Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/kulzagreb

Marketing

Šezdesete u Hrvatskoj

O šezdesetima svi ponešto znamo uglavnom iz priča naših roditelja, djedova i baka. No da biste doživjeli atmosferu šezdesetih, najbolje je otići u Muzej za umjetnost i obrt. Za početak, potrebno je napomenuti da naslov izložbe ne odgovara nužno vremenskom razdoblju koje izložba obrađuje. Naime, pokriva se razdoblje od 1958. kada je započeta liberalizacija društva do 1971. kada je zbog hrvatskog proljeća prekinuta. To razdoblje stoga karakterizira kreativnost i optimizam (za razliku od danas).



Odmah na ulazu će vas doćekati legendarni fićo, za koji bi se moglo reći da je simbol tog razdoblja budući da tada mnogim ljudima auto imati auto postaje realnost (pa makar to bio i fićo).
Cijela je izložba zapravo bogata zanimljivim izlošcima, od električnih gitara, preko gramofonskih ploča Ivice šerfezija, haljina Žuži Jelinek, RIZ-ovog televizora, Rogovog bicikla pa sve do boce ožujskog.










Osim prikaza svakodnevnog života, ova izložba se trudi prikazati i tadašnju likovnu, koju kao i sve ostalo u šezdesetima, obilježava kreativnost, te umjesto socijalističkog realizma prevladava apstrakcija. Mislim da je to do sada najbolji presjek umjetnosti 60ih u Hrvatskoj, budući da na jednom mjestu možete vidjeti Džamonju, Murtića, Kožarića, Richtera, Knifera, Glihu...









Uz izloške i jako informativne tekstove, zanimljiva je i zvučna komponenta izložbe, te se uz šlagere Ive Robića i Titove govore lakše možete uživjeti u onodobnu atmosferu.
Stoga ako želite doživjeti vrijeme plesnjaka, prvih odlazaka u Trst i prvih traperica, imate dovoljno vremena da do 14.10. posjetite MUO.

Pozdrav,

Miroslav


Post je objavljen 28.05.2018. u 16:58 sati.