Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/paterluka

Marketing

TIJELOVO

Image and video hosting by TinyPic
Darovna: Gospodine, prinosimo ti jedan kruh od mnogo zrnja i vino iz mnogo grozdova. Molimo te, obdari svoju Crkvu jedinstvom i mirom što ih ovi darovi tajanstveno označuju.
Euharistija Crkvu hrani i ujedinjuje u ljubavi.
“A on uze pet kruhova i dvije ribe, pogleda na nebo, blagoslovi ih i razlomi pa davaše učenicima da posluže mnoštvo.” ˙ Isusov blagoslov i lomljenje prouzročuje umnoženje.
Do 1969. bila su dva blagdana: Tijelo Kristovo i Krv Kristova, danas su oba spojena u Svetkovinu Presvetog Tijela i Krvi Kristove.
Zašto svećenik podiže hostiju i kalež ...
Redovnica augustinka Julijana iz Lütticha (1192-1258) je imala viđenja. Njezin je ispovjednik Jakob iz Troyes-a, kasnije kao papa Urban IV god. 1264. uveo blagdan Tijelova za cijelu Crkvu.
Od 14. st. počinju svečane procesije.
Smisao je da procesija vodi u Crkvu na proslavu euharistije.
U središtu je euharistija kao dar koji Isus ostavlja svojoj Crkvi. (Na Veliki četvrtak je naglasak na ljubavi kojom nam se Isus daje za spasonosnu hranu.)
Procesijom “kršćanski narod javno svjedoči svoju vjeru i pobožnost”
Euharistija je izvor vitalnosti Crkve.
Monstranca ili pokaznica - pokazuje se ...
“U liku kruha daje ti se Tijelo, a u liku vina daje ti se Krv. Primaju i Tijelo i Krv Kristovu postaješ njegov sutjelesnik i sukrvnik. Tako postajemo i kristonoše jer se njegovo Tijelo i Krv šire našim udovima. I tako postajemo dionici božanske naravi.” (Sv. Ćiril Jeruzalemski)
“Kruh naš svagdašnji daj nam danas” ... tj. daj nam tako živjeti da se ne odvajamo od tebe.
“Primajte što jeste i budite što primate.” (Augustin)
“Pričešćivanje tijelom i krvlju Kristovom čini da prolazimo u ono što primamo. Tako onoga u kojemu smo suukopani i suuskrsli svuda pronosimo i duhom i tijelom” (Sv. Leon Veliki)
“Tijelo je moje jelo istinsko, krv je moja piće istinsko” (Iv, 6, 55-56)
Dajući sebe u zalogaju svetoga kruha, on i nas želi “pretvoriti” u sebe: da postanemo jedan duhom, jedni drugima kao zalogaj kruha. (B. Duda)
U procesiji pronosimo Sveti sakramenat kroz mjesto gdje živimo, trpimo, radimo i veselimo se.
“Ljudska je djelatnost dovedena do savršenstva u pashalnom misteriju.” (GS 38)
U kruhu i vinu je naznačena cijela priroda, sav kozmos, a napose cjelokupna ljudska djelatnost. Stoga je u svakoj pretvorbi i podizanju uzdignuta - da bude “pretvorena-preobražena” - cijela naša vjerni ka zajednica sa svime što jesmo i što dobro djelujemo.
Blagoslovljena, tu i sama materija već postaje blagoslovna: kao anticipacija onoga konačnog oslobođenja cijele prirode, svega kozmosa za kojim “sve stvorenje uzdiše u porođajnim bolovima.”
Nahranjeni tim svetim kruhom i mi postajemo i treba da postanemo jedni drugima dobri kao kruh.

Post je objavljen 31.05.2018. u 08:58 sati.