Rodovi borbene potpore - inženjerija
Dok borbeni rodovi imaju temeljnu zadaću provoditi manevar i borbom ostvariti cilj, rodovi borbene potpore pak jednostavno osiguravaju i podupiru taj manevar. Glavna zadaća im je osigurati stalnu pokretljivost i brzinu manevra borbenih rodova. Tijekom povijesti ratovanja bila je to vrlo zahtjevna i vrlo složena zadaća, a danas pak je to zasigurno vrlo veliki izazov.
Naime, danas su borbeni rodovi jednostavno 'krcati' borbenom tehnikom kojoj je izuzetno potrebita prohodnost kako bi zadržali brzinu i uspješnost manevra, pa se zato ta borbeno operativna funkcija i naziva – pokretljivost. Suprotno od pokretljivosti je protupokretljivost, no, ta borbeno operativna funkcija zapravo se odnosi na protivnika.
Da bi to malo jednostavnije pojasnio napisat ću: ometati, poremetiti i zaustaviti provedbu manevra protivničkih borbenih rodova. Dakle, iako rodova borbene potpore ima više (topništvo, veza ...) možda je najbolje to objasniti i vezati za rod borbene potpore koji se naziva – inženjerija. Upravo inženjerija kao rod borbene potpore vještim kombiniranjem svojih triju borbeno-operativnih sustava (pokretljivost, protupokretljivost i preživljavanje-'zaštita') osigurava brzinu manevra.
Tako inženjerija u svom sastavu ima slijedeće specijalnosti (vojno-stručna specijalnost): strojno-graditeljska, pionirska, pontonirska, mosna, amfibijska, infrastrukturna. Inženjerijska strojno-graditeljska specijalnost služi za izradu 'vodoravnih konstrukcija', poput privremenih vojnih putova i cesta, otvaranje i čišćenje ruta od zaprijeka nastalih rušenjem ili pak izgradnjom raznih objekata za paljbeno djelovanje i zaštitu (bunkeri i skloništa).
Pionirska inženjerijska specijalnost manifestira se zapravo kroz manevar s minama i eksplozivom što pak je karakteristika miniranja i razminiranja, te rušenja prometnica i objekata na njima na smjerovima obrane. Pontonirska i mosna specijalnost manifestira se kroz postavljanje pontonskih ili lansirnih mostova kako bi se premostile vodene ili pak suhe zapreke na smjerovima napada.
inženjerija OS RH osigurava prijelaz preko vodene zaprijeke (rijeke) borbenim rodovima (pješaštvo i oklopništvo)
Amfibijska specijalnost manifestira se kroz uporabu amfibijskih inženjerijskih vozila poput amfibijskih prevožnjaka za svladavanje vodenih zapreka ili pak ambibijskih skela za prebacivanje oklopnih i drugih borbenih vozila preko vodenih zapreka. Ovdje je bitno za napomenuti da se ova inženjerijska (amfibijska) specijalnost ne bi trebala pomiješati s amfibijskim značajkama borbenih vozila pješaštva i drugih borbenih vozila istih značajki.
Infrastrukturna inženjerijskih specijalnosti ogleda se u raznim vojskama na više sposobnosti poput uređenja kampova za boravak vojnika ili drugih objekata za smještaj vojnika ili pak borbene tehnike. Isto tako to se, osobito kod ruske inženjerije, može ogledati o sposobnosti postavljanja željezničkih tračnica (pruga) za potrebe logističke opskrbe.
Post je objavljen 24.02.2018. u 17:52 sati.