Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

MJESEČNI INDEKS SLOBODNIH RADNIH MJESTA


NAJAVA TURISTIČKE SEZONE

Prema ststističkim praćenjima Ekonomskog instituta u Zagrebu OVI je u ožujku 2018. bio 23,6 posto viši u odnosu na ožujak 2017., dok desezonirane vrijednosti indeksa, nakon blagog pada prošli mjesec, upućuju na rast i na mjesečnoj razini u iznosu od 2,1 posto. U prilog nastavku snažnog rasta potražnje za radom na hrvatskom tržištu rada govori i podatak da je u prva tri mjeseca 2018. OVI porastao 29,5 posto u odnosu na prvo tromjesečje prethodne godine, dok je u odnosu na posljednje tromjesečje 2017. OVI indeks bio viši 8 posto (desezonirane vrijednosti).

Ovi pokazatelji sugeriraju da je s ožujkom započela i najava nove turističke sezone, odnosno da su otvorena radna mjesta prvenstveno usmjerena na zapošljavanje u turističkom sektoru. Tome u prilog govori i da je najveći doprinos porastu broja online oglasa u ožujku – u iznosu od 23,6 posto – imala jadranska regija, odnosno južni Jadran s 8,5 postotnih bodova i sjeverni Jadran s 5,2 postotna boda, dok su među zanimanjima to bili prodavač (3,7 postotnih bodova), kuhar (3,3 postotna boda) i konobar (2,6 postotnih bodova). Zanimljivo, broj online oglasa za radna mjesta u građevinskom sektoru (inženjer građevine, građevinski radnik i zidar) bio je u ožujku 2018. u odnosu na isti mjesec prethodne godine niži 5,5 posto; međutim, u prva tri mjeseca je i za ova zanimanja primjetan blagi porast potražnje za radom u odnosu na prvo tromjesečje 2017. (20,7 posto).



Što je OVI?

Online Vacancy Index (OVI) mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu, Zagreb u suradnji s portalom MojPosao. Svrha indeksa je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom. OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).
Indeks se tumači tako da vrijednosti veće od 100 predstavljaju rast u odnosu na 2015. godinu, a vrijednosti manje od 100 smanjenje u odnosu na baznu godinu. Indeks je desezoniran metodom X-12-ARIMA.




Post je objavljen 11.04.2018. u 04:52 sati.