Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

PRVI PRIORITET - IZMJENA OVRŠNOG ZAKONA


MINISTRA FINANCIJA NE TREBA SMJENITI!

Događaj nelikvidnosti s koncernom Agrokor zasjenio je riješavanje svih drugih teških situacija u Republici Hravtskoj. Jedna od prioritetnih situacija riješavanja mora biti izmjena Ovršnog zakona koju, najavljeno je prije mjesec dana, priprema stranka Most. Iz političke stranke Most je ministar pravosuđa dipl. iur. Ante Šprlje i samim tim stranka Most ima obvezu sve protivštine i nelogičnosti dovesti u razinu pravednih zakona koji građanima moraju, usprkos financijskih teškoća u koje su zapali, omogučiti život dostojan čovjeka.
Oni koji nisu doživjeli ovrhu za nekoliko stotina kuna, 300, 400 kuna duga, ne vjeruju onima koji su zbog toga izgubili svoju nekretninu, pa odatle i dugo, dugo čekanje na promjene ovršnog zakona. Katastrofičan je to zakon i protiv građana RH, jer te ovrhe su upravo uperene protiv građana. Tko smije uopće pisati zakon? A još je teže pitanje, tko smije uopće izglasati takav Zakon i dati mu pravnu snagu. Zakon u kome nema limita za ovršenika i ovrsi je podložan svaki dug, za struju, za TV – građani nazivaju lopovski zakon napisan za one koji građanima otimaju njihovu imovinu. Jer građani smatraju da je državna struktura u sprezi sa utjerivačima dugovimaa
Ekonomska sitaucija u Hrvatskoj, u kojoj se građanin ne može zaposliti, imati redovnu I sigurnu plaću i plačati redovno račune dovela je 300 000 građana doslovno na prosjački štap. To da građaninu RH može biti ovšen stan za 1600 kuna duga to je apsurd države Hrvatske, zemlje i zakonodavstva u kojem živimo. Kako je moguće da se plaćeni dug može ponovo aktivirati i ponovo rasti kao dug? Službenica ministarstva pravosuđa u radijskoj emisiji na tu temu izjavila je da je to moguće ako građanin nakon prvog podmirenja duga nije tražio dokaz da je podmirio dug! Kakav apsurd jednog papira koji niste zatražili! A niste ga zatražili jer ste vjerovali instituciji nsuda pravosuđa i financija. Zastupnica u europskom parlamentu Ruža Tomašić upravo je u tom Europskom parlamentu nedavno govorila o Hrvatskom ovršnom zakonu.

TKO MOŽE IMATI POVJERENJA U PRAVOSUDNI SUSTAV OVAKO POSTAVLJEN?

Tko uopće može imati povjrenja u pravosudni sustav ovako postavljen? Zato je dug blokiranih - tih 327 tisuća građana 31.12. 2016. porastao za gotovo 73 % i narasatao na 41 milijardu kuna. Građaninu može rasti dug po neplaćenom računu, a da ga nitko nema zakonsku obvezu obavijestiti ga o tome! Zar se to može smatrati pozitivnim zakonom u zemlji koja je u Europskoj unii, a koja želi biti ekonomski stabilna i napredna, zemlja u kojoj političari od premijera Plenkovića nadalje, ponavljaju kako žele da se mladi ljudi ne isaljavaju, koji čak što više apeliraju na demografsku obnovu na rađanje većeg broja djece ?Slušajući to građani prosječne inteligencije pitaju se – tko je u ovoj zemlji lud . Oni traže demografsku obovu – a uzimaju nam kuće i stanove, uzimaju nam mirovine. A prosječni građani razgovarju u trgovini, na ulici, na tržnici ….. tamo gdje političari ne dolaze, jer ne mogu doći sa automobilom i vozačem.
Međutim u ovršni zakon uplele su se i Agencije, koje je zakon dozvolio, koje su za sitan novac od banaka kupile dugove građana i sada utjeruju te dugove, malterirajući građane telefonskim pozivima da plate dugovanja. Koji građanin opterečen dugom, bilo po sitnom neplačenom računu, ili opterečen dugom zbog dugovanja po švicarskom franku ne bi platio svoja dugovanja, da je to financijski mogao, te nakon toga živio mirno i bez stalnog stresa ? Ni ovršni zakon, koji je doživio mnoge izmjene, kao I Finin Zakon o provedbi ovrhe nad novčanim sredstvima koji ima više promjena, nisu pozitivni zakoni i treba ih iz temelja mijenjati u nove pozitivne zakone RH, a ne im mijenajti samo neke stavke. Tko su ljudi koji pišu zakone čijom pomoću se građanje maltretira do srži? Treba se zapitati javno i tko su saborski zastupnici koji u saborskim čitanjima zakona ne uočavaju teške dubioze koje će u provedbi na terenu građanima nanositi nezamislivu štetu. Dakako da je šteta nezamisliva, jer su ljudi 40, 50 godina stjecali svoju imovinu, da bi im o jednom Ovršnom zakonu donesenom u demokratskoj Hrvatskoj u 21 stoljeću, ( Ovršni zakon donesen 2012,pa dopunjavan i mijenjan 2013., 2014., 2016.,)stan i imovina postali ovršeni, zbog nemogućnosti plačanja računa. Što takve osobe ostavljaju svojim nasljednicima. Svoje beskučnioštvo? A potomcima u takvim obiteljima riješenje je jedino u emigraciji iz ovakve Hrvatske. Zato tu nije greška u građanima, tu je teška pogreška u sustavu u zakonodavstvu, kao i hrvatskom bankarskom sustavu koji šuti i nije involviran u probleme građana RH već živi sam za sebe. Gospodin guverner je ekonomist, vodi Hrvatsku narodnu banku i potpuno je jasno da ne razumije potpuno što se događa. S obzirm na funkciju trebao bi biti doktor ekonomije i pravnik. Ni zakonodavni sustav ni bankarski ustav ne čine građevine, već ljudi koji u tim sustavima rade. Nije li vlasništvo građana RH zagarantirano Ustavom RH?

