Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/autorskaprava

Marketing

Facebook, blogovi i autorska prava

Image and video hosting by TinyPic

U medijima, posebno u njihovim elektronskim izdanjima, gotovo se ustalila praksa da uz fotografiju, koju su skinuli sa Facebooka, kao izvor potpisuju Facebook, a ne autora. Što je u tom slučaju ispravno?

Uslovi poslovanja Facebooka određuju da mu za sve što objavite na njegovoj mreži, dodijelite licencu. Nije riječ o isključivoj licenci jer je, pored Facebooka, nosioc autorskih prava i autor. To znači da Facebook može raspolagati objavljenim sadržajima u obimu neisključive licence. Autorsko pravo pravi razliku između materijalnih i moralnih prava autora. Autor fotografije ne mora obavezno biti i vlasnik profila na Facebooku, na kojem je objavljena njegova fotografija. Ako se vlasnik profila i autor fotografije dogovore, nema nikakvih problema. Ispravno bi bilo da se autoru priznaju moralna prava. Ako fotograf ne dopusti objavu može zahtijevati uklanjanje fotografije s vašeg profila.

S autorskopravnog stajališta da i pored toga što vi Facebooku dodijelite autorska prava na fotografiju koja ste prethodno dobili od fotografa, medij bi morao dobiti posebnu dozvolu za objavu fotografije jer se radi o njenoj upotrebi u komercijalne svrhe. Pravilno akreditiranje moralnih autorskih prava autora je neophodno, ali je važno dobiti i dozvolu nositelja materijalnih prava za njenu upotrebu.

Image and video hosting by TinyPic

Slično područje su objave na blogovima gdje su objavljene različite fotografije ili videosnimci. Već se događalo da određeni medij iskoristi blogerske sadržaje, a da nije naveo izvor ili pitao za dozvolu. Još uvijek prevladava mišljenje da je sve što je na internetu dopušteno uzeti. Nažalost, nije tako. Čak i ako kritiziramo autorska prava da bi moralo biti dozvoljeno mnogo više upotrebe autorskih djela, posebno u obrazovne, nekomercijalne i privatne svrhe, još uvijek je previše zabrana. Mediji, koji prodaju svoje sadržaje, morali bi pod hitno urediti svoja autorska prava, odnosno više se zanimati o autorstvu nekog rada i od autora, ili nositelja prava, pridobiti prava za upotrebu.

(dr. sc. Maja Bogataj Jančič u intervjuu za Media Marketing)

Intervju sa dr. sc. Majom Bogataj Jančič u cijelosti pregledajte ovdje


Objavila: Monika Jerković

Post je objavljen 16.12.2017. u 12:10 sati.