Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/trenddop

Marketing

UTJECAJ POJEDINCA

Današnji razvoj društva podrazumijeva da članovi tog društva nastoje skrbiti za prosperitet zajednice. Pojedinac može utjecati na poduzeće eksterno ili interno.

Pojedinac koji je izvan poduzeća, na poslovanje istog može utjecati na način da postane članom neke formalizirane organizacije koja nastoji očuvati prosperitet zajednice u kojoj poduzeće djeluje. Tako postoje brojne organizacije koje imaju različitu domenu djelovanja, no svaka od njih se u konačnici svodi ( ili bi trebala) na očuvanje dobrobiti društva u kojem živimo. Postoje razne organizacije koje se usmjeravaju da određena poduzeća u planu svog poslovanja ne izostave brigu za socijalno potrebite, ispravnost proizvoda za kupce, očuvanje okoliša ili pridržavanje zakona.

U sklopu djelovanja pojedinih organizacija koje naglasak stavljaju na društvenu odgovornost, postoje razni načini djelovanja u koje se pojedinac može uključiti. Neki od njih primjerice podrazumijevaju održavanje okruglih stolova na koje direktno pozivaju članove nekog poduzeća, zatim mogućnost prikupljanja potpisa za peticije kojima se upozorava na određeni problem, stručna priprema dopisa (angažiranje osoba koje su kvalificirane za određeno pitanje – znanstvenici, ekolozi, ekonomisti i sl.) i dostavljanje istih na adresu pojedinog poduzeća, obraćanje osobama koje su u pravnoj sferi poslovanja kako bi iste razmotrile domenu određenog civilnog angažmana, organiziranje javnih skupova (prosvjeda), korištenje društvenih mreža za polemiku određenog promatranog slučaja.

Pojedinac koji je unutar nekog poduzeća na isto može utjecati na način da stavove koje zastupa nastoji primijeniti u svakodnevnim aktivnostima na radnom mjestu. To podrazumijeva da osoba treba biti reprezentativna u onome što smatra osobnim i općim interesom. Nadalje, osoba koja je unutar poduzeća može okupiti krug istomišljenika koji određeni nedostatak poslovanja poduzeća mogu uputiti direktno nadređenom, u konačnici vlasniku/članovima uprave poduzeća.

Neka poduzeća nastoje primijeniti strategije kojima žele razviti sustav mjerenja društvenog utjecaja, neke od njih su Social Return on Investment – Društveni povrat ulaganja, zatim Social Accounting and Audit – Društveno odgovorno računovodstvo i revizija i slični pokazatelji. Republika Hrvatska ima u planu primijeniti aktivnosti praćenja i vrednovanja društvenog, ekonomskog i okolišnog utjecaja do 2020. godine, što bi uvelike pomoglo poduzećima u „osluškivanju“ društveno važnih interesa kupaca i same zajednice u kojoj poduzeće djeluje ukoliko se navedene aktivnosti budu primjenjivale.

Zašto je kupac glavna interesno-utjecajna skupina nekog poduzeća? Ukoliko poduzeće nema kupaca, nema profita, nema potrebe za dobavljačima, niti vlasnici u konačnici imaju potrebe voditi poduzeće. Ukoliko kupci nisu zadovoljni poslovanjem poduzeća, mogu ga bojkotirati, ili će poslovanje istog u konačnici pokazati potrebu za poboljšanjem njegovih pojedinih aktivnosti. Kupac je ključan jer upravo on, nakon što od svog prihoda izdvoji za svoje obveze, odabire poduzeće od kojega će kupovati namirnice, i ostale potrebite proizvode. Svi mi smo kupci, čiji angažman može doprinijeti boljem društvu.

Ovaj blog završit ćemo izrekama: „ Beneficia non obtruduntur.“ i „ Nihil est in intellectu, quod non sit prius in sensu.“ - tj. „ Dobra djela ne štete. Nema ničega u razumijevanju što prije nije bilo u razumu.“ Za svaki problem, pa tako i za nedostatak prosperitetnog poslovanja pojedinog poduzeća, postoji rješenje, samo je važno osluškivati razum i odlučiti ga se primijeniti.

Post je objavljen 06.12.2017. u 11:14 sati.