavom rada što predugo traje, te su zato na granici snaga izdržljivosti? Oni su zbog toga za srijedu 8.kolovoza najavili štrajk koji će dnevno stajati kompaniju 800.000 eura, izračunala je sadašnja Uprava. Smije li hrvatski ministar mora, prometa i infrastrukture preko te činjenice priječi kao da se radi o brojci sa jednom, a ne sa šest znamenaka koje opisuju dnevni gubitak avio kompanije u eurima, ako dođe do štrajka?
Problem je u činjenici da su predstavnici avio osoblja prije mjesec dana od premijera Plenkovića zatražili izbor nove Uprave, no nikakav odgovor nisu dobili do 2. kolovoza. Zašto takvo ignoriranje djelatnika kojih je u nacionalnoj avio-kompaniji više stotina? Da li je to politika prema Croatia Airlinesu s
predumišljajem?
PUTNICIMA ODŠTETA OD 1.300.000 EURA?
Ozbiljan izvor nezadovoljstva pilota, stjuardesa i mehaničara je njihovo radno vrijeme. Zašto? Jer mnogo je njihovih kolega u posljednjih šest godina otišlo iz aviokompanije tako da “smo mi nategnuti na maksimalna radna vremena i minimalne odmore “ - upozorava iz sindikata prometnih pilota Andrej Šarinić. Zrakoplovni analitičar Alan Šćuric kaže “ kompaniji manjka 20 pilota letenja i 50 aviomehaničara. U novom hangaru vrijednom 12 milijuna eura nema tko raditi. Preostalih 50 slabo plaćenih i preopterečenih mehaničara ne stiže održavati sve zrakoplove i mnogi su letovi otkazani, što uzrokuje plaćanje velikih odšteta putnicima. Samo tijekom 2017. putnicima je isplaćeno jedan milijum 300 tisuća eura odštete.”
Smiju li resorni ministar Butković i premijer Vlade mr. Plenković otići na godišnji odmor, a avio - kompaniju ostaviti bez riješenja koje djelatnici Croatia Airlines hitno traže i očekuju? Ne, zbog turizma koji je jedina hrvatska industrija, jednako kao i zbog imidža zemlje o kojoj bi se već za tri dana pisalo kako premijer ljetuje i odmara se u rezidenciji izeđu Rijeke i Opatije, dok strani gosti istovremeno čekaju na aderodromima diljem Europe zrakoplove Croatia Airlines da odlete u Hrvatsku na odmor. Ili je ovo odgađanje s izborom nove Uprave stari hrvatski model koji se koristi često prije prodaje tvrtke?
Gospodin ministar Butković ne smije za neke probleme pokazivati agilnost u riješavanju, a za neke - nemar. Na to ga kao i premijera Plenkovića obvezuju dosadašnji rezultati ovogodišnjeg turizma koji već do 23. srpnja bilježe 9,8 milijuna dolazaka turista i 47,2 milijuna noćenja. A ti turistički rezultati potvrđuju da je 600. 000 dolazaka više i 2,7 milijuna noćenja više nego 2017. u istom razdoblju. Te brojke nagovješćuju rast prihoda, kao je izvjestio ministar turizma Cappelli na razini od 6 -7 % kada se gleda turistička sezona u cjelini. Postoji li svijest gospode u Vladi da bi štrajk osoblja aviokompanije u jeku turističke sezone turistima koji su bukirali odmor u Hrvatskoj nanio ogromno razočaranje, upropastio planirano slobodno vrijeme i odmor , čime bi Hrvatska za budućnost odabira kao destinacije za odmor zaradila nepovjerenje dijela stranih turista.
Ministrova rečenica da će “nakon povratka s goidišnjih odmora Croatia Airlines ćemo staviti na dnevni red i odlučiti o novoj Upravi” (op.a. sljedeća sjednica Vlade zakazana je za 23.8 a nakon povratka Vlade s odmora) morao bi se u Butkovićevoj karijeri ministra spominjati kao “lapsus linguae” a on riješenje za Croatia Airlines mora naći već do srijede. Upravo zato i jest ministar mora,prometa i infrastrukture. Funkcija podrazumijeva obvezu riješavanja neočekivanog. Jer na pitanje novinarke “ što bi Vlada trebala poduzeti da do štrajka ne bi došlo” “Šarinić je odgovorio da bi “ Vlada trebala imenovati novu kompetentnu Upravu a oni imaju modus da to naprave telefonskom sjednicom i to se može riješiti za pet minuta” - rekao je Šarinić u svojoj izjavi za radio.
Nakon nove Uprave uslijediti će novi kolektivni ugovor u nacionalnoj zrakoplovnoj kompaniji.
Razumna i riješavajuća odluka iz Vlade, za očekivati je, uslijediti će prije srijede.
Margareta Zouhar Zec
Post je objavljen 04.08.2018. u 19:08 sati.