Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/vuja

Marketing

+


ZAŠTO JE KOALICIJA HDZ – HNS, IPAK,
NEDVOJBENO IZBORNA PRIJEVARA?





"U hrvatskom izbornom sustavu natječemo se na razmjeran način, što znači da postoji 10 izbornih jedinica plus manjine plus Hrvati izvan Hrvatske. U takvom sustavu nemoguće je da netko dobije 76 zastupnika. Svi moraju pregovarati za poslijeizborne koalicije. Je li prijevara birača da je Most išao s HDZ-om nakon 11. rujna? Ista je stvar. Tadašnji čelnik SDP-a daje ostavku, klubovi se formiraju u Saboru. Ta rečenica o prijevari apsolutno ne stoji",
Ovako je u intervjuu HTV premijer paravlade gospodin Plenković pokušao prodati naciji muda pod bubrege glede očite izborne prijevare koju je počinio zajedno sa većim dijelom vodstva male i beznačajne strančice HNS-e ali koja je zahvaljujući epskoj gluposti vodstva SDP-e postala vlasnica devet mandata u Saboru i to u situaciji kad je i jedan vlasti vrijedan.

O da, gospodine predsjedniče, ta rečenica o prijevari itekako stoji!

Kako kod nas stoje stvari sa demokracijom i pravnom državom teško da nas može nešto toliko obradovati kao činjenica da je gotovo nemoguće da jedna stranka sama sakupi 76 zastupnika i da zbog toga svi moraju pregovarati za postizborne koalicije. No ono što je gospodin premijer pokušao s time dokazati da njegova izborna prijevara glasača nije prijevara i argumenti koje je za to prosuo a daju se svesti na „ I drugi su varali pa mogu i ja“ naprosto ne stoji.
Jer suštinsko pitanje je: Tko u Hrvatskoj u skladu sa našom regulativom ima pravo sklapati postizborne koalicije?
A odgovor na njega koji se nalazi u Našem Ustavu i Zakonu o izboru predstavnika u Hrvatski sabor i nije ono što premijer pokušava podvaliti naciji..

Naše zakonodavstvo poznaje tri vrste načina kandidiranja na izborima no sva tri se odvijaju putem kandidacijskih izbornih lista. I pri tome je vrlo demokratično pa dozvoljava da na listu ide neka stranka sama ili koalicija stranakapa se te liste definiraju kao „stranačke liste“ kao i liste nezavisnih kandidata koje se tako i zovu:“ nezavisne“

I u tome što danas nije tako je srž problema koji imamo a čije postojanje gospodin Plenković tako uporno pokušava negirati. Naime, hrvatsko zakonodavstvo ex plicite ne pozna kao glasački objekt stranke nego izborne liste. Za razliku od gospodina premijera koji se ponaša po onoj: „ Država , to sam ja!“ pa jer mu to tako odgovara gazi i Ustav i Zakon o izborima predstavnika u hrvatski Sabor i gura u prvi plan stranku sa tuđe stranačke liste, HNS, kao da je ona dobila mandate a ne lista na kojoj je bila i onda zamjenom teza pokušava prevariti cijelu naciju izjednačavanjem ne izjednačivog.

Opća je pojava da se malo koja stranka kod nas usudi sama izaći na izbore a pogotovo se to ne usude dvije najveće koje u stvari u ovom sustavu bipola jedine imaju sposobnosti da obnašaju vlast pa zato moraju sklapati predizborne koalicije. U kojima nastoje pod svoje krilo uhljebiti što više malih stranaka i strančica kako bi tako priskrbile svojoj listi još koji postotak glasaća . A to je kako trenutačno stoje stvari kad nitko ne može samo tako namaknuti niti minimalno potrebnih 76 ruku a kamo li više s čime bi mu vlast dobila kakvu takvu stabilnost, presudno važno. I stoga razvlači lica u osmjehe malim strankama jer ih čini važnima i održava na životu. Naime, velika većina njih da izađu na izbore samostalno nikada ne bi prešla izborni prag pa se pred alternativom da završe na političkim marginama ili još gore, ugase, njihova rukovodstva vrlo rado šlepaju uz velike stranke i pri tome oportunistički koriste nastalu gužvu da se izbore za nesrazmjerno svojoj veličini veliko učešće na izbornim listama. Tako nastaju zajedničke stranačke kandidacijske izborne liste koje su u stvari brakovi iz interesa što glasače i ne mora zanimati ali ih svakako zanimaju poruke koje u vidu svojih programa one odašilju prema njim.
Ti programi su ono oko čega se tvorci liste mogu dogovoriti, dakle, zajednički uradak svih kooperanata na listi pa to znači da pristajanjem na pojavljivanje na zajedničkoj kandidacijskoj listi sa zajedničkim programom oni prema glasačima nastupaju kao jedna politička izborna opcija.