GDJE SU POZITIVNI ZAKONI REPUBLIKE HRVATSKE?

Zemlja u kojoj se prilikom promjene opcija na vlasti ( HDZ, SDP,MOST) mijenja i dio zaposlenika u institucijama vlasti, dovela je do promjena koje utječu na život zaposlenika u državnim službama. Time nije isključeno da su u sustav stigli ljudi koji imaju revanšistički pristup, i stav da su zakoni kojima se određuje imetak i vlasništvo građana nešto što “ mora krojiti”, odnosno određivati država kroz zakone. I to se provodi u negativnom kontekstu. Osim što gospodarski sustav nije dovoljno propulzivan da zaposli sve koji traže posao, a ti nisu ni financijski solventni ni zadovoljni, pisci zakona idu tako nisko da su dozvolili ovrhe zbog jednog neplaćenog računa čiji dug počinje rasti,a s kamatama on postaje nedohvatljiv za plaćanje. Što će na sve ovo tek donijeti Zakon o porezu na nekretnine koji na snagu treba stupiti početkom 2018. godine.?
Treba razmišljati trezveno te ljude koji nemaju znanja sudjelovati u izgradnji hrvatske demokracije pozitivnim zakonima treba iz sustava udaljiti mjerom otkaza. Ne treba ih se braniti na način kako je to činio premijer države s ministrom dr. Barišićem .Jer takvi svojim represivnim zakonima potiču iseljavanje iz Hrvatske , neimaštinu, teško zapošljavanje, tajnost informacija koje su potrebne građanima da bi mogli živjeti u skladu sa pravima koja im pripadaju. Ljudi se trebaju mijenjati ili te iste ljude koji se ne mijenjaju, netko trezven u Vladi RH treba mijenjati , radi opstanka zdravog aktivno radnog stanovništva Hrvatske države. U Vladi trebaju sjediti ministri koji su u stanju razumijeti cijelokupnu sitaciju u državi točnije kako se zakoni ministarstava fuzioniraju i na terenu djeluju na život njenih građana. Ministar nijednog ministarstva ne može voditi svoj resor glavom bez obzira, bez svijesti o posljedicima njegovih odluka i njegovih zakona na građane cijele Hrvatske.

MINISTRA FINANCIJA NE TREBA SMIJENITI!
Događaji se u Hrvatskoj brzo izmjenjuju, no nije, prema medijima, nakon događanja s Agrokorom na redu u Saboru izmjena Zakona o ovrhi, već smjena ministra financija Zdravka Marića.
Već ta ideja saborskih zastupnika Peđe Grbina i šefa SDP-a Davora Bernardića da treba pokrenuti postupak smjene ministra Zdravka Marića radi potencijalnog sukoba interesa je revašistička i nebulozna. Ministar Marić je kao što je javnosti poznato došao u Vladu s radnog mjesta u Agrokoru. Iz Agrokora je došao prije šest, sedam mjeseci, a od tada je zaposlenik i ministar ministarstva financija RH . Zasigurno u vrijeme svoga rada u koncernu Agrokor nije znao da će biti pozvan radirti u RH Vladu i nikako mu se sada ne može taj prethodni posao amputirati kao sukob interesa. To je prošlo vrijeme, u kome se ništa ne može mijenjati. SDP je izabrao loš povod za stjecanje političkih poena, čak što više tu će ih i izgubiti, prije svega zato što je a) Zdravko Marić pozitivna osoba b) stručnjak u financijama, c) traženje smjene ministra je ponovo posao od kojeg građani nemaju koristi i ne radi se ništa za njih . Vrijeme provedeno na poslu u Agrokoru ministru Mariću je zasigurno odlično poslovno iskustvo. Pripisuje mu se da je 300 milijuna kuna iz hrvatske banke dao Agrakoru prije tri mjeseca, što je bilo oko Nove godine. Ako je to I učinio, to sigurno nije napravio bez znanja premijera Plenkovića, pa će osim Marića SDP trebati tražiti i smjenu premijera. To neće postići. I već se tu vidi koliko je njihova želja za smjenom ministra financija Marića – posao bez utrška.
Margareta Zouhar Zec


Post je objavljen 10.04.2017. u 09:50 sati.