MINISTRE SLABE EFIKASNOSTI TREBA SMJENJIVATI
Gdje leži veća moć - u pravovremenoj informaciji ili u političaru na ministarskoj funkciji u Vladi RH?
Obje opcije su jake, ali biti političar to je mnogo jača pozicija od informacije, bar u Hrvatskoj.
Moć političaru u Vladi može uzeti samo premijer, odnosno predsjednik Vlade. Ali budući da premijer imenuje članove Vlade, premijer teško želi priznati svoju grešku i smjeniti ministra kome je dao povjerenje. Tako je bilo u prošlim Vladama u demokratskoj Hrvatskoj, tako radi i premijer mr. Planković, ali takvim radom pred građanima koji su i birači, minorizira svoju funkciju kao i sebe. Premijer Planković je takav pristup u svojoj politici potvrdio na primjeru ministra obrazovanja i znanosti dr. Barišića, kojeg nije želio smjeniti zbog plagijata u njegovim znanstvenim radovima. Kako razumijeti premijera koji u svojoj odluci – više od mjesec dana proturiječi činjenicama.Znanstvenici su se bavili činjenicama u vezi s dr. Barišićem i javno je izneseno da on za razliku od drugih znanstvenika u godini dana nije citiran ni jednom – a citiranost je mjera vrijednosti u znanstvenom miljeu. Dr. Barišić pak nije imao savjesti priznati sebi, premijeru i javnosti da je pogriješio i dati ostavku i otići s mjesta ministra. I Hrvatski Sabor je o njegovom slučaju dva dana raspravljao, a prilikom glasanja u Saboru je dobio za svoj ostanak na funkciji 72 glasa saborskih zastupnika. I sada je i dalje ministar znanosti i obrazovanja. No na čemu konkretno radi, što će u obrazovanju srednjoškolskom i visokoškolskom promijeniti na bolje, veliko je pitanje. Pitanje odjeće učenika u osnovnoj školi je tema tek takve kvalitete da ispuni novinski prostor. Reforma dr. Jokića će se nastaviti. Koji će ministar znanosti i obrazovanja u Hrvatskoj provesti evaluaciju studiranja studenata po Bolonjskom procesu, koji je Hrvatska potpisala 2010. godine? Studentska razmjena je možda jedina kvaliteta tog studija! No kolika je količina teorijskog znanja koju student zbog procesa usvajanja tog znanja može na studiju usvojiti?
KAKO RADE NEKI MINISTRI?
Ministri bi trebali biti kreatori novih riješenja u svojim ministarstvima kako bi njihov rad rezultirao boljim, lakšim i funkcionalnijim životom građana i uopće svakog stanovnika u RH. Ali to svi ministri ne žele raditi, ili neznaju raditi, iako im je to dužnost. Tomislav Tolušić dipl. iur. koji je u Vladi mr. Plenkovića na dužnosti ministra poljoprivrede do sada je učinio za hrvatsku poljoprivredu sjajne stvari ( reminiscencija 100 dana Tolušićeva rada na datumu 2.2. 2017. Agropolitika.blog.hr). Ali ima i suprotnih primejra.
Naprimjer još uvijek javnost nezna kako će se riješiti pitanje Imunološkog zavoda. Kada bi dr. Kujunđić ministar zdravlja bio toliko zauzet za dobro pacijenata, koliko za poljoprivrednike radi ministar Tolušić, hrvatsko zdravstvo bilo bi preporođeno. Mogu li se ministarstvo poljoprivrede i Ministarstvo zdravlja uspoređivati? Dakako da mogu jer populacija obaju ministarstava su ljudi, točnije radi se o korisnicima čiji broj je više stotina tisuća ljudi! Ministre slabe efikasnosti u radu treba smjeniti i imenovati nove ljude. Ovo je 21. stoljeće, ne srednji vijek. Država ima pravo napredovati, a ne stagnirati radi letargičnih na funkcijama kojima su dodjeljene odgovorne ministarske funkcije. Moć premijera Vlade RH je faktor odluke! Sve je podložno promjeni vrijeme, boje, kvalitete, materijali, ljudi i njihova sposobnost i efikasnost a njihov mentaalno psihološki sklop najčešće i najprije. Standard političke stranke na vlasti ne smiju biti prijateljski odnosi, već količina i kvaliteta rada pojedinaca kojima su ministarske funkcije dodjeljene. I o tome treba govoriti!
KADA ĆE dr. KUJUNDŽIĆ ČUTI ZA POTREBU SANACIJE BOLNICE U SPLITU?