No, da bi u opće mogle pristupiti izborima liste moraju ispuniti uvjet da ih Državnom izbornom povjerenstvu predlože birači. Tako naime glasi

Članak 20
„ Birači predlažu kandidacijske liste na temelju pravovaljano prikupljenih potpisa. Za pravovaljanost prijedloga liste izborne jedinice za izbor zastupnika u Sabor potrebno je prikupiti najmanje 500 potpisa birača.“

Zbog toga zainteresirani moraju sa svojim listama izaći pred birače i tražiti njihove potpise kako bi se mogli s njima legitimirati kod Državnog izbornog povjerenstva kao politički čimbenik koji iskazuje interese i političke stavove dovoljno velikog dijela biračkog tijela i zato ima pravo da se na izborima natječe da zastupa njegovu političku volju u kreiranju vlasti.
No, pri tome dolazi do uzajamnog odnosa jer nastaje obaveza lista prema biračima koji su im svojim potpisima omogućili da pristupe izborima, da će provoditi svoje programe koja nije u opće samo moralna. Naime, stranke i pojedinci koji su na tim listama stječu određene materijalne koristi pa svako izigravanje svojih obećanja da će provoditi ponuđene programe ima obilježja klasične prijevare kako je to opisano člankom 236 KZ.
jer svaki birač koji daje svoj potpis nekoj od lista daje ga in bona fide pod presumpcijom da će se politička opcija za koju se odlučio stvarno zalagati da ostvari što je navela u svojem programu i obećavala u predizbornoj kampanji u kojima je on prepoznao svoje ideje o izgradnji našega društva i ili svoje interese. .i ili vratiti mandat a narodu prepustiti da si izabere neku drugu vlast….inače im ne bi dao svoj potpis kao što im ga ne daju oni glasači koji imaju drukčije političke i ine svjetonazore…


Procedura daljnjeg postupka s listama je opisan u

Članak 21.

„ Prijedlozi lista moraju prispjeti Državnom izbornom povjerenstvu Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Državno izborno povjerenstvo), najkasnije u roku od 14 dana od dana raspisivanja izbora. U prijedlogu liste izborne jedinice za izbor zastupnika u Sabor obvezatno se navodi naziv liste, a kandidati moraju biti na listi poredani od rednog broja 1 do zaključno rednog broja 14. Naziv liste jest puni naziv političke stranke, odnosno političkih stranaka ili stranačke koalicije, koja je, odnosno koje su listu predložile…………………... Ukoliko je listu predložila skupina birača njezin naziv je »neovisna lista«.
Nositelj liste ne mora biti kandidat na listi. Kandidatom se može biti samo na jednoj listi i samo u jednoj izbornoj jedinici.“

Iz odredaba ovog članka je očito da se: Kandidatom se može biti samo na jednoj listi i samo u jednoj izbornoj jedinici.“
dakle, nema pretrčavanja upravo zato da ne bi bilo varanja birača……kao ni posljedica: ilegalnih obnašatelja vlasti…

Članak 22. razrađuje protokol s listama koje su prispjele u DIP nakon kojega one postaju ne samo politički već i pravni subjekti.

