Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

OVI INDEKS VEĆI ZA 40,8 POSTO


NAJVEĆA POTRAŽNJA ZA RADNOM SNAGOM U UGOSTITELJSTVU

Online Vacancy Indeks (OVI) razvijen na Ekonomskom institutu u Zagrebu je u svibnju 2018. porastao za 40,8 posto u odnosu na isti mjesec prethodne godine, što upućuje na nastavak snažnog rasta potražnje za radom na godišnjoj razini. Naime, u odnosu na kraj prošle godine, OVI je u svibnju veći za 30,3 posto, dok je u odnosu na travanj ove godine indeks u svega mjesec dana porastao za 2,8 posto. S obzirom na to da pokazatelji tržišta rada obično prate kretanje BDP-a s vremenskim odmakom, čini se da je rast OVI indeksa u svibnju upravo posljedica ubrzavanja stope rasta BDP-a koja je u prvom tromjesečju 2018. iznosila 2,5 posto na godišnjoj razini.
Sudeći po traženim zanimanjima, pripreme za nadolazeću turističku sezonu u punom su jeku jer je najveća potražnja za radnom snagom u svibnju ostvarena u zanimanjima prodavač, konobar, kuhar, vozač, knjigovođa, skladištar te hotelijer odnosno ugostitelj, na koje se odnosilo 46,3 posto svih oglasa. U trećini oglasa u svibnju tražila se srednja stručna sprema, dok se u tek nešto više od 6 posto oglasa tražila visoka stručna sprema. Potražnja za sezonskim zapošljavanjem u porastu je, čemu svjedoči stopa rasta takvih ugovora od 60,4 posto na godišnjoj razini. Istovremeno, udio sezonskih ugovora u ukupnom broju oglasa porastao je s 11,5 posto u svibnju 2017. na 13,3 posto u svibnju 2018. godine. Gotovo tri četvrtine ponuđenih sezonskih poslova odnosilo se na tipična zaposlenja u turizmu: konobare, kuhare, ugostitelje, čistače i prodavače.

Što je OVI?

Online Vacancy Indeks (OVI) mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu, Zagreb u suradnji s portalom MojPosao. Svrha indeksa je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom. OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).
Indeks se tumači tako da vrijednosti veće od 100 predstavljaju rast u odnosu na 2015. godinu, a vrijednosti manje od 100 smanjenje u odnosu na baznu godinu. Indeks je desezoniran metodom X-12-ARIMA.

Izvor: Ekonomski institut Zagreb


Post je objavljen 08.06.2018. u 05:33 sati.