Što ministar dr. Kujundžić namjerava napraviti s bolnicom u Splitu, čiji je dio prema snimkama koje su emitirane 22.2. u Dnevniku Nove Tv u ruševnom stanju već godinu dana? I s takvom bolnicom grad Split dočekuje turističku sezonu 2017. !? Snimke iz Dnevnika Nove Tv trebale bi biti alarm za hitno uređenje bolnice u Splitu na Firulama i premijeru mr. Plenkoviću i ministru turizma Cappelliu i ministrur Kujundžiću. Gdje je sinergija djelovanja ministara Vlade RH ? Što je zapravo ministar Kujundžić učinio u 100 dana svoga mandata?
Jedno je evidentno – u svojim izjavama i u pisanim i u elektroničkim medijima ministar zdravlja okreće svoju retoriku protiv pacijenata i proglašava ih krivima. “ Upravo u (ne) opravdanosti pretraga” – uvjerava on čitatelje – “leži veliki uzrok stvarnih velikih listi čekanja”- kaže on u tisku, a to je izjavio i na HTV-u “ Uređaji rade i više nego što bi trebali zbog čega se i često kvare. To produljuje liste čekanja” kaže Kujundžić. A liječnici na tu njegovu tvrdnju kažu da nema dovoljno uređaja u bolnicama.
Upitna je efikasnost rada i organizacijsko znanje ministra koji za problem počne optuživati pacijente.
ŠTO ĆE BITI S IMUNOLOŠKIM ZAVODOM?
Što će biti s Imunološkim zavodom u Rockeffeleerovoj 2 u Zagrebu? Ministar zdravlja dr. Kujundžić na to nezna odgovor , a mr. Plenković u 100 dana svoga mandata tu instituciju nije ni jednom spomenuo. Ali je u opravdanju uspješnosti svoga rada rekao kako je teško naći “premijera koji je u prvih 100 dana bio na šest, sedam plenarnih sjednica Hrvatskog Sabora, dva europska vijeća, non stop pred medijima”…. Zar samo ovo što je nabrojio premijer RH mr. Planković smatra svojim poslom? Uspješan je samo onaj tko radi više nego što očekuje od svojih suradnika! Unutarnje ustrojstvo tvornice lijekova kakve osim u Hrvatskoj, nema u ovom dijelu Europe, uređeno je je Statutom Imunološkog zavoda i Pravilnikom o unutarnjem ustroju i načinu rada Zavoda, sukladno Uredbi o osnivanju Imunološkog zavoda i Zakonu o ustanovama (NN 76/93, 29/97, 47/99, 35/2008 ) .Zar nikoga iz Vlade RH ne interesira sudbina Imunološkg zavoda, koja je proizvodila lijekove iz krvne plazme, antitoksin za zmijske otrove, virusna cjepiva, krvne derivate životinjskog porijekla itd. Znalci koje Vlada ne pita ništa, kažu da bi RH trebala biti sretna zemlja jer ima Imunološki zavod, jer to je garancija da će se lijekovi iz krvne plazme proizvoditi iz krvi hrvatskih građana. Drugim riječima, hrvatska ustanova će iz domaće krvi raditi lijek i liječiti će se hrvatski građani iz krvi poznatog porijekla. U drugom slučaju porijeklo krvi može biti sa svih kontinenata.
Vlasnik Imunološkog zavoda je Republika Hrvatska, pa od ove Vlade Republike Hrvatske na čelu s mr. Plenkovićem očekuje se napokon, nakon dvije godine agonije za tu ustanovu i jegove zaposlenike, odluka kada će Imunološki zavod početi proizvoditi lijekove zbog kojih postoji. Uistinu je dosta šutnje i nerješavanja statusa i ne pokretanja procesa koji trebaju Imunološkom zavodu. Ako ta ustanova nije u ingerenciji ministarstva zdravlja realno je očekivati od ministra državne imovine doc. dr. Goran Marića koji je čelna osoba Ministarstva državne imovine da pokrene proces riješenja. Jer Imunološki zavod je vlasništvo Republike Hrvatske, a time je i državna imovina za koju ministar doc. dr. Marić mora naći što hitnije rješenje. Ministri u Vladi RH, zajedno s premijerom, moraju imati snage moći i kompetencija donositi rješenja koja od njih očekuje izborna baza, odnosno građani.
Margareta Zouhar Zec
Post je objavljen 23.02.2017. u 15:52 sati.