„Državno izborno povjerenstvo će u roku od 48 sati od predaje lista izbornih jedinica za izbor zastupnika u Sabor, prihvatiti i u svim dnevnim novinama u Republici Hrvatskoj i na Hrvatskoj radioteleviziji objaviti sve pravovaljano predložene liste za svaku izbornu jedinicu. ……………………………. Zbirna lista sadrži naziv svake liste izborne jedinice, te ime i prezime nositelja svake liste. Na zbirnu listu izborne jedinice, stranačke, odnosno neovisne liste se unose prema abecednom redu punog naziva političke stranke, odnosno koalicije političkih stranaka koja je listu predložila. Ako je više političkih stranaka predložilo zajedničku listu, ona će se unijeti na zbirnu listu prema nazivu prve po redu političke stranke u prijedlogu.
…………………………………...“



Članak 25. je značajan jer daje svim listama koje su prihvaćene mogućnost da odustanu od kandidature ali ne dozvoljava odustanak jednog ili više kandidata. On glasi:

„Političke stranke koje su predložile prihvaćene liste kandidata za izbor zastupnika u Sabor, mogu na način predviđen njihovim statutom ili posebnom odlukom donesenom na temelju statuta odustati od te liste najkasnije 48 sati nakon što je bila objavljena od strane izbornog povjerenstva izborne jedinice. Za neovisnu listu odluku o odustajanju donosi osoba ovlaštena za zastupanje liste.
Pisana obavijest o odustanku mora prispjeti izbornom povjerenstvu izborne jedinice u roku iz stavka 1. ovoga članka.
Odustanak jednog ili više kandidata s liste nije dopušten nakon prihvaćanja liste na kojoj su navedeni, te se odustanak nekog od kandidata neće uvažiti i takova će lista ostati pravovaljanom s imenima svih objavljenih kandidata.

Dakle sve je jasno: u Hrvatskoj postizborne koalicije mogu međusobno sklapati samo liste koje su prešle izborni prag a ne nikako njihovi dijelovi koji se iz bilo kojeg razloga odmetnu sa njih. I tako do sljedećih izbora koji zbog ove činjenice mogu biti i prijevremeni. Što nije ništa neobično, nezamislivo ili nedemokratski…

Zato premijerova poredba MOSTa i HNS iz jednostavnog razloga ne drži vodu: MOST je na izbore išao sam na svojoj listi a HNS nije. Pa je MOST sasvim legalno kao lista sa listom poslije izbora mogao ići u koaliciju s HADEZEOM. A HNS nije bio slobodan ići kuda je htio i s kim je htio jer nije bio verificiran kao politička opcija na vlastitoj nego na zajedničkoj stranačkoj listi kojoj je bio nositelj gosn Milanović.. Pa je imao obavezu da se ponaša u skladu sa iskazanom izbornom voljom glasača koji su dali svoje potpise toj listi. Sve drugo je prijevara. Što je regulirao
Člankom 338
Tko dodavanjem, oduzimanjem, brisanjem glasova ili na drugi način krivotvori rezultat izbora kazniti će se zatvorom od šest mjeseci do pet godina

Pa ma koliko se gospodin premijer trudio da dokaže suprotno, sve ovo ipak izborna prijevara jer je bilo i oduzimanja i brisanja a izgleda i drugih načina na koji se izigralo iskazanu volju glasača.

A to nije ništa drugo do light državni udar jer njegova „vlada“ koja obnaša vlast nije nastala izborom od strane naroda već gaženjem temeljnih akata Republike Hrvatske.

Ovo su teške riječi no, na našu nesreću, nije ih teško dokazati. Naš Ustav kaže:

Članak 1.
………….
U Republici Hrvatskoj vlast proizlazi iz naroda i pripada narodu kao zajednici slobodnih i ravnopravnih državljana.
Narod ostvaruje vlast izborom svojih predstavnika i neposrednim odlučivanjem.

