Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/aneta

Odmor

Hladan talas je došao sa sjevera, a mi smo ga onda pustili da prođe pa krenuli za njim ka jugu. Oblačno vrijeme idealno za putovanje. Itinerer napravljen, prvi dan Skoplje, drugi Ohrid, treći Dojran, a onda Grčka.
Dobro smo se spremili TAG za naplatu putarine poštedio nas je sat ipo čekanja kod Niša. Provjeram stanje na granici, čeka se 40 min sa tendencijom porasta ...
Ptice lete iznad polja pokošenog žita -junska žetva je obavljena - žito je dignuto, ali mladi kukuruz još uspravno stioji, stremeći gore.
Ja pratim put kojim je skpro @Lastavica letjela.
Kod Džepa neke crne ptice stoje na stubovima ograde kao vojnici na mrtvoj straži, a nad Caričinom Dolinom gusta magla kao da nije ljeto. Glavice suncokreta se smiješe sa okolnih njiva. Kišu smo stigli i sada ona ide sa nama. Ponovo provjeram stanje na granici, čekanje produženo na 70 minuta. Mijenjamo plan. Krećemo ka Prohoru Pčinjskom tamo se i dalje čeka samo deset minuta. Andrejin krst upozorava na željeznučku prugu. Priroda je divna, sve buja.

Oštrim serpentinama se spuštamo u dolinu Pčinje. Slikam manastir gdje sam bila već koliko puta, sve je nepromijenjeno i ne zadržavamo se tu ovaj put. Magla i dalje svuda oko nas. Na granicu stižemo jedini sa naše strane i uživamo putem prema Kumanovu. Prolazimo pored spomen obilježja na mjesto gdje je donijeta odluka o ustanku u Makedoniji u II sv ratu i muzeja, ali se ni ovdje ovaj put ne zadržavamo, već smo bili samo treba pronaći slike od prošle godine. Pada ona dosadna sitna kiša, a suncokreti su oborili glavice.
Još je bio dan kada smo stigli u Skoplje. Dočekuje nas prijatelj Borče...
Plan je da se odmorimo, obiđemo dio grada gdje oni stanuju, posluju ...a sutra centar i sve zanimljivosti po Skoplju.
Borče radi na istraživačkom projektu proizvodnje prototipa uređaja za vještačku oplodnju, unaprijeđenog dakako u odnosu na sadašnje i detaljno nam objašnjava sve kako se to odvijalo tokom dvije godine rada. Dio su ekipe svjetski priznatog doktora za vantjelesnu oplodnju iz Češke ... dva sata sam netremice slušala o svemu-astervilovima, asterboksevima ...i njihovim djelićima, elektronici i napajanju i zadivljena sam. Prvi put na licu mjesta vidim i to kako radi 3D štampač, do sada sam ih gledala samo na tv-u i zamišljala šta bi to tačno bilo.

Razgledamo okolinu naselje stari aerodrom koje se zove Jane Sandanski.Tu je aerena Jane Sandanski i hotel Rusija, lijepo uređen park sa fontanama na samoj obali Vardara. Već je pala noć, a noću sve izgleda drugačije i ljepše u prelamanju svjetla.
Puno je uspomena na nesretno preminulog Tošeta Proeskog i puno pijeteta. Jedna ulica nosi njegovo ime i bista na mostu u centru uz sve druge poznate ličnosti.

Post je objavljen 18.07.2017. u 03:14 sati.