Dakle, narod bira svoje predstavnike.! Ne Sabor, ne vlada, ne premijer!
To je dogma
Conditio sine qua non o kojem se ne raspravlja !
I zato narod nitko ne smije varati
Na ovom članku počliva legitimitet svake vlasti u ovoj državi ili bilo kojoj državi koja sebe deklarira kao demokratsku. Bez udovoljavanja ovom uvjetu, ni jedna “vlast” ne bi proizilazila iz volje naroda I narod ne bi imao obavezu da je poštuje.
Važno je napomenuti da izborom svojih predstavnika ne prestaje pripadanje vlasti narodu ( U Republici Hrvatskoj vlast proizilazi I pripada narodu…. ) pa bi svatko tko ne bi poštivao ove odredbe Ustava bio uzurpator I podllijegao kaznenom progonu.


Dakle, gospodine Plenkoviću: može li se jasnije zakonom regulirati da je svaki pokušaj pretrčavanja s jedne liste na drugu, mijenjanje volje birača i zato izborna prijevara?

U konkretnom slučaju radi se o prijevari dvije grupe birača: one koja je dala svoje potpise stranačkoj izbornoj listi na kojoj je bio HNS i one koja nikada ne bi dala svoje potpise vašoj listi da je na njoj bio i HNS.

Dakle, krimen HNS je, što god o tome javnosti nesuvislo trolao gospodin Plenković, izborna prijevara i to najgore vrste koja ima sve elemente protuustavne uzurpacije vlasti!. Koju je skrojio upravo on. I to ne sam. Već uz pomoć čitavog tima agenata s kojima je „izbušen““ HNS i koji je danima, tjednima i mjesecima obrađivao članove Upravnog odbora HNSe. .Što bi trebalo biti od interesa nekih državnih institucija. DORHa , USKOKA i SOA svakako. Ili nas gospodin koji je svratio iz Europe da nas civilizira stvarno misli uvjeravati da je sve samo posljedica njegovih pregovora sa Vrdoljakom a da su Štromar, Ferenčak i onako velik broj članova Upravnog odbora samo tako, spontano i masovno, sami od sebe podržali fuziju sa HADEZEOM? I samo iz plemenite pobude da se spasi kurikularnu reformu kako je u 3 sata u jutro twitnuo najveći lažov i obmanjivač u hrvatskoj verziji balkanske političke kaljuže od osamostaljenja do danas. Kaljuže nad kojom se zgražavaju i stanovnici susjednih država koje su po vlastitom priznanju u nama vidjeli državu članicu EU, civiliziranu, pravnu i demokratsku. Koja da im je trebala biti uzorom! A sad se ne mogu načuditi svojoj naivnosti…


Može se gospodin Plenković praviti blesav pred hrvatskom javnošću pa lamentirati na sebi svojstven način u svom teatru sebi sličnih što god hoće pa i potcjenjivati inteligenciju nacije konstrukcijama koje ne bi pas s maslom pojeo kao da je ono što je radio MOST u koaliciji sa njim bilo nelojalno i „nešto drugo“ a ovo što je napravio HNS zajedničkoj listi na kojoj je izabran u Sabor sasvim moralno i demokratski domet ali činjenice su činjenice. A one kažu da je HNS pronevjerio glasove građana i da su građani koji su joj in bona fide dali potpise i glasove ostali bez zastupnika svojih političkih opcija i interesa u vlasti. Pa im je tako na perfidan način onemogućeno da konzumiraju svoje ustavno i zato neotuđivo pravo da glasaju i da svojim glasom sudjeluju u kreiranju političkog, gospodarskog, kulturnog i inih oblika života u svojoj zemlji. A naročito, da si izaberu vlast kakvu žele. Kao što to piše u navedenom Članku 1. Ustava RH. Pa ako je narod neposredno odlučio da lista na kojoj je i HNS ide u oporbu onda i HNS ide u oporbu. A ne na vlast. I nitko do sljedećih izbora to nema pravo mijenjati. Pa ni ulašteni Plenković ni svi njegovi pajdaši iz političkih i još nekih podzemlja. ….

Da živimo u pravnoj državi o svemu ovome bi se po službenoj dužnosti oglasio Ustavni sud.
No, bez brige.

Tamo su reizbori pa su zauzeti borbama za mandate i nemaju vremena da prate što se događa u državi.


Post je objavljen 29.06.2017. u 15:29 sati.